Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

sterrenschijf

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

sterrenschijf

hallo,

Bij mij scoop zat een sterrenschijf. kan iemand mij uitleggen hoe deze werkt?! Heb echt geen idee hoe dit werkt

bedankt
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

Als het goed is staat er een uitleg op de achterkant, maar ik zal proberen het even uit te leggen:

Op de achterste schijf staan de maanden met data. Op de voorste schijf (de draaischijf) staan tijdstippen. Zorg ervoor dat het juiste tijdstip bij de juiste datum staat en je hebt de sterrenhemel op dat moment. Wil je dan de sterrenhemel bekijken m.b.v. de sterrenschijf, kun je hem het beste boven je hoofd houden. Zorg er ook voor dat je het noorden van de sterrenschijf ook daadwerkelijk naar het noorden gericht hebt.
    Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Wie kan mij vertellen welke boek het beste is voor beginners - hoe om te gaan met een telescoop en hoe je planeten ed kan vinden en verschillende aspecten dat in het heelal afspeelt!
      Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.

Commentaar

kijk eens bij "media" onder het topic, nieuws, boeken, tijdschriften, artikelen, daarin staan een aantal topics met boeken die vooral handig zijn voor beginners.
        zelf heb ik het boek "handboek sterrenkunde" besteld, dat verkoopt blijkbaar zo goed dat het in herdruk is.
        en verder kun je op internet een hoop info vinden die je kunt uitprinten (ook sterrenkaarten).
        Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

Ik heb veel gehad aan Guide to Stars and Planets van Sir Patrick Moore. Goede uitleg, goede kaarten van maan en alle sterrenbeelden. Wel engels.
          Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
          Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Werken...
          X