Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

De Zeiss projector van het Artis planetarium is afgeschaft.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

De Zeiss projector van het Artis planetarium is afgeschaft.

Er was onlangs in het nieuws een bericht over het vernieuwde artisplanetarium.

oa http://www.astrostart.nl/index.php/2007 ... opend.html

En inderdaad: de show is prachtig! Beeldkwaliteit is ook heel mooi. Alleen zag ik de zeiss niet omhoog komen.
    Ik schoot een medewerker aan om te vragen waarom.
    Wat blijkt:
    De Zeiss projector van het planetarium is vervangen door zouteloze computers.
    Hij staat nu te verstoffen in het putje en komt nooit meer boven..
    Vernieuwing = ok en onontkoombaar. Maar laat dat ding NIET verstoffen. NOOIT.
    Wie denkt er mee over een nieuw leven van deze prachtprojector.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

wat een prachtig apparaat! echt.

Wat kun je der anders mee doen dan in een koepel steken en gebruiken of zetten in een museum waar ze hem wss wel regelmatig afstoffen.
    vaak triest... die overname van computers.
    Quelle horreur !
    Requiem pour un twister.

Commentaar

Overname van computers is niet triest.

Maar wel dat dat ding daar staat te verstoffen, erg jammer.

Commentaar

Misschien wat voor een van de sterrenwachten in ons land .

Commentaar

lijkt me een ideaal aparaat voor een museum, mits er plek voor is natuurlijk, lijkt me een stukje historie die gezien mag worden.
          vraag is alleen of er een geschikt museum voor is...
          Bynostar SPN 130-900mm F7, Carl Zeiss Jena Deltrintum 8x30 bj'38, Bresser Corvette 10x50 bino, Bresser Astro 20x80 bino

Commentaar

kan je precies boven je bed hangen
            - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Idd, dat het door computers is overgenomen, vind ik geen punt. Wel dat men zo'n dure projector laat verstoffen. Kan dan beter ism een sterrenwacht proberen een mooie bestemming ervoor te vinden.
              Dit is geen undersign.

Commentaar

Jaah! Een schitterend apparaat. Er staat er ook één in het Omniversum te Den Haag. Ook daar wordt ie nooit gebruikt. Verschrikkelijk zonde. Een museumstukje dat absoluut niet mag verstoffen in een put. Hij zou in elke sterrenwacht met koepel bruikbaar zijn!
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Voor een museum moest iets toch minstens 100 jaar oud zijn en/of uniek? :P Ach, het is mss geen museumstuk maar het is iig eeuwig zonde als dergelijke spullen zo slecht worden gebruikt. Een willekeurige sterrenwacht (Nijmegen bijv) zou best mbv een gemeentelijke subsidie een koepel kunnen bouwen die dan voor dit doel gebruikt zou kunnen worden.
                  Dit is geen undersign.

Commentaar

Ik wil best een bestuursvergaderingetje eraan wijden hoor.
                    Verkopen we gewoon de meade
                    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Weg met die reutelbak, zeis is the way to go!

Commentaar

Daar sluit ik me voor de volle 100% bij aan!!
                        Ik wil die Zeiss wel pimpen. (plakvelourtje erin, nieuw vet)

Die dingen zijn legendarisch, en zo te lezen is ie bij Artis niet meer in de juiste handen. Ouwe auto's moeten rijden, ouwe planetaria moeten draaien!
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Nop: mijn volmacht heb je. Zowiezo vind ik de veredelde grasmaaier van Copernicus bagger, maar das een heel andere issue.
                          Dit is geen undersign.

Commentaar

cool, Ja Nop haal dat ding maar jullie richting uit... goed plan!

Mmm Kzou hem zelf in de living durven zetten... Televisie buitensmijten.
                            Quelle horreur !
                            Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                            X