Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vloggen over astronomie!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vloggen over astronomie!

Hoi! Ik val maar gelijk met de deur in huis.
    Ik heb nu ongeveer 4 jaar een blog over astronomie en ruimtevaart en ben sinds vorige week begonnen met vloggen!
    Niet elke dag/week/maand maar als er leuke evenementen zijn of waarnemingen.
    Nu kreeg ik de melding dat ik mijn 1e vlog hier mocht delen, dus bij deze!

Afgelopen zaterdag was ik te gast bij de Space Expo voor een interview en boek signering van NASA astronaut Scott Kelly.
    En hier heb ik mijn eerste vlog over gemaakt!
    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Whoah leuk! Toevallig zat ik er van de week ook over na te denken om te gaan vloggen, om mijn camera-angst een beetje te laten dimmen. Wor ik gewoon gescoopt hiero
    Ik vind het een leuke vlog maar (je vraagt wat we ervan vinden) het kakt wel een beetje in bij het stukje waar Scott aan het praten is. Dat duurt te lang en hij is slecht te verstaan. Maar verder goed gedaan hoor! Op naar de volgende!
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Dankje! Haha wat toevallig! Nou ja hoe meer hoe beter toch ook? Ik hou je niet tegen hoor!
      Bedankt voor je tips, ik vond dit zelf achteraf ook wel haha!

Comment

Te gek Lisa! Ik sluit me helemaal aan bij oetie's opmerking maar voor de rest een leuke vlog, mooi om op deze manier astronomie en ruimtevaart bij een breed publiek onder de aandacht te brengen. Leuk ook om weer eens de Space Expo van binnen te zien. Lang geleden dat ik daar voor het laatst was...
        "Afwachten is 't consigne; luisteren." –Gerrit Achterberg

Comment

Mijn 2e vlog staat inmiddels ook online!
          Deze keer over hoe ik foto's maak met mijn telefoon via de telescoop!

Comment

Erg leuk en heel duidelijk uitgelegd!

Die telescoop kan waarschijnlijk nog wat gemakkelijker hemellichamen volgen als de zwarte stang die nu verticaal staat (vlak boven het statief) gekanteld wordt in de richting van de poolster. Op de sterrenwacht kunnen ze wel vertellen hoe dat moet.
            Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Comment

Dankje! Ik heb inmiddels weer een nieuwe video!
              Ik ben op bezoek geweest bij Ganymedes in Amstelveen waarin alles wordt uitgelegd over het aanschaffen van een telescoop!

Comment

Leuk zeg! Goed bezig!
                200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Working...
                X