Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lesboek astronomie is online...

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lesboek astronomie is online...

Gisteren is mijn lesboek astronomie online gegaan op de website van de Nederlandse Onderzoeksschool voor astronomie (NOVA). Is nog niet direct te vinden doordat site net vernieuwd is. Dat komt snel... Volgende week heb ik ook nog overleg op een sterrenkunde faculteit in den lande om te kijken hoe we verder gaan met dit materiaal...

Leuk!

website boek
    Astro-homepage: http://www.astro-photo.nl
    TMB92 - QSI583ws - C11 - Nikon D800 - ASI174mm + DMK21 - NEQ6 - Lunt 60/BF1200

Ziet er goed uit !

De keuze van de onderwerpen is niet echt standaard (voor een lesboek), maar dat maakt het wellicht z'n bestaan waard. Een aantal onderwerpen, vooral extragalactische, zijn niet echt vertegenwoordigd, maar misschien komt dat nog ?

Commentaar

.. prachtig materiaal! Dit is het echt waard om gedrukt te worden! Mijn complimenten...
      Vixen Apex Pro 10x50, Helios Quantum4 20x90, Tasco 306 7x50, SW Heritage 130 flextube

Commentaar

Prachtig boek, kerel! Ik ga 'm eens lezen, want ik ontbeer de basics van de astronomie - zoals zovelen. Wat zijn de lesboeken toch mooi geworden!
        "Vette hap" zei de boer, en hij tankte diesel www.etoiles.nl
        Royal-Enfield Bullet - 462 cc Hatz Diesel

Commentaar

knap staaltje werk hoor ! Ziet er goed uit.
          C9,25 | Hyperstar 3 | AT80ED | Canon 550D

Commentaar

Vind ik leuk! En wat die pagina mist is een "Doneer koffie"-knop oid
            Spuit 9 op zijn minst...
            16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Mijn complimenten. Mooie verzameling informatie en het zet er gelikt uit.

Commentaar

Heel mooi!!

Ik download het en laat het mijn vrouw lezen. Ze vind mijn hobby wel interessant, maar enige basiskennis kan ze wel gebruiken.

Mijn standaard boeken (Algemene sterrenkunde, Sterrengids, Sesam atlas etc) zijn voor haar iets te hoog gegrepen.
                Dubbelster-"astronoom" met een klassieke inslag | o.a. Skylux 70/700

Commentaar

Dat moet een werk geweest zijn! Erg mooi! Zit ook goed in elkaar.
                  Zelfbouw 130 mm f/5 reisdobson - EQ2 - 250 mm f/4.68 zelfbouw dobson

Commentaar

Ik stuurde het door naar onze cursisten Ún naar de leerkrachten die we dit jaar hebben :-)

jp
                    Last bewerkt door jeanpierre; 04-11-12, 17:21.
                    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Prachtig boek. Ga ik zeker lezen.
                      Zeiss Conquest HD 8x42

Commentaar

Werken...
                      X