Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

The sky at night

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

The sky at night

In de UK wordt op de BBC2 al een hele tijd het programma "the sky at night"uitgezonden, en gepresenteerd door Sir Patrick Moore.
    Voor degene die het niet kennen dit is de site http://www.bbc.co.uk/science/space/

Zou het niet wat zijn voor de Publieke omroepen om iets dergelijks uit te gaan zenden. In de Uk is het programma een succes.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Het programma bestaat al vele jaren ( eerste uitzending in 1961!!). Sinds twee jaar hebben ze nu ook het eigen tijdschrift Sky at Night, vanaf augustus j.l. heb ik daar een abonnement op. Iedere maand een CD rom erbij met zeer nuttige informatie en gratis software (waar je ook nog wat aan hebt!). Een goed alternatief voor Sky and Telescope.
    Joris
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

En al vanaf de eerste uitzending in 1961 gepresenteerd door de uber-karikatuur-sterrenkundige Patrick Moore. (inclusief knijp-brillenglaasje) De Titulaer van Engeland. Het programma is het meest suffige astro-programma wat er bestaat, maar misschien juist daarom leuk om te kijken. Jammer dat het altijd midden in de nacht wordt uitgezonden.

En inderdaad Arie, in Nederland moet ook zoiets komen. Het kost geen drol en je kunt het zien als publieke taak bij uitstek!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Joris
        Het programma bestaat al vele jaren ( eerste uitzending in 1961!!). Sinds twee jaar hebben ze nu ook het eigen tijdschrift Sky at Night, vanaf augustus j.l. heb ik daar een abonnement op. Iedere maand een CD rom erbij met zeer nuttige informatie en gratis software (waar je ook nog wat aan hebt!). Een goed alternatief voor Sky and Telescope.
        Joris
        Ik wist niet dat er ook een tijdschrift van was. Is die gewoon te krijgen bij de boekhandel?
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
          Jammer dat het altijd midden in de nacht wordt uitgezonden.
          Vroeger was er altijd de volgende zaterdagmiddag een herhaling. Ik weet niet of ze dit nu nog doen.
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

En anders kun je nog altijd de uitzending via internet bekijken. Lang leve luihei eh... internet!

Commentaar

Ik heb het programma ook wel eens gezien, maar ik ben het er ook mee eens ik vind het een erg suf porgramma
              Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Hallo Demelza,
                Sorry voor het late antwoord, maar ja werk .....
                Ik heb het blad nog niet kunnen ontdekken in een goede boekwinkel, afgelopen zomer was ik op zakenreis in Oxford en zag het aldaar bij een boekwinkel liggen.
                Via internet een abonnement genomen, wel duur 100 euro voor 12 nummers, maar het is echt de moeite waard.
                Gr
                Joris

Commentaar

Kan je nog altijd een abonnement nemen via astrostart? Ik vind dit nergens meer.
                  Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ik heb het abonnement gewoon afgesloten via hun eigen website;
                    http://www.skyatnightmagazine.com
                    Zeer snelle service, keurige afhandeling. Toezending per post en keurig op tijd (PS ik heb geen belangen!)
                    Gr
                    Joris

Commentaar

Origineel geplaatst door Joris
                      Hallo Demelza,
                      Sorry voor het late antwoord, maar ja werk .....
                      Ik heb het blad nog niet kunnen ontdekken in een goede boekwinkel, afgelopen zomer was ik op zakenreis in Oxford en zag het aldaar bij een boekwinkel liggen.
                      Via internet een abonnement genomen, wel duur 100 euro voor 12 nummers, maar het is echt de moeite waard.
                      Gr
                      Joris
                      Thanx! Ik heb het hier inderdaad ook nergens gezien, nog speciaal voor gaan kijken vandaag. 100 Euro vind ik inderdaad duur om zo in een keer uit te geven aan een blad dat ik niet ken. Had het graag eens ingezien. Maar voorlopig ben ik nog wel tevreden met Sky & Telescope.

Commentaar

Ik heb het nog maar 1 keer gekocht en vond het het beste van de 3. (Astronomy, The Sky at Night, Sky & Telescope). Maar ik vond 10€ er wat over. Hoeveel betaal je voor S&T?

Commentaar

Daar heb ik deze maand geloof ik 8,25 voor betaald. Was het goedkoopste Engelstalig wetenschapsblad dat in de rekken lag.

Commentaar

Re: the sky at night

Tsja, ik zit hier ook een beetje te balen dat ik een uur te laat was toen ik in m'n (internet-) tv-gids zag dat Sky at Night net was afgelopen. Meteen op internet gezocht wanneer de herhaling is, maar dit was hem geloof ik al. Dat wordt You-tube, maar beter nog: Kijken op de cd-rom die iedere maand op het Magazine zit geplakt !!!
                            Brengt mij gelijk bij de laatste posts in deze thread: waar haal je toch al die mooie tijdschriften vandaan ?
                            Zonder meteen met creditcard-nummers (via internet....Brrrrr) en complete abonnementen te hoeven smijten ?
                            Welnu, heel simpel. Ik wilde al die fraaie bladen ook eerst wel eens even zien en kwam via dit fraaie forum op de naam van de tijdschriften/boek-handel AKO die schijnbaar op veel grotere stations in den lande gevestigd is, maar waar ik dus nooit kom. Laten die makkers nou net een online-shop begonnen zijn. Ze hebben Astronomy, Sky & Telescope (precies zo invullen bij de zoekfuntie, anders vind je hem niet) en, jawel Sky at Night. Ik ga denk ik voor de laatste. Voordeel van zo'n bestelling in eens is dat je maar één maal de 1 E 95 verpakkings en verzendkosten betaald. Maar ja, je hebt meer dan je in een maand kunt lezen en waarschijnlijk meer dan je per maand wilt betalen. Eén keer leuk dus ter oriëntatie en ik denk dat het voor mij Sky at Night wordt. Je hebt binnen een dag (hooguit 2) het nieuwste nummer op de mat liggen. Weet zeker dat de cd-rom er ook netjes bij zit en het blad is goed verpakt. Hubble levert ook geen foto's met kreukels !!!
                            Je hebt deze link nodig en kunt dan in het zoek-venstertje de titel intypen. Even registreren en inloggen. Nee, ook ik heb geen aandelen, maar vind dit wel heel safe en gemakkelijk in Nederland : http://www.ako.nl/pages/iframe/s2/12230 ... kiosk.aspx
                            Groetjes en veel lees-kijkplezier.
                            p.s. Het barst natuurlijk van de telescoop-reclames, dus als je een beroerd kijkertje hebt raak je er goed gefrustreerd van :-)
                            There's no dark side of the moon really....
                            In fact it's all dark
                            (naar Roger the Hat, roadie Pink Floyd)

Commentaar

Re:

Origineel geplaatst door Roel
                              Jammer dat het altijd midden in de nacht wordt uitgezonden.
                              Het wordt ook maandelijks sávonds rond 21.00 uur uitgezonden op BBC 4 , op die zender kijk ik soms naar the sky at night.
                              mvc Berlicum

Commentaar

Werken...
                              X