Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sterrenkaart gezocht

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sterrenkaart gezocht

Ik zoek een sterrenkaart en vroeg me dus af of iemand me er eentje aan kan raden.
    Ik begrijp dat er meerdere te koop zijn en ik wil graag eentje die goed en duidelijk is.

bvd

Op het zwaar onderschatte en niet gebruikte Astrowiki staat een en ander. Natuurlijk is dat niet compleet en als er iemand nog een review wil schrijven, graag!
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Thanks!

Sterren aan de nachtelijke hemel lijkt me wel wat!

Commentaar

Ik gebruik hiervoor nog steeds een planisfeer, gehaald bj de publieke sterrenwacht bij mij in de buurt.
        Het is wel geen sterrenatlas maar ik kom er goed mee uit de voetten.

https://www.walrecht.nl/index.php?page=2
        Als je nergens in kunt geloven, heb je een leven vol onzekerheid.

Commentaar

voor een grof overzicht van welke sterrenbeelden te zien zijn, gebruik ik de kaarten uit de jaarlijkse sterrengids of de maandelijkse sky and telescope.
          verder heb ik voor het echte werk de SkyAtlas 2000.0 (zie De Koepel voor informatie en prijs). hierop staan sterren tot mag 8.5 afgebeeld en zeer veel deep-sky objecten. ik heb zowel de desk-editie (met kleur, gebruik ik om een avond te plannen) als de gelamineerde field-edition (zwart-wit, ideaal voor gebruik met rode zaklamp en vochtige omstandigheden). daarnaast heb ik nog de Companion, een boek met daarin informatie over alle deep-sky objecten (grootte, magnitude, afstanden en extra info). bij elkaar vind ik het een heerlijke combinatie...
          hoop dat je er iets aan hebt...
          groetjes,
          maarten
          Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
          Vixen Great Polaris
          Canon 350D - NexImage

Commentaar

Bedankt voor alle info!

Ik heb de sterrengids 2008,sterren en planeten 2008 en een sterrenschijf(planisfeer) besteld bij de koepel.
            Ik denk dat ik hier voorlopig een heel eind mee kom!

Commentaar

En de beste gratis sterrenatlas:

http://www.asahi-net.or.jp/~zs3t-tk/atl ... las_85.htm

Mag 7, maar iets overzichtelijker, en niet zo'n berg papier (met andere woorden, tussen een planisfeer en een echte atlas):

http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=1052
              Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Ik heb ze allebei. Die mag 7 is een goede om mee te beginnen als je de heldere objecten bekijkt. Kleine en zwakke objecten vind je er meestal wat minder goed mee omdat er in de omgeving van deze objecten vaak sterren ontbreken (dus als je met een zoeker moet zoeken heb je weinig referentie voor het starhoppen).

Ben sinds kort overgestapt op de 8.5 Mag atlas. Gewoon uitprinten en in showmappen in een klapper. Ben er zeer tevreden mee. Staat heel veel in, en ook meer sterren om je op te oriŽnteren.

Commentaar

Werken...
                X