Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

17 delige ESA Hipparcos and Tycho Catalogues op Marktplaats

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

17 delige ESA Hipparcos and Tycho Catalogues op Marktplaats

Vandaag deze zeer uitgebreide stercatalogus van 1997 uitgegeven door de ESA opgehaald bij niemand minder dan de welbekende Wil Tirion.Reden van aankoop was dat ik graag de Millennium Star Atlas wilde hebben en deze onderdeel uitmaakt van deze 17 delige set.Dus al de boeken maar ingeladen............Het laatste deel bevat 6 CDR0MS met de delen 1-11.
    Natuurlijk ook mijn exemplaar van de Sky Atlas 2000 even laten signeren door Wil Tirion.............toekomstig collectors item ?? ...........

classicscopes
    Voeg bestanden toe
    WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Gaaf zeg! Gesigneerd!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Zo krijg je je boekenkast wel vol! Heb 'm ooit eens bij de Slegte in Leiden zien staan. Helaas verkochten ze de atlas niet apart.
      What where the skies like when you were young?

Commentaar

Origineel geplaatst door svdwal Bekijk bericht
        Zo krijg je je boekenkast wel vol! Heb 'm ooit eens bij de Slegte in Leiden zien staan. Helaas verkochten ze de atlas niet apart.
        Dat gaat inderdaad goed zo..........weer een halve meter erbij ! Het was overigens best een dure set 15 jaar geleden........

classicscopes

Voeg bestanden toe

Commentaar

Gefeliciteerd!

Ik ben via via (gratis) aan deze 17-delige set gekomen. Hij stond bij een Estec-wetenschapper stof te verzamelen op zolder en hij vroeg zich af of er iemand ge´nteresseerd was voordat hij bij oud papier gezet werd.
          Achteraf bleek deze aardige man een straat van skyfan af te wonen. Dat was schok ÚÚn voor Nico! :smile:

Vervolgens bleken de drie Millenniumatlasdelen er dubbel in te zitten. Die heb ik toen als prijs bij de 2e Deepskydag weggegeven (schok twee voor Nico!).

Ik heb van Henk Olthof ooit dat mapje met de CD's gehad. Dus die moet ik dubbel hebben. Mocht iemand daarin ge´nteresseerd zijn, stuur mij even een PM'tje.
          (let wel: het zijn enkel databestanden, sommige ascii, sommige gecomprimeerd, van de Tycho en Hipparcoscatalogussen) Het is dus geen werkend planetariumprogramma o.i.d.)

Commentaar

@Guus,

Voor niets zo'n boekenkastvuller krijgen is natuurlijk het mooiste !.........maar gelukkig heb ik er ook niet teveel voor betaald.Tirion had al eens eerder ermee geadverteerd maar geen reacties gekregen.Reden dat hij de set wegdeed is ruimtegebrek ( gaat kleiner wonen ).Hij had ook de luxe versie van de Millennium Star Atlas dus deze mocht weg ( die voor veel hogere prijzen verkocht worden )

classicscopes

Commentaar

Ik had een paar jaar geleden al voor een klein bedrag de box met de Supernovae Search Charts van hem overgenomen. Daar had hij maanden daarvoor ook al tevergeefs mee geadverteerd.

Onbegrijpelijk eigenlijk, want voor de deepskywaarnemer met een grote Dob zijn ze perfect. De ingetekende sterren gaan erg diep, en de loop van de spiraalarmen is gedetailleerd ingetekend. Op de kaarten staan enkel spiraalstelsels en onregelmatige stelsels (de stelsels met de grootste SN-kans), precies degene waar je met wat opening details in kunt zien.

Commentaar

Van deze boekwerken mag je de Millennium Star Atlas koesteren. Die zou ik ook wel willen hebben.
                Maar de Hipparcos en Tycho catalogi staan gewoon online (Vizier, typ in het zoekvenster "Find catalogs": Tycho) met querymogelijkheden die ontbreken in de papieren versie.
                Tycho-1 is achterhaald door Tycho-2 uit 2000.
                Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Werken...
                X