Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

(Tip) Sky at night

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

(Tip) Sky at night

Hallo allemaal

Ik heb vanmiddag het nieuwe nummer van Sky at Night gekocht.Super hoor.Ik zag het voor het eert liggen hier in de tijdschriftenafdeling. Er zit een dvd bij met alle info over planeten, sterren en meteorenregens van december.(misschien is dat wel elke maand dat weet ik niet) Er staat nog veel meer op (jaarkalender 2008 zit in het tijdschrift)maar ik vond dit het leukste onderdeel voor mij tenminste.juist omdat ik nog niet helemaal weet hoe ik bepaalde dingen moet zoeken. Echt een aanrader dus!

groetjes irma
    geniet van elke dag en elk moment

Ken dat tijdschrift niet. Ik ga het eens zoeken.

Hoe is het nog met je cursus astrologie? Nog niet van plan om over te schakelen op een cursus astronomie?
    Why is 6 afraid of 7? Because 7 8 9.

Commentaar

Ik neem aan dat je ook weet dat het TV programma The SKy at Night elke eerste zondag van de maand wordt uitgezonden op de BBC ?

Er is ook een internetsite van waar je alle TV programma's tot 2001 kan terug zien.

Als je nog weinig van astronomie weet zijn deze programma's een heel aardige introductie.

N.B.: Hier over astrologie beginnen is voor velen die dit forum bezoeken overigens net zoiets als vloeken in de kerk, je bent dus gewaarschuwd.

Commentaar

Ik had net de site ervan doorgespit om erachter te komen wanneer die uitzendingen waren, nu weet ik dat.Thanks!

enneh ik ben goed op de hoogte van de regels dus houdt wijs mijn mond
        geniet van elke dag en elk moment

Commentaar

Heb m laatst op het vliegveld gekocht. Ik dacht dat het een hoop Sir Patrick Moore (die het einde van de Mayakalender wel niet zal redden) gedweep was, maar inderdaad: prettig leesbaar! Heel niet slecht.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Persoonlijk vind ik dit het beste tijdschrift. Alleen de prijs vind ik erover. Maar dit geldt voor alle Engelstalige tijdschriften.
            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
              Ik neem aan dat je ook weet dat het TV programma The SKy at Night elke eerste zondag van de maand wordt uitgezonden op de BBC ?
              Dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip ! Heb net even die link naar de website opengeklikt, maar ik krijg geen enkel filmpje te zien, niet met Windows Media Player noch met Real Player. Ligt het aan mijn pc-instellingen of kunnen jullie de filmpjes ook niet bekijken ?
              254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

Kan de filmpjes goed zien (Realplayer). Verstaan is wat lastiger, maar ja, very Sir Patrick Moore he. Nop, pas op: hij is nog very much alive and kicking.
                Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Origineel geplaatst door Jurgen
                  Dat wist ik nog niet, bedankt voor de tip ! Heb net even die link naar de website opengeklikt, maar ik krijg geen enkel filmpje te zien, niet met Windows Media Player noch met Real Player. Ligt het aan mijn pc-instellingen of kunnen jullie de filmpjes ook niet bekijken ?
                  Wat soms wil helpen is je internetcache leeg te maken (in IE Extra > Internetopties > Browsegeschiedenis > Verwijderen > Tijdelijke internetbestanden verwijderen). Heb je ook de nieuwste Realplayer of Windows Mediaplayer ge´nstalleerd ?

Wat ook nog kan zijn is dat de instellingen in Reaplayer en Mediaplayer niet goed staan voor jouw hardware. In Realplayer staat onder Tools > Preferences > Hardware de videocard compatability als je de schuifbalk verplaatst richting most reliable heb je kans dat het wel werkt.

Commentaar

Zelfs op mijn Mac werkt het. En dat zegt wat
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Heb Real Player opnieuw ge´nstalleerd op mijn pc, en nu werkt het wel. Zoveel afleveringen .... hier ben ik nog wel ff zoet mee :P
                      254mm f/4.7 Dobson | 130mm f/5 Newton EQ2 | 10x50 Helios verrekijker

Commentaar

En op Linux!. Maar ik had niet anders verwacht....
                        Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                        Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                        Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Werken...
                        X