Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Welke films moet je zien als astronomiefan?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Welke films moet je zien als astronomiefan?

Ik heb laatst Contact gezien.
    Is wel een aanrader...

Zet je wel aan het denken...
    114mm refl. en 70mm refr.
    200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Science Fiction is niks voor mij en heeft ook niks met mijn hobby te maken. Dus:

Maar dat is mijn mening
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ook niks met astronomie, maar gewoon een mooie film.

Commentaar

Guys, zullen we het alleen op astronomiefilms houden (of alles wat er een raakvlak mee heeft).
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Ja! Dat is inderdaad een goede film, Damatrix! Ik hou wel van een open einde.

Deze vond ik ook steengoed:

Hypercube heeft niet direct iets met astronomie zelf te maken, maar wel met de wetenschap in het algemeen.

Commentaar

Ik vind contact ook leuk. Hoewel niet erg realistisch, toch leuk. K-pax vind ik ook geweldig. Ik heb alleen deel 1 van Cube gezien, die vond ik echt bizar! Maar voor mij is het zo: Hoe vager hoe beter! :P

Is deel 2 ook zo bizar Demelza?
              I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Commentaar

Deel 2 is heel anders dan het eerste deel. Cube 1 is bizar, maar ik vond het ook ranzig, ordinaire horror. Hypercube was heel anders. Uiteraard weer met een kubus, alleen is er nu gespeeld met de dimensies, inclusief tijd. Een hele bizarre film, en je moet er echt van houden.

Commentaar

Goed!
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gelijk weer wat films aanschaffen dus. Ik ben benieuwd.

Commentaar

Verder heb je natuurlijk nog de 'klassiekers' zoals:
                      - Independence Day
                      - Deep Impact
                      - Armagaddon
                      - Apollo 13
                      - Sphere
                      - The core
                      - The day after tomorrow
                      - Signs

Verder kan ik je "A beautifull mind aanraden" als je van psychologische films houdt. Gaat over een schizofrene wiskundige.

"Donnie Darko" is ook een goede film, maar heeft ook weer niet direct iets met wetenschap te maken. Een heel klein stukje maar, maar het is wel de rode draad van de film.

Commentaar

Ik heb laats nog 2 films gekocht op dvd te weten: Close Encounters, en 2001 dat zijn en blijven voor mij de beste en mooiste SF films helemaal op dvd omdat het geluid e.d. op nieuw zijn geremasterd, heel wat beter dan de vhs kwaliteit.
                        @ Patje, ja Contact vind ik ook een toppertje en voor wat gewone films vind ik Schindlers List een film die op eenzame hoogte verkeerd.

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
                          Verder kan ik je "A beautifull mind aanraden" als je van psychologische films houdt. Gaat over een schizofrene wiskundige.
                          Ja dat is inderdaad echt een hele goede film.....

Commentaar

Origineel geplaatst door Patje
                            Origineel geplaatst door Demelza
                            Ja dat is inderdaad echt een hele goede film.....
                            En dat kan ik enkel echoŽn.

Voorts is mijn top drie van beste astronomische films:

1. Apollo 13
                            2. The right stuff (niet echt bekend maar zeer de moeite)
                            3. Contact

SF is niet aan mij besteed, Contact is daar dan weer een uitzondering op.
                            Groetjes uit de westhoek,
                            Karel.

Commentaar

Ik ben een grote fan op het gebied van space sciencefiction en hieronder mijn favorieten wat betreft series en films.

Series

P.s. mijn all-time favoriete tv-serie is The X-Files, maar goed, dat is niet echt een ruimteserie. Na de X-Files komt echter....

1. BABYLON 5

De ultieme sci-fi serie! Het speelt zich af op een ruimtestation met allemaal verschillende rassen. Het is een prachtige serie, want het verhaal voor de vijf seizoenen werd vooraf geschreven, waardoor er hints zitten in seizoen 1 over gebeurtenissen in seizoen 5.

Verder is het gewoon een spannende en humoristische serie. De verschillende personages hebben allemaal een dubbele agenda en personages veranderen ook gedurende de seizoenen. Soms moet je gewoon een traan laten, omdat de serie je emotioneel gewoon raakt.

Klik hier voor een mooie gevechtssimulatie.

2. FUTURAMA

Ooit van de Simpsons gehoord? Dan moet je dit zien! Het is een animatieserie dat zich afspeelt in de toekomst. Je volgt de avonturen van Planet Express, die pakjes levert aan diverse planeten. Er zitten prachtige stukken tussen voor de sci-fi fans.

Hieronder wat leuke scenes!

- Huis kopen
                              - Klassieker! Robotdochter

3. Star Trek: The Next Generation

Het beste van Star Trek! Een machtige kapitein met uitstraling, goede verhalen en een prachtig schip.

Films

Alien(s)
                              Contact
                              Apollo 13
                              Star Trek 2: Wrath of Khan

Dat zijn de vier beste!

Commentaar

Werken...
                              X