Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oude brochures (Celestron, Meade, Tasco e.d.)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oude brochures (Celestron, Meade, Tasco e.d.)

Toevallig kwam ik de volgende site tegen:
    http://www.holgermerlitz.de/astro/astro_80er.html
    waarop enkele oude brochures van de toen bekende merken te downloaden zijn. Altijd leuk om te zien hoe snel de hobby zich sindsdien ontwikkeld heeft! En ook, als je een telescoop uit die jaren hebt, wat er allemaal aan accessoires te koop was en soms nog te vinden is op de 2e hands sites of de astrobeurzen.
    Lunt/APM 152mm ED, SW 100mm ED, AP 80mm ED, TS 60mm ED
    Vixen SG 6.5x32, Vixen NF 8x56, Lunt 11x70 FMC, APM 20x70 ED Apo

Leuk! Dank je wel!
    De Celestron brochure roept wel wat nostalgische gevoelens op....
    Schiedam: Evostar 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Mak 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky.
    Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Comment

En je moest vroeger nog moeite doen om zo'n brochure te krijgen. Blij dat ik was met enkele kopies eruit!
      Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Celestron C8- Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Comment

Roept nostalgische herinneringen op......zeker nu ik een Oranje C11 uit die tijd bezit!!
        Classic C11 1979 2.0 in wording, Polarex 60/900 parallactisch. Zwengelmontering parallactisch.

Comment

Working...
        X