Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

'De Man en de Maan' podcast

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

'De Man en de Maan' podcast

Een Nederlandse sterrenkundige gaat in zee met China om zijn grote droom waar te maken. Wat gebeurde er net na de oerknal? Voor het antwoord op die vraag moet astronoom Marc Klein Wolt naar de achterkant van de maan. Eén probleempje: daar is nog niemand geweest. Als hij in zee gaat met opkomende ruimtemacht China, blijkt samenwerken niet zonder risico.
    Er staan nu 2 afleveringen online en ik zit te genieten.
    Erg interessant hoe het project vorm krijgt en de tegenslagen die men te verwerken krijgt voordat je zo'n ding de lucht in krijgt.
    Ook de impact op het privéleven wordt belicht.

De beluisteren via de NPO Radio 1 site of te vinden in je favo podcast app.
    Aanrader!
    Celestron C6S 150mm F/10 - EQ3-2 GoTo - Coronado 40mm F/10 PST - Zomz БПЦ 7x50 bino - Twitter: @astrolandNL - Weblog: http://astroland.info

Ha Astroland, je bent me voor . Gister met plezier geluisterd, prima zondagavond besteding. Ze willen onderzoek doen naar de mistige fase ná de big bang (hoofdletters?) en het moment dat iemand (hoofdletter?) het licht aan deed (de eerste stervorming dus) Dit met een radiotelescoop op de achterkant van de maan. Het klinkt als een jongensboek. Heino Falcke fietst ook nog rond.

Commentaar

O heerlijk, ik ben al jaren gek op podcasts. Ik ga me abonneren. Dank voor het delen!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ha! Ik ging deze hier ook net delen. Gelukkig toch eerst even de zoekfunctie gebruikt. Ik ben eveneens een grote fan van podcasts, vooral over ruimtevaart en astronomie. Soms ben ik stiekem blij dat ik op weg naar het werk in de file sta, kan ik lekker rustig doorluisteren.

Ik heb net afleving 3 beluisterd van "De man en de Maan" en kijk al uit naar de volgende aflevering! Heel goed gemaakte podcast!
        Jeroen / 'A head full of stars, just not in constellation yet.' Elias Canetti

Commentaar

Leuke podcast! Vanavond deel 2 opzetten!

mvg
          TS 150/750 + Skywatcher EQ5

Commentaar

Werken...
          X