Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stargate SG-1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stargate SG-1

Nu we toch bezig zijn met alle series, wat vinden jullie van Stargate SG-1?

Ik ben momenteel bezig met seizoen 1. Zeer leuke serie. Vind het niet echt een pure sf-serie tot nu toe, maar meer een serie die ingaat op mythes en legenden.

T'Ealc (of hoe die gast heet) is wel een gaaf figuur. Altijd relaxed met een Goa'uld in zijn buik.

Ik vind Stargate SG-1 (en diens spin-off Stargate Atlantis) een geweldige serie. Ik kijk er nu ruim een halfjaar naar.

Ik heb eerst op televisie gekeken, daar waren ze toen doordeweeks bezig met S2, op zaterdag met S5. Dat was wel nogal verwarrend, maar de doordeweekse afleveringen zijn gestopt, op zaterdag is het nu nog bezig (begint zaterdag aan S9).

Ik vond het niet leuk het begin gemist te hebben, dus heb me ook de Stargate-film (1994) gekocht en de box van S1. Helaas eindigde die op een cliffhanger, dus heb ik S2 en S3 gekocht. Nu heb ik S9 en S10, tot zover mogelijk, gedownload, en van SGA (Stargate Atlantis) S1 op TV gekeken, en S2 en S3 gedownload.

Teal'c is inderdaad een geweldig personage, die in de eerste seizoenen nogal nors kijkt. Later burgert hij meer in, en wordt ook bekender met "Aardse termen" ("What is an Oprah?" :P ).
    Colonel Jack O'Neill is het meest humoristisch personage dat ik ken.

Blijf kijken, Tim, want het is een geweldige, en verslavende , serie!

Voor vragen erover kun je me altijd een berichtje sturen!
    Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Op de Engelse Wikipedia is een Portal aangemaakt voor Stargate, en op deze site kun je er ook heel veel over vinden. Pas wel op dat je niets leest wat je nog moet zien! Dan is de lol er een beetje af!
      Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Zover ik kan herinneren heb al alle series gevolgd van Stargate Gate 1. Deze zenden ze hier uit op Kanaal2. Nu word de laatste uitgezonden van deel 9 en het is zeer spannend! Het is een oorlog tegen de Ori, deze beweren dat ze goden zijn en wie hen niet geloofd gaat eraan.

In deel 9 gaat Jack uit de serie, wat ik wel jammer vind.

Stargate Atlantis is eigenlijk het vervolg van SG1 deel 8, waar ze een wapen ontdekken van de ouden dat iemand kan besturen. En Daniël "Atlanis vind. Zo gaat er een groep naar daar, door de stargate, maar kunnen ze niet terug naar de aarde doordat de Sargate niet genoeg kracht heeft.
        Daar ondekken ze de Ouden, Schimmen (menseneters die een bedrijging zouden kunnen zijn voor de aarde, en in Atlanis binnenvallen op het laatste van deel 1),...

Alles wat gebeurd kan eigenlijk gebeurd zijn, zoals de stargate die ondekt word in Antartica (die van de ouden afkomstig is) en alles wat met Egypte te maken heeft, bestaande goden. Dat vind ik juist het goede eraan.

Zo, Stargate is zeer verslavend en mag voor mij op plaats 1 bij de SF-series staan op astrostart.

Hier is nog een site waar je veel vind van Stargate.
        Galaxia 114/900EQ-SKY
        You can only see as far as you can think

Even the dark has a silver lightning

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Tot nu toe een aardige serie. Ben nu bij aflevering 6 van seizoen 1 (Battlestar Galactica was toch iets gaver, dus die heb ik eerst afgekeken) en ik moet zeggen dat het wel redelijk is. Je kunt merken dat de top nog niet is bereikt, maar de basis is al wel aardig.

Commentaar

Jah, die oorlog tegen de Ori is echt vet! Tim, don't be afraid, daar ben jij nog 8 seizoenen van verwijderd! :P Season 10 is ook vet! Ga zometeen de 3 nieuwste afleveringen van Stargate Atlantis Season 3 downloaden; die heb ik ook helemaal gevolgd.

Het grootste verschil tussen Stargate en andere SF-series is, dat het nog redelijk realistisch is. Je begint gewoon in 1997 op aarde, waar ze de SGC opzetten. Naarmate de serie vordert, speelt het zich ook af en toe in de ruimte af. Maar toch gebeurt het meest op aarde.
            Ik heb een paar specials op wat DVDs staan, en daar vertellen Brad Wright en Robert Cooper (excecutive producers) dat ze echt aan USAF-mensen, astrofisici, antropologen e.d. vragen hoe zij in zo'n situatie zouden handelen. Dat vind ik ook goed: ze willen het zo echt mogelijk laten lijken!
            Ze hadden ook een keer de voorzitter van de Joint Chiefs of Staff gevraagd of hij in een scène mee wou spelen. Don Davis (Hammond) vertelde dat hij zijn regel ("Anything else, Colonel?") 15x moest doen, voordat het goed ging, zó nerveus was hij dat er zo'n hoge piet langs hem stond.

Klopt, Tim, het begin is inderdaad nogal primitief. In latere seizoenen wordt het echt spannender!

Veel plezier ermee!
            Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Bedankt GeneralDuke!

Inderdaad oogt het stukken realistischer dan bijvoorbeeld Star Trek. De opzet van de serie zit goed in elkaar. Een poort waarmee je allemaal werelden kunt bezoeken.

Commentaar

En deze poort is eigelijk een zwart gat. Later zie je dat er een defect is aan de poort en er groepen (SG1 'ers) uit andere dimensies komen. Het gaat echt tot het kleinste detail. Dat word dan allemaal uitgelegt door Samanta hoe dit komt.

Ik vraag me soms af hoe ze het zo realistisch kunnen maken. (Meschien bestaat de stargate wel. :P )

@ Tim, zeker doorkijken naar stargate, de tijd dat je er aan zal besteden zal je echt niet tegenvallen.

@ GeneralDuke, ik kan maar niet wachten tot zondag voor de laatste serie van deel 9. En is Atlantis 2 ook zo goed als de eerste?
                Galaxia 114/900EQ-SKY

Liesje -> HVJ!

Commentaar

De poort is geen zwart gat. De poort creëert een wormgat tussen de poort hier op aarde en die op een andere planeet.

Die aflevering waarin SGs uit andere uni's komen (niet andere demensies, daar zijn weer andere afleveringen voor :P ), daar was geen defect aan de poort! Het wormgat ging precies (of bijna precies) door een zwart gat heen, en volgens sommige theorieën verbinden zwarte gaten universa met elkaar.

In aflevering [01x07] The Nox vertelt Sam precies hoe de gate werkt. Haar wordt gevraagd waar je naar kijkt, als de gate actief is:
                  "We think you're looking at the event horizon of an artificially created wormhole, through our space time to a point… tens, even hundreds of light years away."
                  Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Ach, ik dacht dat een zwart gat en een wormgat hetzelfde waren. (Juist op astrostart gelezen wat een wormgat is.)

Origineel geplaatst door GeneralDuke
                    daar was geen defect aan de poort! Het wormgat ging precies (of bijna precies) door een zwart gat heen
                    Daarom dat ik het niet helemaal begreep. Ik wist wel dat de poort niet kapot was of zo, maar met dat zwart gat en wormgat... Ik zal eens opnieuw moeten kijken.
                    Galaxia 114/900EQ-SKY

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Om nog even je vraag te beantwoorden: SGA S2 is véél vetter dan S1! Je komt er wel achter!
                      Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightfall
                        (Nog een vraagje, hoe moet je deze site veranderen door bv. "hier"? Ik heb dit geprobeert http://blog.scifi.com/stargate/, maar dat lukt niet.
                        Maak ervan:
                        Code:
                        hier
                        Dan krijg je het goede. Gebruik dus geen aanhalingstekens na url=!

Commentaar

Bedankt, Marijn.

Op Stargate Atlantis is het nog even wachten. Het is eerst SG1 seizoen 10 op Kanaal2. Zouden ze er nog maken of is het echt de allerlaatste van SG1? Zou wel jammer zijn.
                          Galaxia 114/900EQ-SKY

Liesje -> HVJ!

Commentaar

Ze hadden eerst al gepland het na het 8e seizoen te stoppen. Zou wel een mooi einde zijn, als ze aant vissen zijn! :P Maar toen hebben ze nog maar een 9e en een 10e seizoen erbij getekend. Het is zeker dat de series stoppen, maar na het 10e seizoen komen er nog 2 afsluitende films. Hier en daar heb ik gelezen dat ze elk jaar een film gaan uitbrengen, maar dat moet ik nog zien.
                            Skywatcher 150/750mm

Commentaar

Klopt GeneralDuke. Die twee films zullen rechtstreeks op dvd verschijnen.

Commentaar

Werken...
                              X