Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Stijn en de sterren

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Stijn en de sterren

Vanavond (27/12/07) op de Belgische zender Canvas, om 21.40 uur, een lezing-performance van Stijn Meuris van de muziekgroep Noordkaap over sterren, melkwegen en planeten. Gisteren was Stijn Meuris ook al in de Laatste Show op TV1. Blijkt dat Stijn Meuris ook een fervente waarnemer is. Kijken dus !
    254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Er is nog een bekende figuur die gebeten is door de microbe, al zou je hem dat niet nageven: Urbanus.

Commentaar

Kijk, dat is leuk om te weten!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

haha ik lees dit net op tijd :-)
        Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Leuk en goed programma.
          Boeiend gebracht.

Commentaar

zo is het, ik heb gisteren ook gekeken, een leuk en duidelijk gebracht programma met de nodige belgische humor
            127mm 950mm apochromaat met moonlite servo focusser, Orion ED80, camera Canon EOS 350D (gemod met filter en peltier koeling)op EQ6PRO

Commentaar

Lol, Urbanus?

Hehe da zal ik eens bij hem op bezoek moeten gaan, Hij woont namelijk maar enkele kilometers van me

Starparty bij hem? :P
              Skywatcher Newton 150/1200mm on EQ-5

Het leuke aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.
              Het schrijnende aan de mens is dat ie zich juist zoveel afvraagt.

Commentaar

Ik heb ernaar uitgekeken, maar was er héél snel op uitgekeken.

Met alle respect, en ik begrijp dat je soms, om iets te populariseren, vereenvoudigt, maar, hij maakt gewoon GROFFE fouten!

Commentaar

Origineel geplaatst door ArVie

Met alle respect, en ik begrijp dat je soms, om iets te populariseren, vereenvoudigt, maar, hij maakt gewoon GROFFE fouten!
                  Zoals dat over mercurius dat hij zei dat het er altijd warm was? Hij zei niets over het donkere gedeelte enzo...

Commentaar

Ik was aangenaam verrast door het programma. Onze (niet al te populaire) hobby werd met veel enthousiasme, humor en kennis van zaken gepromoot.

Mooie entree van je op dit forum, ArVie!
                    Why is 6 afraid of 7? Because 7 8 9.

Commentaar

Hij beweert dat de Russen naar Mercurius zijn geweest en dat er sondes op gecrashed/geland zijn. Dit klopt helemaal niet, de Russen zijn daar niet geweest.

De Amerikaanse sonde Mariner 10 heeft Mercurius 3x bezocht in 1974/75 en ongeveer de helft van zijn oppervlakte in kaart gebracht. That's it.

Nu is MESSENGER onderweg. Zelfs over 3 dagen (op 14 januari 2008) vliegt hij er langs op ongeveer 200km.

Commentaar

Dank je, jk.

Stijn brengt het met veel enthousiasme, daar ga ik met akkoord, maar hij moet wel zijn huiswerk maken, hé.

Door vereenvoudiging moet je soms compromissen maken, maar je mag geen fouten vertellen. Dat werkt later tegen je.

Commentaar

Dank je, jk.

Stijn brengt het met veel enthousiasme, daar ga ik met akkoord, maar hij moet wel zijn huiswerk maken, hé.

Door vereenvoudiging moet je soms compromissen maken, maar je mag geen fouten vertellen. Dat werkt later tegen je.
                          Klopt, mij is het niet echt opgevallen want veel over ruimtevaart weet ik niet

Ik vond de theorie over planeten wat magertjes.. maar ent genoeg voor iemand die er weinig van weet

Commentaar

Hoi Clansman,

Inderdaad, het was maar magertjes. Maar dat vind ik niet zo erg, want astronomie is zo uitgebreid. Als je dat dan nog in nog geen uurtje moet "pompen"...
                            Stijn hééft het charisma om iets aan de mensen te kunnen uitleggen, maar, fouten zijn dan uit den boze, hé.

Commentaar

Re: Stijn en de sterren

dag allen,

ik heb deze presentatie vanaf pakweg halverwege gezien en als liefhebber van alles wat "daar buiten" is, vond ik het erg boeiend en erg leuk gebracht. Ik zou het graag een keer helemaal zien en ook aan mijn dochters willen tonen. Dat er dan volgens de berichten op dit forum wat foutjes in zaten, dat is voor mij en mijn meiden niet erg.

Maar toen: wie kan mij helpen aan een opname van dit programma op dvd, want ik heb hem dus niet.

BVD voor jullie (pm) reactie(s)!

groet
                              Rene

Commentaar

Werken...
                              X