Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kaart

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Kaart

Nu Sinterklaas mij dit jaar goed gezind is, kan ik als opvolger van mijn planisfeer een extra kaart erbij kopen.

Maar ja kan geen keuze maken tussen

Sky Atlas of Deep Map 600
    Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Kijk even op de astrowiki, daarin staan de atlassen vergeleken:

http://www.astrowiki.nl/index.php/Sterr ... _-atlassen

En met de Deep Map 600 kun je het zwembad in (deze zomer getest, foto's op aanvraag).

En voor je andere vraag zou ik even een nieuw topic openen.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Oke Nop bedankt, heb het topic even aangepast.

En ja Het zwembadfoto heb ik in het forum gezien...... is eigenlijk een doorslaggevend argumend, is niet de eerste keer dat ik iets buiten laat liggen waar een regenbui overheen is gekomen.

heb even de de wiki doorgekeken en als nadeel van de sky atlas staat de grote hoeveelheid info. met name de hoeveelheid sterren. Is dit nu eigenlijk ook bij de deepsky map het geval?
      Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

Deep map is wat minder gedetailleerd en heeft als grote voordeel (mijn mening) de beschrijvingen van elk object (600 stuks) op de achterkant. Groot nadeel is dat het een wegenkaart-achtig iets is en wit op zwart niet prettig leest. Maar ik heb m altijd bij me als ik een overzicht wil hebben. De sky atlas is gedetailleerder, handzamer, maar daar ontbreekt het grote overzicht weer. Aangezien ik star-hop met grote driehoeken is dat soms erg vervelend.
        Mijn ultieme Atlas is de deep sky reisefuhrer. Duitstalig, gelamineerd EN objectbeschrijvingen. Er zit ook nog een boek (los te koop) bij met schetsen en uitgebreide info. Dikke aanrader. Nadeel is het grotere formaat.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Mijn ultieme kaart voor buiten, Sky Pocket atlas.
          Klein, staat heel veel op. Maar helaas niet super-goed (waterdicht) papier.
          Spiraalband, dus geen echt boek wat je moet neerleggen enzo.
          Heeeeel handig.
          Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
          (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Werken...
          X