Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

boek voor beginner!! welke is beste

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

boek voor beginner!! welke is beste

hallo

zat andere forum te kijken en las over handboek sterrenkunde. Jammer, kan nergens dat boek vinden.
    Kunnen jullie adviseren voor een beginner welk boek goed is!

Het sterren- en planetenboekje
    Sterren en planeten Robin Scagell
    Sterren en Planeten Carole Stott

andere boeken?
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

Gericht op waarnemen, theorie of allebei?

"Handboek sterrenkunde" is inderdaad een echte aanrader. Kijk eens op Marktplaats, Ebay of de Sleghte. Als je daar niet slaagt kunnen ze het vast wel voor je bestellen in een boekenwinkel.

"Sterrenkijken, een professionele kijk op het heelal" (Robert Burnham) en "Welke ster is dat" (Joachim Hermann) zijn beide boeken die ik zou aanraden voor het waarnemen. Het eerste bevat een hele hoop informatie, van telescopen en accessoires tot sterrenkaarten en de laatste is meer alleen gericht op het herkennen van sterren(beelden) en objecten.

Kijk ook dit subforum eens door. Er zijn veel topics met goede (beginners)boeken te vinden.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Het eerste advies van Demelza lag onlangs bij de Slegte voor 12 euro, weliswaar erg amerikaans, maar fijn startersboek.

Commentaar

het kan goed kloppen dat het handboek sterrenkunde lastig te vinden is, de reden daarvan is dat het boek in herdruk is en begin oktober weer verkrijgbaar is (is mij verteld).
        Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

De meeste boeken van Govert Schilling, w.o. het boven genoemde "Handboek voor sterrenkunde", zijn een aanrader.

Heel toegankelijk geschreven en prettig te lezen.
          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
          Auteur:Ik

Commentaar

Goed nieuws.

Bij boekenkraam.nl hebben ze het Handboek Sterrenkunde op voorraad. Kosten: €7,50. Das geen geld zou ik zeggen.

Er staat bij dat deze licht beschadigd zijn, maar de verkoopster verzekerde mij dat ze gewoon in nieuwstaat zijn.

Commentaar

ow kijk aan dat scheelt nogal zeg met de nieuwprijs...ga meteen ff kijken op de site, thanks!

*en besteld!* met verzendkosten enrbij komt het totaal op 10,41, bij de "normale" boekwinkel kost het boek 27,50 !
              Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

SUPER!!! heeft iemand het boek al thuis gehad! want op een site staat dat boekenkraam nogal vaag is.. dus kan ik het vertrouwen?!
                Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

Commentaar

Origineel geplaatst door Trajectum
                  SUPER!!! heeft iemand het boek al thuis gehad! want op een site staat dat boekenkraam nogal vaag is.. dus kan ik het vertrouwen?!
                  ik zag die site ook staan Trajectum en ben nog even verder gaan kijken op boekenkraam.nl.
                  op die site die jij bedoelt stond o.a. dat ze geen KvK-nummer zouden hebben, hebben ze dus wel, ze staan gewoon geregistreerd.
                  maar de reacties die jij bedoeld waren van 2005!! dus beetje gedateerd.
                  ik ga er voor alsnog vanuit dat het gewoon een betrouwbare site is hoor.
                  zodra ik mn boek heb ontvangen laat ik het wel weten.

Commentaar

@Trajectum: even een update van mijn bestelling: afgelopen vrijdag het boek "handboek sterrenkunde" besteld zoals ik al aangaf ergens hierboven.
                    heb vrijdag een bevestiging ontvangen via mail, zaterdag nogmaals een mail met de mededeling dat bestelling in behandeling was.
                    vanochtend eerst eem mail ontvangen dat betaling was doorgekomen en even later een mail met de mededeling dat mijn bestelling is verzonden dus als het meezit heb ik die morgen of uiterlijk woensdag binnen.
                    dus al met al lijkt het me wel okee.
                    vindt het wel netjes dat ze je op de hoogte houden hoe het er met de bestelling voorstaat.
                    *wordt vervolgd*

Commentaar

Mijn verhaal wat ik hier wilde typen is precies hetzelfde als hierboven :P

Hopelijk is het boek morgen binnen.

Commentaar

we zullen zien wie het eerst is Kris :-)

Commentaar

Op Marktplaats staat een hele stapel boeken, waaronder een paar perfecte beginnersboeken! Voor bijna niks, dus doe er je voordeel mee.

KLIK HIER
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

@Kris: ik heb mn handboek inmiddels ontvangen hoor, netjes verpakt in een papiertje.
                            beschadeging van het boek is echt minimaal: er zit aan de achterkant een kleine beschadiging, niet noemenswaardig.
                            zag wel dat het boek uit 2003 is maar dat maakt verder niet uit voor mij.
                            ik heb de komende tijd weer een hoop leesvoer.
                            dus @Trajectum, als je nog niet besteld had: het is zeker de moeite waard of anders ff snel naar de link die Roel heeft geplaatst, daar heb je meerdere boeken voor 10 Euro, ook niet verkeerd.

Commentaar

Hopelijk ligt mijn boek ook op me te wachten als ik thuis kom

Commentaar

Werken...
                              X