Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Film jezelf terwijl je dit artikel voor het eerst leest

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Film jezelf terwijl je dit artikel voor het eerst leest

https://www.telegraaf.nl/lifestyle/7...van-het-heelal

Misschien kunnen we er een leuke compilatie van maken
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Geen camera bij de hand maar het zag er ongeveer zo uit.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: tmp_3846-300px-Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue-342353839.jpg views: 240 grootte: 9,8 KB id: 1419485

Commentaar

Bij mij ook..........haha.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

Mooie telescoop
          What where the skies like when you were young?

Commentaar

Het viel me nog reuze mee. Tot 3/4 van het verhaal leek me weinig mis. Het astrologie-verhaal is natuurlijk kolder, zoals we weten, maar het probleem is dat dat niet uit het geheel blijkt. De Telegraaf plaatst astrologie nu op hetzelfde niveau als de professionele astronomie, en dat is wel een probleem, ja.

Commentaar

Ik wil ook graag mijn leven verrijken met zelfliefde, en vooral ook betere keuzes leren maken. Toch fijn te lezen dat dat met onze hobby kan!

Wel frappant dat we nog tot 22 oktober 2019 moeten wachten voordat we een sterbedekking door de Maan kunnen zien. Dan schuift hij tot die tijd zeker voor zo'n beetje de gehele Barnard catalogus langs!

Commentaar

Ik weet niet zeker of je je volgens de forumregels mag uitspreken over specifieke media dus dat zal ik dan ook maar niet doen.

De film zal ik jullie ook besparen ;-)
                16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope.
                Sterren zien met behoud van hersencellen.

Commentaar

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: wtf.gif views: 190 grootte: 928,5 KB id: 1419542
                  Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
                  (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ach, dit valt toch nog wel mee?! En eerlijk is eerlijk, die Mercurius transit had ik nog niet in de agenda staan!
                    Sterren kijken in de stad | Skywatcher 150p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

SkyHeerlen schreef:
                      De Telegraaf plaatst astrologie nu op hetzelfde niveau als de professionele astronomie, en dat is wel een probleem, ja.
                      Ach een paar eeuwen geleden werden de twee vakgebieden nog door dezelfde wetenschappers bestudeerd...
                      Nicolās

Commentaar

Waarom ik geen Telegraaf abonnee ben. Maar goed, zo krijg je er tenminste geen vieze vingers van.
                        Arjan

Commentaar

Ik snap het doel van het artikel niet.

Die astrologe zegt dat ze astrologie uit het zweverige wil halen, noemt het dan semiwetenschappelijk (dus niet wetenschappelijk) en vervolgens kan je zaken over jezelf leren door naar de hemel te kijken. Ik kan van alles over mijzelf leren als ik in de spiegel van mijn newton kijk. Ik zie meteen of ik boos, verdrietig of diep triest ben van die volslagen idioten die fantasie met werkelijkheid verwarren.

Commentaar

Origineel geplaatst door InFINNity Deck Bekijk bericht
                            SkyHeerlen schreef:
                            Ach een paar eeuwen geleden werden de twee vakgebieden nog door dezelfde wetenschappers bestudeerd...
                            Nicolās
                            Gelukkig hebben we een hoop bijgeleerd in de tussentijd.

Commentaar

In die tijd moest je als astronoom je geld verdienen met waar het publiek voor wilde betalen. Dat was niet zo heel veel. Horoscopen, zeevaartalmanakken. In Leiden hebben ze heel lang de klokken van Nederland aangestuurd met meridiaandoorgangsmetingen.

Dat de overheid geld overheeft voor fundamenteel onderzoek is nog niet zo heel lang, dat werd pas groot na WO II vanwege het succes van het Amerikaanse Atoomprogramma. Daarvoor kwam het grote geld met name in Amerika van superrijke zakenmannen. En als astronoom schreef je dan die geldschieter de hemel in. Of dat nu beter is dan horoscopen uitrekenen....
                              What where the skies like when you were young?

Commentaar

Werken...
                              X