Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Super comet: After the impact

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Super comet: After the impact

Morgenavond is er tussen 21:00 en 23:00 een mooie documentaire te zien op Discovery Channel: Super comet: After the impact.

Zouden we een inslag van een komeet ter grootte van de komeet die de dinosauriërs deed uitsterven overleven? Dat is dé vraag waar het die avond om draait. Wetenschappers spreken, er schijnen animaties te zijn. Kortom: Iets wat de astrofan niet mag missen (lijkt mij)

Do 25 oktober - 21:00 - Discovery Channel

Ik wacht er al een week op

Op National Geographic is de laatste tijd ook een hele goede serie bezig genaamd: Earth Investigated.

Reeds al een onderwerp over de zon en het heelal kunnen volgen.

Maar ik heb me alarm staan om 21:00u vanavond.
    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Ik ga ook kijken, als het helder is tenm.. oh nee, dat maakt niet uit.

Commentaar

Owja das waar ook! Ik wil hem ook zien en nu heb ik afgesproken bij een vriend. Ouderwets opnemen op videoband dan maar ofzo?

Toch maar eens zo'n HDrecorder aanschaffen..
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Heel erg indrukwekkend!

Commentaar

Dramatisch aangezet ongeloofwaardig survival verhaaltje a la holywood. (moet een happy end hebben)

Niks gezien wat ik nog niet wist uit andere (en soms veel betere) films van Discovery of NGC.
            305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Origineel geplaatst door Slartibartfast
              Dramatisch aangezet ongeloofwaardig survival verhaaltje a la holywood. (moet een happy end hebben)

Niks gezien wat ik nog niet wist uit andere (en soms veel betere) films van Discovery of NGC.
              Je moest 't inderdaad met een korreltje zout nemen, maar het was in ieder geval beter te kijken dan Deep Impact.. Jammer dat er veel reclame tussendoor kwam en dat er veel dingen steeds herhaald werden, ze hadden de uitzending ook in één uurtje kunnen proppen.

Commentaar

ja gister gezien! vond het eigenlijk ongeloofwaardig eerlijkgezegd...ze weten niet of het precies zo gaat gebeuren :P
                maar ja je moest het inderdaad met een korreltje zout nemen.
                en als een comet onze kant op komt hebben ze vast wel een wapen voor (hoop ik)
                -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
                -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

De film draait eigenlijk rond vandaag (met de Ariane 5). Over een paar jaar (of eerder) hebben we weer een sterkere raket.

Commentaar

Idd toch altijd sonde van dit soort docu's. Er zaten heel wat goede punten in maar zo'n verhaallijn ernaast gaat mij te ver.

De animaties waren wel super!
                    "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Snap niet wat raketten er mee te maken hebben.
                      305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Wel.. het was een vette tegenvaller, had er heel wat meer van verwacht.
                        Gelukkig was er om 24:00h nog een documentaire over de aanleg van een deeltjes versneller (voor een proefje van een paar wetenschappers om het moment van de oorknal te onderzoeken) bij het CERN. Heel wat interessanter.

Commentaar

Snap niet wat raketten er mee te maken hebben.
                          Ze wilden een raket met daarin een kernbom tegen de komeet aan laten vliegen.

'k Vond het wel een aardige documentaire, maar ik heb toch mijn (grote) twijfels of het echt zo zal gaan bij een echte inslag.

Commentaar

Dat heeft totaal geen zin!

Een komeet proberen op te blazen met een kernbom is te vergelijken met het dood knuppelen van een olifant met een wattenstaafje.

En dan zit je het probleem dat, als het lukt, alle fragmenten van de komeet radio actief zijn geworden. En dan komt er niet 1 groot stuk maar duizenden radio actieve stukken komeet op de aarde afvliegen......

Commentaar

ik geef slartibartfast gelijk (wat een moeilijke naam om uit te spreken XD!)

een asteroïde opblazen met een kernbom heeft totaal geen nut. (althans dat neem ik aan, aangezien niemand het heeft geprobeerd :P)
                              ze moeten een apparaat bedenken die zwaartekracht aantast van een asteroïde en hem uit zijn baan lijd :smartass
                              -Bresser Galaxia 114mm F/900 op EQ-2
                              -Binoculair 20 X 80 Doublet

Commentaar

Werken...
                              X