Aankondiging

Samenvouwen

Voor dit subforum gelden additionele forumregels.

In de subfora van Markt gelden extra forumregels. Je kunt in dut forum spullen verkopen, zoeken, ruilen of je diensten aanbieden. Het spreekt voor zich dat dit alleen spullen en diensten mogen zijn die met onze hobby te maken hebben. Lees voor je een bericht plaatst eerst goed de regels door.

Advertenties en reacties die niet aan onderstaande punten voldoen, zullen zonder verder bericht verwijderd worden.

Voor Te koop, Gezocht, Ruilen en Diensten geldt de volgende regel:
  • Alleen bezoekers die minimaal 30 dagen gebruiker zijn van het Astroforum en 10 posts elders op het astroforum hebben mogen hier een te koop, gezocht, ruilen of diensten-advertentie plaatsen. Op de 31ste dag mag de 11e post dus een advertentie zijn. Dit om misbruik zoveel mogelijk tegen te gaan.
  • Een bericht in een van de marktfora met als doel om je waar te taxeren wordt niet toegestaan

Te koop
  • Vermeld altijd een vraagprijs.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te koop aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je verkocht wat je te koop aanbiedt, dan kun je de moderators dat laten weten door op het -icoontje te drukken. Een moderator zal dan je advertentie verwijderen. Dit houdt het subforum en jouw inbox schoon.
  • Na 2 maanden wordt het topic automatisch verwijderd.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds verkoopt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te koop aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Gezocht
  • Iedereen is vrij een advertentie te plaatsen waarin hij/zij iets zoekt. Dit moet uiteraard wel met astronomie te maken hebben.
  • Heb je gevonden wat je zocht, dan kun je een moderator even een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen mails mails meer ontvangt van mensen die hebben wat je zoekt.
  • Als je na 2 weken nog niet gevonden hebt wat je zoekt, dan kun je je advertentie "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst staat en men weet dat je de spullen nog steeds zoekt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden producten te zoeken en dan weer via andere media door te verkopen. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Ruilen
  • Vermeld altijd wat je voor je aangeboden spullen wilt ontvangen.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te ruil aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als je ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je geruild wat je aanbiedt, dan kun je een moderator een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen berichten meer ontvangt van mensen die willen ruilen.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds wilt ruilen.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te ruilen aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Diensten
  • Heb je twee rechter handen of ben je handig met het patchen van een Autostar handcomputer en je wilt andere astroforum leden helpen. Meld het met een berichtje hier in het forum Diensten.
  • Wil je de Dienst niet meer aanbieden, laat het even weten aan een moderator, dan kunnen die de advertentie verwijderen.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Discussie
  • Heb je een goede (of minder goede) advertentie gezien op bijvoorbeeld Marktplaats? Biedt de Lidl weer haar beroemde telescopen aan? Laat het iedereen weten door een topic te starten. Vermeld hierin de link naar de advertentie, vat hem kort samen (i.v.m. het verwijderen van advertenties via andere websites) en geef aan waarom je dit een goede of juist slechte advertentie vindt.
  • Ook dit gedeelte is niet bedoeld voor commerciŽle of particuliere handel.
  • Het is niet toegestaan om een eigen advertentie onder de aandacht te brengen, daarvoor is te koop/gezocht of een sponsor mogelijkheid
Toon meer
Toon minder items

Wie heeft ervaring met kopen buiten de EU?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wie heeft ervaring met kopen buiten de EU?

Hoi all,

In een eerder topic heb ik al aangegeven dat ik zoekende was naar een grijp & ga kijker.
    Echter, ik zit nog steeds een beetje in dubio. Dobby eruit en een volledig nieuwe of Dobby houden een een kleinere kijker erbij.

Om hier een keuze in te kunnen maken wil ik graag van jullie weten wie er ervaring heeft met het kopen van een kijker in bv de USA!
    Wat zijn bv bijkomende kosten?
    En wat als je een 2e hands kijker koopt?

Ik had dit ook aan de Nederlandse douane kunnen vragen, maar ben bang dat het heel lang gaat duren voor ik daar antwoord op heb.

De kijker die ik op het oog hebt is overigens een Celestron 9,1/4

Alvast bedankt voor jullie reacties
    Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Ik geloof dat Celestron vanuit de USA geen kijkers transporteert naar het buitenland. Als dit wel zou kunnen, zou je al over de 100 euro aan verzendkosten zitten.

Een tweedehands kijker uit het buitenland halen is riskant. Zeker als het om zulke hoge bedragen gaat is het niet prettig als je je aankoop nooit krijgt. Gewoon die C9.25 halen bij een goede winkel of tweedehands bij iemand in Nederland lijkt mij

Commentaar

Een tweedehands kijker uit het buitenland halen is riskant. Zeker als het om zulke hoge bedragen gaat is het niet prettig als je je aankoop nooit krijgt. Gewoon die C9.25 halen bij een goede winkel of tweedehands bij iemand in Nederland lijkt mij
      Ok 2e hands ben ik met je eens en zou ik iets op kunnen verzinnen.
      Maar er zijn genoeg winkels die scopen ook naar Europa verzenden, en dat maakt me nieuwsgierig naar de totale prijs.

Commentaar

Re: Wie heeft ervaring met kopen buiten de EU?

Origineel geplaatst door Japie
        Hoi all,

In een eerder topic heb ik al aangegeven dat ik zoekende was naar een grijp & ga kijker.
        Echter, ik zit nog steeds een beetje in dubio. Dobby eruit en een volledig nieuwe of Dobby houden een een kleinere kijker erbij.

Om hier een keuze in te kunnen maken wil ik graag van jullie weten wie er ervaring heeft met het kopen van een kijker in bv de USA!
        Niet specifiek met een kijker, maar wel met ndere zaken, voornamelijk computers.
        Wat zijn bv bijkomende kosten?
        Verzendkosten kunnen stevig oplopen, vooral als je van bedrijven koopt, die willen vaak via FedEx, DHL, UPS verzenden, dat is schreeuwend duur. Invoerrechten, BTW, dat kan zeer hard oplopen, allemaal.
        En wat als je een 2e hands kijker koopt?
        Dan wordt het allemaal wat minder duidelijk, maar ook dan kun je stevig door de douane gepakt worden. Dat valt wel weer te omzeilen door spullen als "geschenk" aan te merken en eventueel geen geldelijke waarde op te geven, maar dat heeft weer als nadeel dat je alles kwijt bent mocht er wat fout gaan bij de verzending.
        Ik had dit ook aan de Nederlandse douane kunnen vragen, maar ben bang dat het heel lang gaat duren voor ik daar antwoord op heb.
        Zal je verbazen. Soms kunnen ze erg behulpzaam zijn, hoor. Hangt er net vanaf wie je treft.

,xtG
        .tsooJ
        Ich bin ein Kollaser.
        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

@Alien:

Das waar ook.. Ik ken nog een aantal mensen die bij DHL werken.
          Eens kijken of ik daar iets kan achterhalen.

Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb

THX

(-Off Topic-)
          Nog gefeliciteerd met je nieuwe functie trouwens

Commentaar

Op optiek komt er ongeveer 30% bij vanuit de USA. Wanneer iets als gift wordt verzonden (duidelijk op het pakket aangeven) komt er verder niets bij. De meeste bedrijven doen dit niet omdat dit strafbaar is voor bedrijven.
            Bovendien worden bepaalde merken niet geleverd omdat de bedrijven in de USA niet mogen leveren aan Europa (bescherming van de europeese dealers)
            Bij particulieren is er niets aan de hand en kan je het volgesn mij ook gewoon verzekeren.
            Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Hoe (en hoe streng) controleren ze eigenlijk op of er wel belasting over betaald is en dergelijke?

Ik heb namelijk al ladingen telescoop accessoires besteld in de US en nog nooit heb ik er een extra heffing of iets dergelijks bij gekregen.
              "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Normaal gesproken betaal je de factuurwaarde, daarbij worden de transportkosten opgeteld, daarbij wederom invoerrechten (indien van toepassing) en vervolgens wordt er over dat totaalbedrag nog eens 19% BTW berekend, dat is je eindbedrag.

Er is een vrijstelling, maar dat zal zo rond de 30 / 40 euro liggen. Voor alles wat hoger is dan dat bedrag geldt bovenstaande regel.

Mocht er toch iets door de douane zijn heengekomen, dan is dat puur toeval..........

Raimond.
                i love astronomie

Commentaar

Hoe doe je dat dan??????

Het maakt niet uit wat ik bestel in de USA er komt altijd een nota achteraf van de vervoerder (Meestal DHL) betreffende de invoerrechten en BTW.

Gerard
                  305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Met de reguliere post wil je er nogal eens mee wegkomen, is ook mijn ervaring. Vervoerders als DHL etc. geven direkt alles door aan de douane, daar is geen ontkomen aan.

Zelfs bij kopen van tweedehands spullen van particulieren kun je nog "gepakt" worden, is mij eens overkomen. De douane wilde er niet aan dat iemand mij een computer stuurde als "geschenk" met een verzekerde waarde van $800. Kon ik mooi invoerrechten gaan afdragen. Was helemaal Fotze mit Birnen omdat die verzekerde waarde ruim twee keer was wat ik ervoor betaald had. De verkoper dacht me een plezier te doen door extra veilig te gaan zitten bij het verzekeren. Grrr.

,xtG
                    .tsooJ
                    Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

En C9.25 versturen met de reguliere post lijkt me ook geen oplossing. (Je bent een week bezig met postzegels plakken ) En als je af en toe ziet hoe verfrommeld buitenlandse post bij ons op de zaak binnen komt...

En dan heb je gelijk over de verzekerde waarde. Dat gaan ze dan als grondslag gebruiken en probeer jij het tegendeel maar te bewijzen....dat gaat je niet lukken.

Gerard
                      305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Hm.. vrijwel al mijn pakjes uit Amerika zijn verzend via de United States Postal Service. Daar zal het wel aan gelegen hebben denk ik. Hehe nu ik dit lees heb ik achteraf gezien wel mazzel gehad dus

Met de zeer gunstige huidige Euro-Dollar wisselkoers zou je een gokje kunnen wagen.
                        "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. " - Philip K. Dick.

Commentaar

Origineel geplaatst door Slartibartfast
                          En C9.25 versturen met de reguliere post lijkt me ook geen oplossing. (Je bent een week bezig met postzegels plakken ) En als je af en toe ziet hoe verfrommeld buitenlandse post bij ons op de zaak binnen komt...

En dan heb je gelijk over de verzekerde waarde. Dat gaan ze dan als grondslag gebruiken en probeer jij het tegendeel maar te bewijzen....dat gaat je niet lukken.
                          Klopt. Bij mij vroegen ze uiteindelijk om een factuur, toen ik probeerde duidelijk te maken dat de verzekerde waarde niet klopte met de daadwerkelijke waarde. En die had ik niet, want ik had 'm van een particulier.

Uiteindelijk met een (zeer vriendelijke) jongeman bij de douane op Schiphol gebeld, het hele verhaal uitgelegd, gezegd dat-ie het pakket maar moest openmaken om te zien dat er toch echt een aftands oud machientje inzat met slechts verzamelaarswaarde, en de hele emailconversatie met de verkoper naar hem doorgemaild. En toen heeft-ie me gematst (moest nog steeds wel wat afdragen).

Ik zou het niet doen. Je hebt ook nog eens een enorme lading gezeik aan je hoofd mocht je garantie-aanspraak willen maken, de risico's bij versturen, eventueel genaaid worden met BTW en invoerrechtenÖ

Lekker in Duitsland bestellen. BTW en invoerrechten in aanmerking genomen, is de 1:1 euro-dollarkoers die je daarbij kwijt bent lang niet slecht.

,xtG
                          .tsooJ
                          Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Ik heb zojuist bij een aantal winkels geprobeerd een Celestron te bestellen (om het even welke) en naar Nederland laten sturen, maar helaas:
                            "Al onze Celestron producten mogen niet buiten de USA en Canada verzonden worden"
                            Ships dat wordt nog goed zoeken dan.
                            Ik heb even uitgerekend en een Celestron C9,25 (zonder XLT coating)met een gewone Precision-engineered CG-5 mount bespaar je 400 euro!
                            dat is met transportkosten, btw en invoerrechten.
                            Daar heb je toch een hoop andere leuke spulletjes voor.

Dus ik blijf nog wel even zoeken.

Commentaar

Informeer 's bij TS voor hoeveel ze je dit ding willen leveren.

,xtG
                              .tsooJ
                              Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Werken...
                              X