Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Boek voor beginners

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Boek voor beginners

Kan iemand een goed boek aanbevelen?

(over astronomie, dus kom niet aan met de nieuwste Harry Potter :P )

Internet. Typ op Google in wat je wilt weten en je vind alles over deze hobby. Veel in het Engels, dat wel.

Natuurlijk is het leuker om op de bank met een boek op schoot te lezen, maar er is online gewoon zóveel meer te vinden...
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Heb de Sterrengids 2007 besteld. Leek me wel handig

Commentaar

De sterrengids is erg leuk en staat vol met informatie. Zelf niet ik nog echt net begon (zo'n 7/8 maanden geleden) vond ik het soms iets te hoog gegrepen. Nu ik enorm ervaren ben leest het wat makkelijker.

Ik heb ook 'Handboek Sterrenkunde' van Govert Schilling gekregen van iemand. Het boek is al weer uit 2003 maar was daarom goedkoop. ik vond dit een leuk een heel leerzaam boek om te lezen. Je krijgt een goed idee waar je nu eigenlijk naar kijkt (bolvormige sterrenhopen, andere sterrenstelsels, emissie/absorptie/reflectie nevels etc) en waar die zich zo ongeveer bevinden. De ruimte wordt daardoor nog groter door de kennis die je erover krijgt.

Naja lijkt wel of ik het boek aan het verkopen ben. ik heb nog niet veel referentie materiaal maar ik vond het een leuk boek. Dus als je het in de uitverkoop ziet liggen raad ik je aan het eens in te bladeren.
        Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Ben ook op zoek geweest naar dat "Handboek Sterrenkunde", maar geen nergens verkopen ze 'm nog.

Wel op ebay gevonden voor €24...

Commentaar

Trouwens zijn website is ook leuk: http://allesoversterrenkunde.nl/

Commentaar

Origineel geplaatst door Kris
              Ben ook op zoek geweest naar dat "Handboek Sterrenkunde", maar geen nergens verkopen ze 'm nog.

Wel op ebay gevonden voor €24...
              Mmh... 24 is wel duur. Volgens mij was mijn versie 10 euro ofzo in uitverkoop. Weet ik trouwens niet eens zeker want ik heb hem gekregen maar er werd verteld dat hij niet duur was.

Commentaar

Kijk anders ook eens bij http://www.dekoepel.nl/winkel/]De Koepel[/url]. Zij hebben ook een groot assortiment boeken voor ieder type amateur.
                Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Kijk eens bij de witte boekenmarkt daar staat nu 'sterrenkunde'voor een prikkie, mooi boek met veel foto's samen met de sterrengids een leuke set
                  Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Bij de Koepel verkopen ze het boek Sterrenkijken voor 18,50 Een heel aardig boek voor een beginner. Behalve over het heelal gaat het ook over praktische zaken zoals de omgang met telescopen en verrekijkers en een introductie in de astrofotografie.

Commentaar

Vorige week lag bij de Slegte een en ander in de ramsj.

Commentaar

Kan je iets specifieker zijn Callisto, welke boeken heb je in de ramsj zien liggen ?

Commentaar

Afgelopen donderdag nog even gekeken, doorsnee boek waarvan de titel me ontgaan is, kwaliteit foto's was niet bijzonder goed.

Commentaar

Werken...
                          X