Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stipjes om enterprise in ST

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stipjes om enterprise in ST

Wat ik me nou al heel lang afvraag (sinds ik de hele next generation serie weer eens aan het kijken ben.. ja alle 49 DVD's ):

Als je een exterieur shot van de enterprise ziet, op impulssnelheid, dan vliegen er allemaal kleine stipjes langs. In warp worden dit streepjes, waarbij de kleuren in spectrum uiteengetrokken worden.

Wat moeten die stipjes voorstellen???
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Sterren.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Inderdaad heel vaag. Bij impuls vliegt de Enterprise helemaal niet hard (volgens mij niet harder dan de lichtsnelheid, maar ik kan het mis hebben), maar de sterren vliegen met een redelijke vaart voorbij. In het echt zou dit nooit zo zijn!

Het is een foutje, maar de gemiddelde SF-kijker heeft het niet door.

Commentaar

Ik dacht altijd dat het vliegjes waren, maar wellicht komt dat door mijn geheel eigen rijstijl.

antwoord kan afwijken, half 10 en nog geen koffie.
        EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Commentaar

edjuh: LOFL, je ziet ze vliegen :P
          Dit is geen undersign.

Commentaar

sterren zijn het niet, ze vliegen regelmatig vlak langs het schip, en vergelijk het maar eens in de intro waar je een filmpje van saturnus ziet. Zodra de cam-view langs de ringen gaat zie je ze ook voorbij komen. Dat vraag ik me dus af, als het de bedoeling was om het sterren te laten lijken dan is dat wel heel nep.
            *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Ik heb geen idee wat het zijn, maar wellicht is het er enkel om te laten zien dat het schip beweegt.

En hoi mensen, heb me sinds een tijdje geregistreerd, beginnend sterrentuurder met mijn Aldi telescoop, en ik ben hier niet de enige heb ik al gelezen. En het begint al aardig te kriebelen om iets met wat meer 'power' te kopen, en vooral iets met een betere montering.

Commentaar

Origineel geplaatst door Mozesh
                Ik heb geen idee wat het zijn, maar wellicht is het er enkel om te laten zien dat het schip beweegt.

En hoi mensen, heb me sinds een tijdje geregistreerd, beginnend sterrentuurder met mijn Aldi telescoop, en ik ben hier niet de enige heb ik al gelezen. En het begint al aardig te kriebelen om iets met wat meer 'power' te kopen, en vooral iets met een betere montering.
                Hai Mozesh, je zit in ieder geval in een mooi donker deel van het land! Een kleine newton of dob (opening van 114-150) geeft bij jou al voldoende moois in het oculair! Die zijn nieteens zo heel prijzig. Aanradertje? de Newton 150 die Roel verkoopt in "te koop/gezocht". Ik heb er zelf door gekeken en het ziet er heel goed uit!

Commentaar

Mensen, on-topic graag!

@ Mozesh: ga naar het beginnersforum en stel daar je vragen over nieuwe telescopen.

Hier blijven we het over de stipjes om enterprise hebben. :P

Commentaar

Origineel geplaatst door Marijn
                    Mensen, on-topic graag!

@ Mozesh: ga naar het beginnersforum en stel daar je vragen over nieuwe telescopen.

Hier blijven we het over de stipjes om enterprise hebben. :P
                    Mijn 'intro' was meer als een PS bedoeld, maar 't nam perongeluk meer als driekwart van mijn post in.

Over stipjes gesproken, dit is misschien een van de dingen in Star Trek dat niet helemaal klopt. Maar als je naar dingen kijkt zoals Warp technologie, dat is allemaal theoretisch haalbaar.

Commentaar

Ja,maar wat zijn nou die stipjes?
                      Volgens mij is het interstellair gas of deeltjes waarvan de elektronen aangeslagen worden door het warpfield van de Enterprise. (Daar is een moeilijk woord voor waar ik even niet op kan komen).En die zenden dan fotonen uit.

Verder is het een bekende strip- en filmtruuk om beweging te suggereren bij ogenschijnlijk stilstaande beelden.
                      Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                        Ja,maar wat zijn nou die stipjes?
                        Volgens mij is het interstellair gas of deeltjes waarvan de elektronen aangeslagen worden door het warpfield van de Enterprise. (Daar is een moeilijk woord voor waar ik even niet op kan komen).En die zenden dan fotonen uit.

Verder is het een bekende strip- en filmtruuk om beweging te suggereren bij ogenschijnlijk stilstaande beelden.
                        exitatie bedoel je? Een soort fluorescentie dus

Commentaar

Precies!Dat.

Commentaar

Misschien krijg je hier je antwoord:
                            http://www.startrek.com/startrek/view/index.html

Commentaar

Mensen, mensen. On-topic graag. Over de haalbaarheid van warpmotoren stel ik u vrij een topic te openen in het subforum ruimtevaart.

Commentaar

Werken...
                              X