Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

[Deep Space Nine] slimline dvd's

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

[Deep Space Nine] slimline dvd's

Na het succes van de slimline dvd's van Star Trek: The Next Generation afgelopen jaar, verschijnt dit jaar: Deep Space Nine op slimline dvd!

Je krijgt dan gewoon alle afleveringen op dvd, maar ze zitten in een goedkope verpakking, waardoor het totale bedrag rond de 35 euro per seizoen ligt.

De eerste twee seizoenen komen op 12 april uit!

Eindelijk krijg ik de kans om deze serie te zien!

Hoezo, nooit gezien dan?
    This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

is dat daar een klingon?
      en wat is deep space nine?
      [url="http://www.beeropia.nl/"]http://www.beeropia.nl/[/url]

Commentaar

Nope. Ben pas een paar jaar Star Trek fan (in april drie jaar).

Ik kreeg drie jaar geleden op mijn verjaardag de dvd van Star Trek: Nemesis. Daarna ben ik eerst fan geworden van de films. Sindsdien kijk ik Star Trek op dvd. Heb Star Trek: Enterprise wel op tv gezien.

Commentaar

Dan zal Ds9 zeker niet tegenvallen. Het is echt zo'n serie dat zich in het Star Trek universum afspeelt, maar voelt alsof het een parallelle realiteit is. Alles is er op zijn plaats: Starfleet, de Federatie, Klingons, Romulans, etc. Echter, het is alsof de tijd een iets andere twist heeft genomen. Alles is net wat anders. Het grote verschil is wel Starfleet zelf: veel minder utopisch en filantropisch als in de overige Star Trek series, maar harder, zakelijker en realistischer.

Daarnaast vormen strijd, wanhoop, verlossing en hoop een veel belangrijk onderdeel dan in de rest van Star Trek: de serie heeft veel "donkerder" thema en laat de wereld van Star Trek in een minder optimistische achtergrond zien.

Dat, samen met het feit dat alles zich op een ruimtestation afspeelt in plaats van op een "starship, boldly goeing where no one has gone before". Dat zorgt voor een vastliggend ruimtelijk kader, waardoor een veel sterkere ontwikkeling van karakter en verhaallijn noodzakelijk is om het geheel boeiend te houden. Dit heeft als gevolg dat DS9 voor het grootste deel, in tegenstelling tot de overige ST series, het principe van "story arc" vasthoudt i.p.v. "stand-alone episodes". Je kunt dus niet zomaar een aflevering kijken zonder de voorgaande gezien te hebben (dit is vooral in de latere seizoenen waar!)

Al met al doet DS9 feitelijk meer denken aan Babylon 5 dan aan bv. The Next Generation. Het is een high-budget Babylon 5 "mod" dat zich afspeelt in het Star Trek universum. In feite heeft de serie de Star Trek licensie helemaal niet nodig: fans zeggen meermaals dat DS9 wellicht een nog groter succes had geworden als het zich niet in het ST universum afgespeelt zou hebben.

De hoogtepunten?

Captains Sisko's langzame proces naar het omarmen en liefhebben van zijn rol als Embesarry (profeet) van de Bajorans.

Odo's eenzame lijden en latere innige liefde met Major Kira, en zijn innerlijke strijd van loyaliteit tussen zijn volk, de Founders, en de Federatie.

Quark, een briljant karakters met ladingen humor, die zich ontwikkeld van egoistische, uitbuitende slavendrijver tot held tegen wil en dank.

Gul Dukat's geestelijke marteling en innerlijke verdriet tegen de achtergrond van het conflict tussen zijn volk, de redelijk kwaadaardige Cardassians, en de invloed van hogere machten (Federation, Dominion).

De malevolante, haast "Sith" achtige cultuur van de Founders en hun Dominion.

De geheime dienst van de Federatie, Sectie 31, die helemaal niets om de Prime Directive geven en functioneren als de Klingon inlichtingendienst of die van de Romulans. Sectie 31 zijn mensen op hun kwaadaardigst, en schuwen zelfs genocide niet om de Federatie te beschermen.

En nog veel, veel meer. DS9? Top! Beter dan Babylon 5? Nee. Beter dan de overige Star Treks? Eigenlijk ook niet. Het beste van beide? Helemaal! Geschikt voor alle Star Trek fans? Zeker niet. Geschikt voor fans van zowel Star Trek als Babylon 5? Het beste wat je dan zal overkomen.

Enjoy!
          This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

leuke serie! Beetje jammer dat ze nu op slimline uitkomen... hadden ze dat maar wat eerder gedaan lol. Seizoen 5 episode 6 (Trials and Tribble-ations) is vooral meesterlijk. Ik ga niets verklappen maar je zult er zeker van smullen
            "I canna' change the laws of physics captain!"

Commentaar

Damatrix, ik had het niet beter kunnen verwoorden!!! Ik ben het helemaal met je eens!!!
              Ik zou zeggen "Tim, geniet er van!!!"
              Polarex 75/1200 - Polarex 60/700
              EQ6-pro
              SPC900NC/00
              Nikon;
              D70 - F80 - F50
              50mm/f1.8 - 105mm/f2.8 - 300mm/f4
              18~70mm/f3.5~4.5 DX, 35~80mm/f4~5.6, 70~300mm/f4~5.6, 80~400mm/f4.5~5.6

Commentaar

Ik ben nu bezig met Battlestar Galactica (2004) seizoen 1.

Ook een aardige serie

Commentaar

Werken...
                X