Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

blik in de toekomst: de augustus-editie van Sky&Telescop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

blik in de toekomst: de augustus-editie van Sky&Telescop

in de toekomst kijken???

ik ben al een paar jaartjes geabbonneerd op het amerikaanse magazine Sky & Telescope. Eergisteren stuurde de redactie een email aan een aantal willekeurig gekozen lezers.
    Het leuke was dat men de vraag stelde: welke cover wilt u graag zien op de toekomstige augustus-editie??
    Na klikken op de hyperlink kom je op de site en zie je twee opties voor het augustusnummer en kun je een voorkeur uitspreken.
    Leuke actie, niet??

En wat is jullie voorkeur??
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Zonder nu precies te weten waarom, zou ik voor cover 2 kiezen. Wrs omdat deze het rustigste overkomt.
    Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
    Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
    Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Dat is inderdaad een leuk idee om de lezers te gaan vragen. Ik zou voor cover 2 kiezen, want de totale maansverduistering heeft mezelf zeer geboeid en ik vind dat zo'n mooie oranje verduisterde maan best op de titel mag staan, want bij "Sterne und Weltraum" nr. 5 (mei) hebben ze ook de verduisterde maan op de titelpagina gezet.
      Op mijn Avatar zien jullie de boekenstand van de "Deutsche Astronomietag" in Krefeld.

Commentaar

he harro,
        leuk idee om de mensen te laten kiezen.
        voor mij idd ook cover 2

Commentaar

Ik vind de foto van nr.1 het mooist, maar daar zijn we allemaal al zó mee doodgegooid dat het het effect teniet doet. Zeker met al die letters erbij.
          S & T is een goed blad, maar wel typisch Amerikaans schreeuwerig.

Dus daarom foto 2.

Commentaar

Ik zou ook voor de tweede cover gaan, om dezelfde reden als Hyperion. Wat heb jij eigenlijk gekozen, Harro?
            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Nr. 2!

Sinds de maansverduistering in maart vind ik een rode maan weer leuk!

Het is trouwens wel opvallend dat S&T veel agressiever aan het 'marketen' is sinds het blad in handen in van een nieuwe uitgever. Heeft gelukkig (nog?) geen afbreuk gedaan aan de inhoud.

Groeten,

Victor
              "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Mijn keuze was ook nr.2. En ook vanwege alle door jullie genoemde redenen: mooie rustige cover, minder letters en ook hier zeer goede herinneringen aan de laatste maansverduistering.
                Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Ah gek genoeg keek ik niet naar de Cover maar naar het artikel wat groots aangekondingd word. En om die reden zou ik voor nummer 1 gekozen hebben. Maar qua lay-out en herrinneringen van kort geleden zou ik voor nummer 2 hebben gekozen.
                  "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                  - Roel & Steem, 2019

Commentaar

En cover 2 is het geworden: http://www.skyandtelescope.com/
                    Binnenkort maar snel naar de winkel gaan!
                    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                    X