Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

The Great Global Warming Swindle

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

The Great Global Warming Swindle

De KRO zendt op Nederland 3 de documentaire "The Great Global Warming Swindle" uit! Kijk vooral even om je uiteindelijke oordeel te vellen over de oorzaak van de opwarming van de aarde. In de documentaire wordt namelijk door serieuze wetenschappers gezegd dat de mens niet de oorzaak is van de opwarming van de aarde, maar dat andere factoren daarvoor verantwoordelijk zijn. Het is een verhelderende blik op de feiten, vind ik zelf!

Dus:

Donderdagavond om 20.25 uur op Nederland 3: The Great Global Warming Swindle!

Vooral kijken! Laat je ook niet tegenhouden door je gedachte dat het wél de mens is; sta open voor andere meningen en bekijk ook de andere kant van de medaille eens.

Leuk! Bedankt voor de tip!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Re: The Great Global Warming Swindle

Origineel geplaatst door Marijn
      dat de mens niet de oorzaak is van de opwarming van de aarde.

Commentaar

Als ik het nu maar niet ga vergeten...
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

cool eindelijk eens wetenschapplijk werk.
          boven dien was ik altijd al van mening dat de mens niet de enige boosdoener is.
          wat wel dat weet ik nog niet

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
            Als ik het nu maar niet ga vergeten...
            Zet het in je mobiel! Of kennen ze zulke snufjes nog niet in Limburg?

Commentaar

Jawel, maar is mij te lastig. Telefoons zijn er toch om mee te bellen?

On-topic: Is dit de beruchte documentaire die op YouTube heeft gezworven? Die tegenhanger van de Al Gore docu?

Commentaar

On-topic: Is dit de beruchte documentaire die op YouTube heeft gezworven? Die tegenhanger van de Al Gore docu?
                Volop! En de Nationale Campingzender zendt het andere verhaal uit:

SBS6 zendt An Inconvenient Truth uit
                Gepubliceerd op dinsdag 10 juli 2007

AMSTERDAM (ANP) - SBS6 zendt dit najaar de klimaatfilm An Inconvenient Truth van voormalig Amerikaans vicepresident Al Gore uit. Dat meldde de zender dinsdag op de presentatie van de najaarsprogrammering van de SBS-groep (SBS6, Net5 en Veronica).

...
                dit najaar....?
                "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Hoi,

is dat die documentaire van de BBC welke de KRO uitzendt? Als het die is, dan zag ich daarvan al stukken op de duitse RTL. Niet bepaald een zender die je zomaar mag vertrouwen. Maar dat geldt voor de meeste commerciele zenders, denk ik. In ieder geval heeft ZELFS deze duitse RTL de meest controversieele stukken eruitgeknipt, opdat het verhaal nog geloofwaardig bleef. En dat wil zeker wat heten!

Ben ik zelf nou ook van mening dat die hype om CO2 overdreven is, de klimaatverandering niet alleen door de mens veroorzaakt wordt, en documentaires van de BBC over het algemeen goed gerechercheerd worden. Deze documentaire liet zelfs bij mij toch behoorlijk wat twijfels opkomen over de kwaliteit van het daarin gezegde.

En die zooi van Al Gore .... breek me de bek er niet over open. Goed om de "uneducated" te traumatiseren. Maar voor iemand die met Google kan omgaan ....

CS,

Maurice

Commentaar

Origineel geplaatst door _Maurice_
                    Hoi,

is dat die documentaire van de BBC welke de KRO uitzendt? Als het die is, dan zag ich daarvan al stukken op de duitse RTL. Niet bepaald een zender die je zomaar mag vertrouwen. Maar dat geldt voor de meeste commerciele zenders, denk ik.
                    De docu was van Channel4 en hoewel commercieel en vooral controversieel doorgaans betrouwbaar te noemen. Maar wat is betrouwbaar in deze discussie? In TGGWS zullen vermoed ik ongeveer evenveel leugens dan wel handige omissies zitten als in AUT. Als de KRO het uit zendt geloof ik blind op de onverkniptheid van de uitzending hoor
                    "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Re: The Great Global Warming Swindle

Origineel geplaatst door Marijn
                      In de documentaire wordt namelijk door serieuze wetenschappers gezegd
                      Moet je met een korreltje zout nemen. De gemeenschap van echt "serieuze wetenschappers" heeft het grootste deel van dat verhaal al met de grond gelijk gemaakt. Goedkoop sentationalisme heet dat, geen wetenschap.

http://www.realclimate.org/ als je "serieuze wetenschappers" wilt zien (incluis een aantal die kritisch zijn over sommige standpunten, trouwens).

http://www.realclimate.org/index.php/ar ... /swindled/
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik heb meer dan de helft van de docu gemist helaas. Ik dacht dat het tot 10 uur zou duren, maar het was maar een half uurtje met een debat erna. Heeft iemand de docu gezien?

Commentaar

Ja, ik Demelza en heb hem nog op de HD staan.

Commentaar

Ik ook!

De domste opmerking van de avond:

Dan was nu het Uranium op geweest.

Commentaar

Mensen die de docu bekeken hebben vinden dit waarschijnlijk ook interessant:
                              http://www.weerwoord.be/includes/forum_ ... tid=677800

Voor reacties, zie weerwoord.be
                              Groetjes uit de westhoek,
                              Karel.

Commentaar

Werken...
                              X