Aankondiging

Samenvouwen

Voor dit subforum gelden additionele forumregels.

In de subfora van Markt gelden extra forumregels. Je kunt in dut forum spullen verkopen, zoeken, ruilen of je diensten aanbieden. Het spreekt voor zich dat dit alleen spullen en diensten mogen zijn die met onze hobby te maken hebben. Lees voor je een bericht plaatst eerst goed de regels door.

Advertenties en reacties die niet aan onderstaande punten voldoen, zullen zonder verder bericht verwijderd worden.

Voor Te koop, Gezocht, Ruilen en Diensten geldt de volgende regel:
  • Alleen bezoekers die minimaal 30 dagen gebruiker zijn van het Astroforum en 10 posts elders op het astroforum hebben mogen hier een te koop, gezocht, ruilen of diensten-advertentie plaatsen. Op de 31ste dag mag de 11e post dus een advertentie zijn. Dit om misbruik zoveel mogelijk tegen te gaan.
  • Een bericht in een van de marktfora met als doel om je waar te taxeren wordt niet toegestaan

Te koop
  • Vermeld altijd een vraagprijs.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te koop aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je verkocht wat je te koop aanbiedt, dan kun je de moderators dat laten weten door op het -icoontje te drukken. Een moderator zal dan je advertentie verwijderen. Dit houdt het subforum en jouw inbox schoon.
  • Na 2 maanden wordt het topic automatisch verwijderd.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds verkoopt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te koop aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Gezocht
  • Iedereen is vrij een advertentie te plaatsen waarin hij/zij iets zoekt. Dit moet uiteraard wel met astronomie te maken hebben.
  • Heb je gevonden wat je zocht, dan kun je een moderator even een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen mails mails meer ontvangt van mensen die hebben wat je zoekt.
  • Als je na 2 weken nog niet gevonden hebt wat je zoekt, dan kun je je advertentie "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst staat en men weet dat je de spullen nog steeds zoekt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden producten te zoeken en dan weer via andere media door te verkopen. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Ruilen
  • Vermeld altijd wat je voor je aangeboden spullen wilt ontvangen.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te ruil aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als je ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je geruild wat je aanbiedt, dan kun je een moderator een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen berichten meer ontvangt van mensen die willen ruilen.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds wilt ruilen.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te ruilen aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Diensten
  • Heb je twee rechter handen of ben je handig met het patchen van een Autostar handcomputer en je wilt andere astroforum leden helpen. Meld het met een berichtje hier in het forum Diensten.
  • Wil je de Dienst niet meer aanbieden, laat het even weten aan een moderator, dan kunnen die de advertentie verwijderen.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Discussie
  • Heb je een goede (of minder goede) advertentie gezien op bijvoorbeeld Marktplaats? Biedt de Lidl weer haar beroemde telescopen aan? Laat het iedereen weten door een topic te starten. Vermeld hierin de link naar de advertentie, vat hem kort samen (i.v.m. het verwijderen van advertenties via andere websites) en geef aan waarom je dit een goede of juist slechte advertentie vindt.
  • Ook dit gedeelte is niet bedoeld voor commerciŽle of particuliere handel.
  • Het is niet toegestaan om een eigen advertentie onder de aandacht te brengen, daarvoor is te koop/gezocht of een sponsor mogelijkheid
Toon meer
Toon minder items

filters kopen in de VS

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

filters kopen in de VS

Aangezien de dollar erg gunstig staat wil ik twee filters in Amerika gaan bestellen ( O III en H-alpha).
    Heeft iemand ervaring met een goede (web) winkel in de VS en zo ja welke?
    Thanks.
    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

OPT, in CaliforniŽ: http://www.optcorp.com. Heb erg goede ervaringen met deze winkel. Ze geven je altijd een betere prijs als je het online ergens goedkoper ziet. E-mail beantwoorden ze binnen 24 uur.
    Anacortes: http://www.buytelescopes.com is ook prima maar doet soms moeilijk over buitenlandse creditcards.
    Scopestuff: http://www.scopestuff.com voor allerhande klein spul. Ze verschepen internationaal, je kan ze vantevoren vragen naar de exacte prijs en betalen via PayPal. E-mail wordt ook erg snel beantwoord.
    Scopetronix: http://www.scopetronix.com is ook OK, verscheept ook zonder problemen internationaal.

Dit zijn allemaal prima winkels, maar het is natuurlijk altijd verstandig om vantevoren te vragen wat de exacte verschepingskosten zullen zijn.

Het aantrekkelijke is dat je als Nederlander geen belasting betaalt aan de winkel, wel voor de douane... als ze het nodig achten er belasting op te heffen. Maar dat is dan zo'n 20% van het bedrag.

Voor iedereen die dit leest: een euro is vandaag (voor het eerst) $1.43 waard!
    Nog een tip: NIET laten verschepen met UPS (schreeuwend duur) of FedEx (de slechtst denkbare service). Gewoon met USPS laten doen, da's ongeveer de Amerikaanse versie van onze PTT/TNT.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Re: filters kopen in de VS

Origineel geplaatst door Joris
      Aangezien de dollar erg gunstig staat wil ik twee filters in Amerika gaan bestellen ( O III en H-alpha).
      Heeft iemand ervaring met een goede (web) winkel in de VS en zo ja welke?
      Thanks.
      http://www.omegafiltersebuyer.com/servlet/StoreFront
      http://www.optcorp.com/
      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Hallo,

Joris, filters en materiaal kopen in amerika is nu leuk, de dollar staat laag, wel moet je rekeninghouden met een aantal zaken.

- uw transportkosten kunnen hoog oplopen
        - invoertaksen en BTW je mag gerust 30% bij de prijs tellen.
        - uw garantie zeker bij monteringen en telescopen, als er ooit iets is ga je hem verzenden naar amerika ( denk het niet).

voor klein stuf kan het interesant zijn, en rekening houden met bovenvermelde zaken.

groeten
        vooral deepsky, deepsky en nog eens deepsky
        http://www.astrobin.com/users/JoakimLepere/

Commentaar

Origineel geplaatst door Orioner
          - uw garantie zeker bij monteringen en telescopen, als er ooit iets is ga je hem verzenden naar amerika ( denk het niet).
          Meade = Meade, Celestron = Celestron, enz. enz. enz.

Die telescopen zijn ook in Nederland te koop en komen uit dezelfde fabriek. Met dezelfde garantie. Het merk is niet anders, de telescoop is niet anders, alleen de winkel is anders. En de prijs want die kan bijna door de helft. Alle grote merken hebben vestigingen in Europa.
          V.w.b. betreft verzendkosten kom je niet voor verassingen te staan want al die winkels die ik noemde laten je vantevoren precies weten wat het kost.
          De douane rekent BTW (19%) + een vast bedrag voor invoer, zal in totaal iets boven de 20% liggen.

Ik kan je binnen korte tijd laten weten wat dat percentage precies is, want ik heb net (van Meade zelf, direct uit de fabriek) een nieuwe ETX-125AT gekocht... voor omgerekend 350 euro. Was een aanbieding in combinatie met de goedkope dollar... scheelt me dus honderden (!!!) euro's, bijna duizend (1000) zelfs. De scope (als travelscope aangeschaft) verwacht ik over ongeveer een maand te ontvangen.

@Orioner: Leuke site, zal een link plaatsen!

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
            Die telescopen zijn ook in Nederland te koop en komen uit dezelfde fabriek. Met dezelfde garantie. Het merk is niet anders, de telescoop is niet anders, alleen de winkel is anders. En de prijs want die kan bijna door de helft. Alle grote merken hebben vestigingen in Europa.
            Nou, was dat maar zo vanzelfsprekend! Er is vaak een Europese importeur die vindt dat die het alleenrecht heeft, alle "parallelle" import als clandestien ziet en daarvoor geen garantieregelingen wil aangaan. Het kan zijn dat toevallig Meade en Celestron een andere policy hanteren, maar bijvoorbeeld Nikon weigert mijn op de Antillen gekochte D70 hier in Nederland te laten registreren. Het zal juridisch wel in orde zijn maar voor de klant is het niet prettig.
            Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
            Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
            Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Bij de importeur kan ik me nog iets voorstellen, die wil ook z'n winstmarge opstrijken. Maar het blijf een product van een bepaald merk, waar ook geregistreerd en de garantie komt van de producent, niet de importeur.
              Als ze import als clandestien zien lijkt het me zaak meteen de producent daarvan op de hoogte te brengen, denk niet dat die het met de importeur eens zullen zijn.

Inderdaad hoe dan ook niet prettig maar gezien het immense prijsverschil is internationaal kopen toch echt tŤ aantrekkelijk.

Commentaar

Importheffing van 20,5% wordt gerekend over optiek. stel $ 100,00 filtertje wordt dus $ 120,50

Dan wordt over het totaalbedrag na importheffing van de goederen samen met de kosten van verzending over dat bedrag nog BTW geheven.
                Stel $ 12,00 verzendkosten
                Wordt $120,50+12,00 = 132,50 waarover 19% BTW komt.
                Wordt $157,68

Ofwel EUR 110,25 (koers 1.43)

Hope this helps
                Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
                (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Oftwel dollars worden euro's + 10% (ongeveer). Handig!

Commentaar

Mensen bedankt voor alle antwoorden. Via USPS gaat inderdaad snel. Via Shoestring laatst nog iets besteld. Dinsdag een mailtje dat het was verzonden, zaterdag in huis. Trouwens ik was alleen maar van plan een paar filtertjes te kopen. In mijn bestelling vraag ik altijd of ze op de douane sticker willen zetten dat het een "gift" is. Als je onder de 200 dollar blijft betaal je geen invoerrechten en BTW.
                    Bij Shoestring was ik 80 dollar kwijt en daar kwam niets meer bij, pakje ging gewoon door de brievenbus.
                    Bedrijven uit de VS willen ondanks dat ze een dealer hebben in Europa best aan je verkopen. Handel is handel....
                    Ik ga de site's bekijken en filtertjes bestellen.
                    Ik rijd nooit sneller dan dat mijn beschermengel kan vliegen!

Commentaar

- uw transportkosten kunnen hoog oplopen
                      - invoertaksen en BTW je mag gerust 30% bij de prijs tellen.
                      Voor filters vallen transportkosten mee (zeker als je er een paar koopt, bijvoorbeeld een NPB en een OIII bij Omega Optical, of als je een groepsaankoop kan plannen).

Voor BTW en invoerrechten is het 4.5% op de totaalprijs incluis transportkosten voor invoerrechten, en dan de lokale BTW (19%?) op het verkregen bedrag.
                      Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Clearskies
                        Meade = Meade, Celestron = Celestron, enz. enz. enz.
                        Neen - de Meade en Celestron garanties zijn USA-garanties. Je kunt materiaal inderdaad terugsturen naar de VS, maar *zij* gaan het enkel naar een VS-adres terugsturen als het onder de garantie valt...

Verder weigeren vele Celestron en Meade dealers gewoon telescopen te versturen naar Europa (om die reden).

Als je toch een VS-exemplaar op de kop tikt en hij gaat kapot, dan is het dus soms interessanter van de telescoop te repareren zonder aanspraak te maken op de garantie - misschien kom je dan nog steeds goedkoper uit dan als je het ding in Europa had gekocht en gerepareerd onder garantie.

Televue heeft een internationale garantie, hoewel Amerikaanse dealers niet verondersteld worden te leveren in landen die een eigen Authorized Reseller hebben. Maar als ik een TV oculair koop in de VS en ik verhuis die zelf naar het buitenland, dan is die wel nog gedekt door de garantie. Als je voor een probleempje belt krijg je trouwens vaak Al of David Nagler zelf te spreken (ook over koetjes en kalfjes als ze goed geluimd zijn).

Commentaar

Origineel geplaatst door Meiling
                          Importheffing van 20,5% wordt gerekend over optiek.
                          Telescooponderdelen: 4.5%. En de douane heeft zich nog *nooit* vergist en meer dan dat aangerekend (hoewel voor kleine pakketten via de Post verzonden, voor filters e.d. je in BelgiŽ vaak forfaitaire presentatiekosten aangerekend krijgt en niets anders, dus Ä10 voor kleine pakketten).

Commentaar

Origineel geplaatst door sixela
                            Origineel geplaatst door Meiling
                            Importheffing van 20,5% wordt gerekend over optiek.
                            Telescooponderdelen: 4.5%. En de douane heeft zich nog *nooit* vergist en meer dan dat aangerekend (hoewel voor kleine pakketten via de Post verzonden, voor filters e.d. je in BelgiŽ vaak forfaitaire presentatiekosten aangerekend krijgt en niets anders, dus Ä10 voor kleine pakketten).
                            Is er een verschil tussen Nederland en BelgiŽ of zijn deze tarieven Europees?

Commentaar

Hm.. ik heb laatst juist een minder goede ervaring gehad. Ik had ook bij Shoestring wat spullen gekocht. Pas vijf weken nadat ik van Shoestring een bevestigingsemail had ontvangen waarin aangegeven werd dat het pakketje op de post gedaan was werd het bij mij thuis afgeleverd. Het pakketje bleek niet minder dan 4(!) weken bij de douane gelegen te hebben en ik moest aan de deur 21% importheffing betalen. Overigens stond er duidelijk op het pakketje geschreven dat het om "Telescope parts" ging.
                              "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Werken...
                              X