Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sky Vistas

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sky Vistas

Hallo allemaal,

Er is een boek, speciaal geschreven voor bezitters van grote verrekijkers of van Richest Field telescopen (RFT's), zoals de Syntha f/5 refractoren of mijn f/6.5 refractor.

Sky Vistas, Astronomy for binoculars and Richest-Field Telescopes is bij de
    uitgever (Springer Verlag) te verkrijgen voor zo'n 55,00 euro of 66 dollar
    bij Amazon.

het boek ligt momenteel bij Science-shop.de voor maar 14.95 euro!
    Ga naar http://www.science-shop.de/ en klik links op Astronomie, maar nog beter helemaal onderop bij Sonderausgaben, preisreduzierte Waren. Bijna onderop staan de sterrenkunde boeken.
    Rechtstreeks is
    http://www.science-shop.de/artikel/696004

Ik vroeg wat de verzendkosten waren naar Nederland en kreeg het volgende antwoord:
    "For every order the shipping cost is exactly euro 3,50
    It does not depend on the number, value or weight of the books."

Dan kon beslist erger, dus ik bestelde 2 boeken (Sky Vistas en Astr. Praktikum) door op In den Warenkorb te klikken, even adres ingevuld en
    binnen enkele seconden had ik al een bevestiging per email.
    Vooruitbetalen hoeft niet, er zit een rekening bij de boeken met het IBAN.nr+ SWIFT code. Dus betalen gaat ook gemakkelijk.
    Binnen enkele dagen werd het zowaar al bezorgd.

Het boek is werkelijk prachtig. Ten eerste door de schitterende foto's van
    de bekende astrofotograaf Gerald Rhemann, en ten tweede door de uitgebreide tekst van Craig Crossen.
    De Deepsky-objecten die aan bod komen zijn enkel degene die door -met name- grote verrekijkers te zien zijn. Dus objecten die in een RFT enkele bij sterke vergroting te zien zijn vallen af, of worden slechts terloops
    behandeld. Want met de meeste verrekijkers heb je een vaste (lage)
    vergroting.
    Het beeld wordt beschreven zoals gezien door 10x50, 15x100 en 25x100
    verrekijkers (tegenwoordig net zo duur als bijv. een Nagler-oculair) en door een RFT-telescoop.

Er zijn drie grote hoofdstukken: 1) Open Sterrenhopen per seizoen behandeld,
    2) Heldere gasnevels per seizoen en 3) Melkwegstels (enkel de heldere
    groepen zoals M31,32,33 en M81/82 etc)
    Bolvormige hopen en planetaire nevels worden summier behandeld, omdat de meeste, zelfs met een grote verrekijker weinig details laten zien.

Per object wordt ook erg veel achtergrondinformatie gegeven, zoals de
    astrofysica van het object, waarom we het zien zoals we het zien, wat de
    ligging in de Melkweg is etc. Dus ook voor armchair-astronomers een
    interessant boek.

M.a.w., ik vind het een koopje en een absolute aanrader. Als je op vakantie gaat en je neemt een kleine refractor of grote verrekijker mee, dan zijn dit boek + bijv. de Pocket Sky Atlas voldoende voor een zeer geslaagde waarneemvakantie.

Guus

Bedankt voor de tip. Heb 'm gelijk besteld. En ook maar meteen de Deep Sky Reisefuhrer. Leuk: kadootjes voor jezelf.
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Bedankt voor de tip. Heb hem gelijk besteld
      Ben benieuwd.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Bedankt voor de tip. Heb 'm gelijk besteld. En ook maar meteen de Deep Sky Reisefuhrer
        Geen dank. Dankzij mij is jullie banksaldo weer wat afgenomen!

Arend zal in elk geval in Sky Vistas genoeg neveltjes tegenkomen om voor xx jaren onderwerpen voor zijn foto's te hebben.

En ik kan het niet laten, nog een tip: in de Deepsky Reiseatlas staan alle deepsky objecten getekend die in de Deep Sky Reisefuhrer besproken worden, inclusief in het het donker goed leesbare Telradcirkels (mocht je zo'n zoeker hebben)

Commentaar

Heb hem ook besteld, samen met : A First Course in String Theory,
          leuk voor op vakantie, als het regent.
          Chuck Norris destroyed the periodic table, because he only recognizes the element of surprise.

Commentaar

Arend zal in elk geval in Sky Vistas genoeg neveltjes tegenkomen om voor xx jaren onderwerpen voor zijn foto's te hebben
            Dat is ook precies waarom ik hem heb besteld

Nogmaals bedankt voor de tip
            Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Doe het nou niet Guus! Ik bestel me al blut aan atlassen *trekt zijn kaart*
              (thanks )
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein
                En ik kan het niet laten, nog een tip: in de Deepsky Reiseatlas staan alle deepsky objecten getekend die in de Deep Sky Reisefuhrer besproken worden, inclusief in het het donker goed leesbare Telradcirkels (mocht je zo'n zoeker hebben)
                Nice try, maar met Planetarium en Astromist op de Palm vind ik alles wat ik wil.

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein
                  Dat is tot nu toe mijn beste atlas. Er staan ook compacte omschrijvingen bij. Erg handig. En inderdaad: de combinatie met het boek is geweldig! Eindelijk een boek zonder hubble of dss foto's maar echt een amateurbeeld van de objecten.
                  Minder compact dan de Pocket maar o zo prettig in gebruik. En gelamineerd. Wint het boven alles.
                  30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                    Dat is tot nu toe mijn beste atlas. Er staan ook compacte omschrijvingen bij. Erg handig . . . . . maar o zo prettig in gebruik. En gelamineerd. Wint het boven alles.
                    Samenspannen?

Commentaar

Bedankt voor de tip, ik heb hem ook besteld
                      De voorraad ginder zal snel slinken zou je zo denken...
                      Groetjes uit de westhoek,
                      Karel.

Commentaar

Ik heb ook net besteld. Heb meteen de Deepsky Reiseatlas meebesteld (eindelijk een goede atlas!).
                        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Samenspannen?
                          Wat dacht je dan. We krijgen elk een x-percentage van de extra omzet!

Nog meer leuk Duitstalig spul vind je op
                          http://www.oculum.de
                          Ze hebben nu zelfs een kleine gelamineerde Maanatlas, met zowel normale als gespiegelde kaarten.

Dit is geen tip, want ik heb die atlas nog niet gezien . maar gezien de auteur (Rukl) zal het best wel weer een fraai product zijn.

Groeten,
                          Guus

Commentaar

Biertje Guus?
                            Trouwens: het wordt tijd om lid te worden van Interstellarum! Het enige tijdschrift voor praktische sterrenkunde!
                            Ben al een jaar of 2 lid en er staan elke keer weer leuke objecten in. Duitstalig, dat wel.

Commentaar

Het toeval wil dat ik vanochtend net een review heb geschreven over Sky Vistas, samen met eentje over Uranometria. Zie Astrowiki.
                              Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                              Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                              Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Werken...
                              X