Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oh nee, Oetie op TV!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oh nee, Oetie op TV!

Gisteren was er een reporter van NHnieuws bij het API om een reportage te maken over de supermaan. Tsja. De supermaan. Er was geen student beschikbaar en ik weet toch wel e.e.a. van de maan dus ik heb het interview zelf gedaan. Het was in principe een leuke ervaring, maar ik vind het resultaat niet super. Ik deel hem toch, ter leeringh en vermaeck.
    De reporter probeerde meerdere keren in mijn mond te leggen dat het megaspectaculair is, die supermaan, maar ik ben daar heel stellig in geweest. Toch hebben ze het zo weten te knippen dat ik een maan-gekkie lijk. Nou ja, kijk hier en oordeel zelf:

AMSTERDAM Noord-Hollandse astronomen en sterrenkundigen wrijven in hun handen. Op veel plaatsen is vanavond namelijk de blauwe supermaan te zien. Bij dit bijzondere verschijnsel staat de maan relatief dicht bij de aarde en daardoor lijkt hij groter dan normaal.
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Goed gedaan astrobabe!
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Hee,Leuk op TV !!

Comment

Haha, toch leuk .
        Sky-Watcher NEQ6 PRO mount | GSO 6" Newton F5 | Atik 314L | Baader MPCC | 9mm OAG | Lodestar | SX 7 pos filterwiel | Astronomik filters | 220mm flat field | PixInsight | SGP

Comment

Mooie telescoop ook en lekker alles electrisch
          What where the skies like when you were young?

Comment

Voor hun natuurlijk totaal niet interessant als jij hun nieuwsitem daar een beetje staat te bagatelliseren, maar het is wel flauw. Ik kreeg op mijn werk ook al naar mijn kop dat ik "iets bijzonders" veel te rationeel benaderde. Maar ze komen wel naar mij toe zodra ze vragen hebben.

En ergens Oetie, ben je natuurlijk ook wel gek. Gefeliciteerd met je verhoogde BNer status!
            What happens in Cygnux X-1
            Stays in Cygnux X-1

Comment

Ja ik dacht dat het me wel zou lukken om het item de geode kant op te trekken maar ze wilden gewoon Echt Heel Graag horen dat een supermaan fantastisch is. Eigenlijk hufterig dat ze het nog zo geknipt hebben.
              Spuit 9 op zijn minst...
              16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Is een bekend fenomeen. Niettemin heel irritant. Waarschijnlijk was jouw oprecht enthousiaste reactie achter het oculair het enige "spannende" en hebben ze dat er maar in geplakt. Aan je verhaal vooraf is heel goed op te merken dat het allemaal wel mee valt. Althans, voor mij.
                What happens in Cygnux X-1
                Stays in Cygnux X-1

Comment

Originally posted by oetie View Post
                  Eigenlijk hufterig dat ze het nog zo geknipt hebben.
                  Haha ja. Ze filmen uren, altijd interessant om te zien wat er aan het eind uitkomt. Toch een leuk item, misschien weer wat mensen geďnspireerd voor een astro-carričre of dure hobby
                  "Afwachten is 't consigne; luisteren." –Gerrit Achterberg

Comment

Bij de laatste "Heel holland kijkt sterren" (oid) bleek hoe ze werken bij de tv. Een vraag of 5 meegeven die ze je gaan stellen, zodat je uren bezig bent met antwoorden bedenken. En dan een totaal andere vraag stellen. Want het moet spontaan overkomen. Dat schijnt heel belangrijk te zijn, namelijk.

Verder wordt je neergezet naar hun verrhaallijn, dus als je bezig bent met je promotie wordt je neergezet als amateurtje, want dat kwam beter uit.

Altijd opletten dus als die gasten langskomen.
                    What where the skies like when you were young?

Comment

Working...
                    X