Announcement

Collapse
No announcement yet.

Televue Blog: The Art of Deepsky Sketching

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Televue Blog: The Art of Deepsky Sketching

Vandaag heeft Televue een nieuwe blog online gezet:
    http://televue.com/notamnomen/2018/0...ece/#more-2717

Leuk weetje: sedert enkele maanden volgen ze mijn Twitter account en ze hebben me vorige week gevraagd om een dedicated artikel over mijn deepsky schetsen op hun blog te zetten.
    Er werd heel wat heen-en-weer gecommuniceerd - het leek bijna een interview.

Best wel een beetje trots dat ze mijn schetsen waarderen #mehappy
    Voor hen is het natuurlijk ook goede reclame over de kwaliteit van Delos oculairs.

Laat me gerust weten wat je van het artikel vindt ...en weet dat jullie hier op het Astroforum steeds de primeur krijgen van mijn meest recente schetsen.
    Alkaid 16" f/4.2 Nichol optics - Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF f/7 - Pentax ED 10x50 DCF

Dat is een mooie prestatie Tom, gefeliciteerd! Erg uitgebreid stuk met inderdaad een paar van je mooiste schetsen. Met recht mag je daar trots op zijn .
    16 inch F/3.8 & 10 inch F/4.8 Sumerian Alkaid op EQ-platform / SW Heritage 130 / 15 x 70 bino op P-mount / Swift Audubon 8,5 x 44 / Vixen SG 2.1 x 42

Comment

Geweldig. Heb je net voorgedragen voor een nieuwe reeks widefields (360 graden), de Televue Tom.
      20cm Hofheim |10cm Polarex | 5cm Lunt | Swarovski 12*50 EL

Comment

Heel gaaf en welverdiend!
        Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Comment

Fantastisch. Heel erg gefeliciteerd!
          50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

Allemachtig, Tom; dit is super-ruig!! Je verdient het. Ga je nu ook nieuwe oculairen van TV testen?

Comment

Cool
              What where the skies like when you were young?

Comment

Das gaaf zeg! Ideetje voor een nieuwe lijn, de TeleVue Tom

Comment

Daar zou ik dan meteen iets van kopen!

Comment

Gefeliciteerd!
                    Zoals al eerder gezegd: zeer welverdiend!
                    Schiedam: Evostar 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Mak 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky.
                    Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Comment

Originally posted by Skyheerlen View Post
                      Ga je nu ook nieuwe oculairen van TV testen?
                      Neen hoor. Er hangt verder ook niets extra aan deze blog, Ethos21 ofzo ... gewoon de erkenning is veel waard.

Kheb wel subtiel gepolst of ze nog een N26T5 op stock hadden ... om te kopen ... niks dus die is volledig uit serie.
                      Alkaid 16" f/4.2 Nichol optics - Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF f/7 - Pentax ED 10x50 DCF

Comment

Ze hebben een glazen kast waarin een exemplaar staat van elk oculair dat ze ooit gemaakt hebben. Dus ook de N26T5. Maar ik kan me voorstellen dat die niet te koop is. Ik ben er wel van overtuigd dat je voor het eind vh jaar er één tegen het lijf gelopen bent; het komt goed.

De erkenning is dubbel en dwars verdiend.

Comment

Super
                          Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Tom aan de Top!

Ik sta er zelf nog steeds vol verbazing hoe fantastisch veel subtiele vormen en fijne nuances visueel zichtbaar zijn in deep-sky objecten (onder goede omstandigheden, en met wat ervaring).
                            Maar om dat ook op papier te krijgen.. daar heb je talent voor nodig!
                            I don't pretend to understand the Universe - it's a great deal bigger than I am.

Comment

Nu wordt het stilaan eens tijd dat ze bij Heelal ook eens uit hun schulp kruipen... voor amateurs is DIT toch nog steeds bereikbaarder dan duizenden euro’s te moeten investeren in een setup om mooie plaatjes te kunnen schieten, die dan nog best rendeert op een donkere plek, wat we nergens meer hebben.
                              Een potlood, papier, en een reistelescoop, en je bent vertrokken

Esprit 80ED f/5 Triplet apo, 127mm f/7.5 triplet apo, 10” LX200 ACF f/10 sct; 12" f/4 Sumerian dob. Mounts: AVX, NEQ-6 pro, IEQ45 pro. Canon 600D (modded)

Comment

Working...
                              X