Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

BSG ( BattleStar Galactica )

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

BSG ( BattleStar Galactica )

Zijn er mensen die de serie volgen ?

In ieder geval een top serie , ik heb seizoen 1 (+ de mini serie) hier thuis op dvd liggen en kan niet wachten op seizoen 2

seizoen 2 is hier pas uit in belgie maar is bijna in alle winkels uitverkocht.

Info over BattleStar Galactica :http://www.sfseries.nl/content.php?id=102
    Meade 10" Lx-50, Meade ETX 80

Ik ben nu bezig met het kijken van seizoen 1.

Echt een leuke spannende serie. Beetje een mix van Babylon 5 en 24. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet echt meeleef met de verschillende personages (wat ik wel heb bij series als Babylon 5, 24, Star Trek en de X-Files). Ze worden allemaal een beetje koud en oppervlakkig afgebeeld. Ik moet zeggen dat ik Starbuck wel een sterk personage vind.

Een serie die ook een beetje problemen heeft wat betreft het weinig meelevendheid van de personages is The 4400.

Commentaar

Ik vind BSG niet zo erg bijzonder. Het is gewoon US Marine Core in Space. je hoort nog net geen 'Hoo-Rah!' af en toe. Ze gedragen zich typisch amerikaans. ook klopt er niet veel van de geschiedenis heb ik gelezen op de sf nieuwsgroep. Ik heb Edward james Olmos altijd wel leuk gevonden vanaf Miami Vice. Ik heb er grote moeite mee dat de onavalgbare Dirk Benedict in the originele BSG nu een vrouw is. Benedict was later The Face in The A-Team. Ik zie niet zo wat een nieuwe serie BSG toevoegt, als je dan toch dat universum wil gebruiken, ga dan verder waar de originele serie stopt. Hoe de Capricanen de mensheid wat technologie bijbrengen en dan moeten helpen die Cylons van de planeet weg te houden. Maar ik lijk me ook ineens te herinneren...is die vloot niet op het laatst toen verder getrokken of zo om die Cylons niet op aarde te brengen? Ik weet het niet meer.

Ik vind B5 dan origineler. The 4400 is alweer van tv verdwenen helaas. Was ook grappig als concept. Maar daarbij denk ik ook van, tijdens het 1e seizoen dacht ik leer je al de bedoeleingen van degenen die die lui hebben teruggestuurd in de tijd. En wat moet je daarna nog verzinnen? Er rest alleen eindeloos veel afleveringen over de uitvoering van het plan en iets groters is er verder niet.

Commentaar

Daar daarbij denk ik ook van, tijdens het 1e seizoen dacht ik leer je al de bedoeleingen van degenen die die lui hebben teruggestuurd in de tijd. En wat moet je daarna nog verzinnen?
        Dat is ook mijn grootste kritiekpunt van The 4400. De serie blijft altijd draaien om hetzelfde concept en er zijn weinig nieuwe dingen te ontdekken. Op een gegeven moment wordt het dan geen echte sci-fi meer, maar een soapachtig geheel.

Ik heb er grote moeite mee dat de onavalgbare Dirk Benedict in the originele BSG nu een vrouw is.
        Maar je moet toeggeven dat de nieuwe Starbuck toch ook wel iets heeft. Ze brengt toch wat meer kracht in de serie en humor.

Commentaar

Ik denk dat het ook wel helpt als je de origineele serie niet gezien hebt.
          Dan kan je eigenlijk maar weinig kritiek geven op de serie, oke het verhaal komt in begin wat traag op gang maar al bij al zit ik toch steeds aan het scherm gelkuisterd !
          Seizoen 1 + de mini serie heb ik op 5 dagen volledig uitgezien, wat toch maar wilt zeggen dat je steeds na een aflevering terug wilt kijken na het vervolg.

Commentaar

OMG. Het eind van seizoen 1 is echt... WOW!

Ik had het totaal niet verwacht... Ik heb regelmatig plottwisten gezien bij Babylon 5, maar dit was er wel eentje van het hoogste niveau.

Commentaar

Ik moet zeggen dat ik BSG nog niet heb gezien maar wel heel graag wil zien.. Zoals Tim ook al zei vind ik bijvoorbeeld 24 en Lost echt geweldige series en BSG leek mij er ook wel 1 om zeker niet te missen.. Het lijkt mij wel een veelbelovende serie (orgineel heb ik daarnaast nog nooit gezien).
              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

ik ben blij dat je het met mee eens bent .

Natuurlijk kun jij nu ook niet net als mij wachten op seizoen 2 veronderstel ik ?

Commentaar

Ben nu een paar afleveringen in seizoen 2.

Moet zeggen dat de climax van seizoen 1 in de eerste paar afleveringen van seizoen 2 uitloopt op een anticlimax.

Ik had gehoopt dat Adama dood zou gaan. Dan zou het tenminste spannend zijn.

Maar verder nog steeds spannend om te volgen. Geen hoogstaande serie als 24 of Babylon 5, maar toch een redelijk geslaagde mix.

Je moet het denk ik zien als een cocktail. 24-wiskey is enorm lekker, Babylon 5-rum ook. Doe je het bij elkaar, dan ontstaat er een lekker Battlestar Galactica-mixdrankje, maar het heeft niet het unieke wat de andere twee dranken wel hebben.

Commentaar

Ik kijk ook altijd Battlestar Galactica en heb alle afleveringen die tot nu toe ergens zijn uitgezonden gezien. Ik vind het unieke aan Battlestar de plottwisten, realistische opzet, geweldige special effects, sterk verhaal en een moderne uitstraling heeft maar toch iets "oers" heeft (net als de muziek bijvoorbeeld). Ook leuk zijn de geweldige cliffhangers na een half en na een heel seizoen

Commentaar

het is zeker een fijne serie, hoewel er zeker betere zijn

ik ben nu in het begin van seizoen 3
                      daar wordt het echt zeer bruut

ik zal niet gaan spoilen dus jullie moeten het maar zien
                      Kijk omhoog en zie de toekomst

Commentaar

Seizoen 2 helemaal gezien. Ik zit er gewoon non stop naar te kijken. Wat een verbluffende serie.

Ik kan niet wachten op seizoen 3! Werkelijk fantastisch!

Commentaar

Eindelijk heb ik seizoen 2 , ik hoop alleen dat ik hem met regelmatige tussen pauzes kan gaan bekijken anders zit ik te lang te wachten op seizoen 3.

Commentaar

Hey, ja ben zelf wel BSG fan, zeker de oude serie, die ik onlangs gekocht heb om men childhoodmemories weer op te frissen, Lorne Green is captain adama.
                            en kzoek eigenlijk battlestar 80 waar ze op aarde zijn geland.

en heb net bsg het nieuwe eerste seizoen en minifilm gezien, en die vond ik toch wel leuk hoor, spannend, de goesting om steeds de volgende aflevering te zien.. it kinda sucks you in... vooral in BSG is de constante dreiging van de uitroeing van de hele 'mensheid' wat toch wel hard is.
                            khoop gewoon dat ze een verhaal hebben en dat mooi afsluiten ipv proberen uit te melken.
                            de nieuwe cylons vallen wel tegen, nou niet allemaal ;-)

en qua sf moet het voor mij on the move zijn... star trek, bsg, hitchikersguide...the original series :-)
                            constant doortrekken door het universum en veel nieuwe dingen tegenkomen... bv die startrek op dat ruimtestation vond ik een dikke tegenvaller.

maar sinds dat ik men telescoop heb, kijk ik eigenlijk nog maar zelden tv.
                            normaal zat ik er s'avonds wel effe achter, nu sta ik buiten te turen, en als het slecht weer is, op astroforum of webshops te checken, of skychart III te bestuderen.
                            Quelle horreur !
                            Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                            X