Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

TV: The Cosmos a beginnersguide

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

TV: The Cosmos a beginnersguide

Verbazingwekkend is er nog geen topic over dit mooie televisieprogramma aangemaakt, dat elke dinsdag-avond om 20:30 wordt uitgezonden op BBC 2. Het programma wordt gepresenteerd door Adam Heart Davis. De aflevering van vanavond ging over o.a. de VLT (Very Large Telescope) waarmee recentelijk zelfs de allereerste directe opname is gemaakt van een exoplaneet. Meer over de televisieserie vind je hier.

De volgende uitzending is op dinsdag 28 augustus, mis het niet, het is echt aan te bevelen !

Ik kan helaas geen televisie kijken bij mij thuis (geen sateliet-ontvanger), maar ik kan eens bij mijn schoonouders aankloppen .
    Is er ergens een artikel/foto te vinden van deze exoplaneet? Is natuurlijk wel een primeur.
    Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Ik heb even gegoogled op VLT en exoplanet en vond toen dit. De opname stamt al uit 2004 en er is nog discussie over of het werkelijk en exoplanet is, het zou ook nog een brown dwarf kunen zijn.

Neemt niet weg dat ik dit TV-programma zeer de moeite waard vind om te bekijken.

Commentaar

Een bruine dwerg is in principe toch een planeet? Een mislukte ster en dus eigenlijk een planeet. Of ga ik hier de mist in?
        Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Een bruine dwerg zou ik toch niet als een planeet willen bestempelen. Planeten ontstaan bij mijn weten uit het stof dat vrijkomt bij een exploderende ster en dan uit de protoplanetaire schijf rond het restant van een ster. Wat overblijft van de ster is dan vaak een witte dwerg en geen planeet.

Commentaar

Werken...
          X