Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Seeing in the Dark

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Seeing in the Dark

Op 19 september gaat de film Seeing in the dark in première op het Public Broadcasting System in America.

De film gaat over de fascinatie van amateurastronomen met de sterrenhemel en wat hun motiveert om nacht na nacht naar buiten te gaan en naar de sterrenhemel te staren.

Een 30 seconden promo is hier te bekijken.

Als je lezer bent van het blad Astornomy kan je hier alvast een veel langere trailer bekijken.

Laten we hopen dat deze mooie film ook in Nederland uitkomt, maar hij zal op een gegeven moment ook wel op DVD te krijgen zijn bij Amazon.com verwacht ik.

yup, ik heb de lange trailer ook met veel genoegen bekeken en hoop inderdaad dat deze ook in NL te zien zal zijn.. of op DVD (of ripped.. ahum)
    ik heb het boek overigens niet gelezen, lijkt me ook wel een aanrader.

Commentaar

Naast de 30 sec promo staat ook een langere 3 minuten promo zag ik net (dezelfde als op de site van astronomy.com staat overigens).

Timothy Ferris heeft overigens nog twee andere films/documentaires uitgebracht die al wel op DVD beschikbaar zijn. Het betreft The creation of the Universe (1985) en Life Beyond Earth (1999).

Waarvan hier een intrigerende clip (Real media).

Zie ook de site van Timonthy Ferris.

Commentaar

't Zijn ook niet de minsten die er hun bijdrage aan leveren... Steven O'Meara, Robert Gendler... Dit wordt een klapper!
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Echt amerikaans om een film te gaan maken over amateurastronomie. Voor de leek die te lui is om naar een sterrenwacht te gaan is het mischien wel aardig ter kennismaking, maar mischien ook erg misleidend. Waarschijnlijk wordt alles veels te rooskleurig weergegeven met de bekende kleurrijke foto's en zoete synthesizer muziekjes. Vooral die quasi poetische uitspraken over de schoonheid van de sterrenhemel in amerikaans geknauw waren me net iets teveel. Of het geheel verzandt natuurlijk in droge tech-talk over imagen of telescopen. Degenen die al aan 'amateurastronomie' doen weten waarschijnlijk wel waarom ze enthousiast zijn, zo'n film verandert er niet veel aan. Maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
          Ik hoop wel dat er in de film flink gefoeterd wordt over lichtvervuiling zodat meer mensen daar wat over te horen krijgen en ter harte nemen. Dan heeft het toch nog wat nut, buiten dat de verkoopcijfers van supermarkttelescopen tijdelijk wat omhoog gaan.

groeten,

Commentaar

Origineel geplaatst door Asellus
            Echt amerikaans om een film te gaan maken over amateurastronomie.
            Echt Nederlands om het niet te waarderen.

Commentaar

Is het een documentaire of toch echt een film? Leuk dat er ook op deze manier aandacht aan de hobby wordt geschonken!
              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ik heb de indruk dat het een beetje van beide is.

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                  Is dat soms Brabantse humor..?

Commentaar

Kalm aan jongens geen heibel maken in mijn topic.

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                      Is dat soms Brabantse humor..?
                      Nee.

Commentaar

De DVD is, in NTSC format, al te bestellen. Verwachte leverdatum is eind september.
                        Zie hier. Ik heb 'm al besteld.

Groeten,

Victor

Commentaar

http://nl.youtube.com/watch?v=aubezyXXAjc
                          Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Wat in vredesnaam is NTSC format? Heb je daar iets speciaals voor nodig of zo?

P.S.:Een beetje enthousiaste Amerikaanse peptalk hebben we op z'n tijd toch wel eens nodig denk ik, als het een beetje tegenzit. En ik hou wel van synthesizers. 8)

Commentaar

Origineel geplaatst door capella
                              Wat in vredesnaam is NTSC format? Heb je daar iets speciaals voor nodig of zo?
                              http://en.wikipedia.org/wiki/NTSC

Een andere codering als Pal. een beetje tv heeft geen moeite met NTSC

Commentaar

Werken...
                              X