Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

From the Earth to the moon

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

From the Earth to the moon

Heeft iemand de mini-serie 'From the Earth to the moon' wel eens gezien?

Dit is een absolute topper. De mini-serie bestaat uit 12 of 16 afleveringen met een duur van 50 minuten per aflevering en iedere keer wordt er een missie behandeld of een ander aspect in de Apollo missie.

De serie krijgt van de website IMDB.com een 9 en behoort daarmee tot de lijst met meest populaire mini-series allertijden. De serie op zich is met prachtige special-effects gemaakt en is ook heel dramatisch in beeld gebracht. Ook het beginliedje is er mooi.

Door de serie wordt de spanning telkens opgebouwd. Heb je nooit de landing op de maan meegemaakt, dan is dit dus een mooie kans.

Let er wel op dat alles geacteerd is. Neil Armstrong speelt dus niet zichzelf, aangezien de serie in 1998 is opgenomen. Het is een drama-serie in een wetenschappelijk jasje maar zeer realistisch.

Ik zag op FreeRecordshop dat de boxset met 3 dvd's nog maar 9 euro kost! Een enorm koopje, want ik weet nog dat ik er 40 euro voor heb betaald en dat ik dat toen al weinig geld vond voor zo'n prachtige mini-serie.

http://www.freerecordshop.nl/pages/prod ... tid=377455

btw, de productiekosten van de miniserie was zo hoog, omdat het door Tom Hanks is geproduceerd. Hij is een liefhebber van ruimtevaart en heeft ook genoeg geld en vond het tijd worden voor een mooie productie.

Commentaar

mm ik heb hem nog niet gezien maar ik ben re wel benieuwd naar geworden. ik had er om heel eerlijk te zijn ook nog nooit van gehoord!!!!!!

Commentaar

Timmetje, staan op die 3 dvd's 12 tot 16 afleveringen??? Als dat zo is stap ik meteen op de fiets om dat kopie te halen..... offe hé ik vraag het wel voor m'n verjaardag

Commentaar

al bij FRS gekeken, is er niet (of heb ik over hoofd gezien van al dat dvddozen) bestellen dus.

Commentaar

12 afleveringen (4 per dvd).

Ik heb gisteravond de aflevering met de Apollo 1 ramp gezien.

Commentaar

Is ie op dvd?
              Dan haal ik m binnenkort!
              :buiging:
              Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
              Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

ik heb die hele miniserie op video...
                is echt super cool!
                Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

Nogmaals, kopen die handel! Ik boost dit topic weer wat omhoog, omdat nog niet iedereen deze serie heeft.

Mensen, vertrouw op mijn woord. Je mist als ruimtevaart-liefhebber heel wat als je deze serie nog NOOIT hebt gezien! Het is te briljant voor woorden!

Slechts 20 euro bij Bol.com. Doen! Doen! Doen!

http://tinyurl.com/zx5j7

Commentaar

Even die link verkleinen op http://www.tinyurl.com, Tim!

Commentaar

Marijn, heb jij die serie wel es gezien?

Commentaar

Nee niet gezien... nooit van gehoord ook! Ik ga dat ding ook wel een keer kopen denk ik!!

Commentaar

Het is echt super! Echt! Ik denk dat jij het prachtig gaat vinden.

Het is een waarheidsgetrouwe serie, maar toch lichtelijk gedramatiseerd. Iedere aflevering duurt 50 minuten (in totaal 12 afleveringen).

HET IS GEEN DOCUMENTAIRE! Het is een echte dramaserie, gemaakt door Tom Hanks met medewerking van NASA. Het gaat ook nooit vervelen.

Hieronder de afleveringen:

"Can We Do This?"
                          Gaat over de strijd tussen de Amerikanen en de Russen. Tevens wordt de eerste bemande ruimtevlucht voor de VS behandeld en de eerste koppeling in de ruimte.

"Apollo One"
                          Gaat over de ramp met de Apollo 1. Prachtig in beeld gebracht qua special-effects.

"We Have Cleared the Tower"
                          Apollo 7 missie

"1968"
                          Apollo 8 missie

"Spider"
                          Gaat over het ontwerpen en het bouwen van de maanlander.

"Mare Tranquilatis"
                          Apollo 11. Hoewel het hoogtepunt van de serie, is dit één van de mindere afleveringen.

"That's All There Is"
                          Apollo 12

"We Interrupt This Program"
                          Apollo 13 vanuit het perspectief van een oude rot in het vak (Emmett Seaborn). De mooiste van de 12 afleveringen!

"For Miles and Miles"
                          Alan Shepards verhaal.

"Galileo Was Right"
                          Apollo 14/15. Ook een van de leukere afleveringen.

"The Original Wives Club"
                          Apollo 16, vanuit het perspectief van de vrouwen.

"Le Voyage Dans La Lune"
                          Apollo 17 met beelden van de eerste film over ruimtevaart 'Le Voyage Dans La Lune'

Commentaar

Je bent er wel heel enthousiast over Tim en het lijkt me inderdaad erg mooi! Eens binnenkort halen bij de FRS.

Commentaar

Vergeet niet dat bovenstaande berichten uit maart 2005 komen, dus misschien heeft de FRS het al niet meer!

Anders gewoon bij bol.com doen

Commentaar

Werken...
                              X