Aankondiging

Samenvouwen

Voor dit subforum gelden additionele forumregels.

In de subfora van Markt gelden extra forumregels. Je kunt in dut forum spullen verkopen, zoeken, ruilen of je diensten aanbieden. Het spreekt voor zich dat dit alleen spullen en diensten mogen zijn die met onze hobby te maken hebben. Lees voor je een bericht plaatst eerst goed de regels door.

Advertenties en reacties die niet aan onderstaande punten voldoen, zullen zonder verder bericht verwijderd worden.

Voor Te koop, Gezocht, Ruilen en Diensten geldt de volgende regel:
  • Alleen bezoekers die minimaal 30 dagen gebruiker zijn van het Astroforum en 10 posts elders op het astroforum hebben mogen hier een te koop, gezocht, ruilen of diensten-advertentie plaatsen. Op de 31ste dag mag de 11e post dus een advertentie zijn. Dit om misbruik zoveel mogelijk tegen te gaan.
  • Een bericht in een van de marktfora met als doel om je waar te taxeren wordt niet toegestaan

Te koop
  • Vermeld altijd een vraagprijs.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te koop aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je verkocht wat je te koop aanbiedt, dan kun je de moderators dat laten weten door op het -icoontje te drukken. Een moderator zal dan je advertentie verwijderen. Dit houdt het subforum en jouw inbox schoon.
  • Na 2 maanden wordt het topic automatisch verwijderd.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds verkoopt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te koop aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Gezocht
  • Iedereen is vrij een advertentie te plaatsen waarin hij/zij iets zoekt. Dit moet uiteraard wel met astronomie te maken hebben.
  • Heb je gevonden wat je zocht, dan kun je een moderator even een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen mails mails meer ontvangt van mensen die hebben wat je zoekt.
  • Als je na 2 weken nog niet gevonden hebt wat je zoekt, dan kun je je advertentie "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst staat en men weet dat je de spullen nog steeds zoekt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden producten te zoeken en dan weer via andere media door te verkopen. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Ruilen
  • Vermeld altijd wat je voor je aangeboden spullen wilt ontvangen.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te ruil aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als je ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je geruild wat je aanbiedt, dan kun je een moderator een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen berichten meer ontvangt van mensen die willen ruilen.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds wilt ruilen.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te ruilen aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Diensten
  • Heb je twee rechter handen of ben je handig met het patchen van een Autostar handcomputer en je wilt andere astroforum leden helpen. Meld het met een berichtje hier in het forum Diensten.
  • Wil je de Dienst niet meer aanbieden, laat het even weten aan een moderator, dan kunnen die de advertentie verwijderen.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Discussie
  • Heb je een goede (of minder goede) advertentie gezien op bijvoorbeeld Marktplaats? Biedt de Lidl weer haar beroemde telescopen aan? Laat het iedereen weten door een topic te starten. Vermeld hierin de link naar de advertentie, vat hem kort samen (i.v.m. het verwijderen van advertenties via andere websites) en geef aan waarom je dit een goede of juist slechte advertentie vindt.
  • Ook dit gedeelte is niet bedoeld voor commerciŽle of particuliere handel.
  • Het is niet toegestaan om een eigen advertentie onder de aandacht te brengen, daarvoor is te koop/gezocht of een sponsor mogelijkheid
Toon meer
Toon minder items

Dauwlintcontroller obv ne555 compleet voor $6.99

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Solderen valt zat mee. Ik moest alleen die 4 RCA (female) plugjes vastsolderen aan elk 2 draadjes (pos & neg). That's it! De rest was schroefjes. Dus dat gaat je best lukken. Laatste keer solderen was vorig jaar, 2 soldeerpuntjes en daarvoor was het 20 jaar eerder op het voortgezet onderwijs. Het is dus geen rocketscience.

Inmiddels de test gestopt want het werkt. Op 60% 'vermogen' (lees: de knop iets over de helft open) trekt de dauw als de spreekwoordelijke sneeuw voor de zon weg. Blij mee!
    Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

@therzit:
      wat voor dauwlind heb je om je vangspiegel zitten?
      the King of failures

Commentaar

Een .96" Dew-Not. Het werkt maar een 1.25" was beter geweest denk ik want deze is ietsje aan de korte kant. Maar zoals gezegd: het werkt.
        Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

okr.. occulair.
          ik dacht voor de vangspiegel.
          Last bewerkt door joewy; 20-11-11, 10:15.
          the King of failures

Commentaar

Neuh. Gewoon een oculair puntje gebruikt. Plek zat achter die enorme spiegel.

Commentaar

Hey,

Ik zou me ook zo'n controller willen maken maar ik weet niet juist wat waar moet gesoldeerd worden. Het zou de led dimmer worden van op ebay die ik zou kopen. De 12v sigaretteplug waar moet die aangesloten worden ? De qinch aansluitingen waar moeten die bevestigd worden ? Moet ik ook uitkijken naar de polariteit ? Hij zou gebruikt worden voor 3 dauwlinten.
              Eventueel een foto van in het bakje zou ook veel helpen als het mogelijk is.
              Het zal me in ieder geval veel geld besparen.

Groeten,
              Davy

Commentaar

Op de dimmer staat geschreven "in"/"out". Aan de in-kant komt de 12V stekker, polariteit is hierbij belangrijk en kan je controleren door een multimeter (spanningsmeter) aan te sluiten.
                De uitkant maakt niet echt veel uit hoewel ik de + aan de centrale pin van de RCA vastgemaakt en de - aan het "lipje".

Als je dit allemaal echt niets zegt dan lijkt het me goed dit door iemand te laten doen.

Verder nog even wat linkjes:
                Mooi waterdicht bakje:
                http://www.locklock.nl/producten/los...05-180-ml.html

om het printje in het bakje vast te zetten dan zijn er zelfklevende afstandhouders, wel even goed meten hoe breed het gaatje van het schroefje is en de juiste bestellen:
                http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/...ll_dvd=&kna_ne

Even een kleine disclaimer verder:
                er is veel nepelectronica in omloop, koop je eenprint, zeker deze dan goed af en met eerst met een multimeter even op de uitgang of er geen gekke zichtbaar zijn en dat indien je de potmeter draait je wel een verschil op de uitgang ziet.

Ik ken van elektrofora "groupbuys", als er genoeg interesse is dan kan ik wel een setje samenstellen, dit zou ongeveer op:
                dimmer Ä6-8
                bakje Ä2,50
                RCA (4x) Ä4
                zekeringhouder met zekering Ä2
                wat verzendkosten (doosje past niet door brievenbus) komen. Is 't wat om een topicje te openen?

Ralph
                Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Die LockLock bakjes zijn nu te koop bij de AH. Die hele kleine die Ralph heeft gebruikt hebben ze daar niet maar ik heb er 4 RCA plugjes in zitten dus een grotere blijkt een goede keus te zijn geweest.

Die afstandshouder is een goede tip, die komt er nog wel in bij mij.

Verder is het volgens mij zo dat de binnenzijde van de RCA plug positief is en de buitenzijde negatief. En dat dus aldus op de dimmer aansluiten waarbij inderdaad de linkeringang IN is en rechts OUT.

@Ralph: volgens mij vergeet je nu de 12v "sigarettenstekker"?

Commentaar

Dus voor drie dauwlinten moet er uit de out van de dimmer voor + en - elk 3 draden vertrekken naar de rca plugs ?
                    Bakjes heb ik in overvloed. Ik ga wel die dimmer bestellen bij astroleuchten aangezien ik geen visa heb voor de dimmers van ebay. Het lijken dezelfde maar die kost wel 14.90 euro zonder verzending.. Misschien eens binnenspringen bij de plaatselijke elektronica zaak.
                    Het solderen zal wel lukken. Moet er een zekering ook in of zit die in die 12v sigarettenstekker ?

Groeten,
                    Davy

Commentaar

ebay

gewoon betalen met paypal.....dan kan je eigen rekening gebruiken.
                      the King of failures

Commentaar

Voor paypal moet je toch een visa hebben of lukt dat met een gewone bankkaart ook ?

Commentaar

paypal kan je koppelen aan je reguliere betaalrekening, "vroeger" werd er dan 1 cent afgeboekt met een controlecode op het afschrift, hoe 't nu gaat weet ik niet. Als je wil kan ik er ook 1 bestellen als verschepingsadres jou opgeven, PM me anders even.

Verder komt er bij mij maar 1 draad uit + en 1 uit - en heb ik de verbindingen door gelust (parallel), dus 1 draad die alle lipjes van de RCA verbind en 1 draad die alle kernen verbind. De zekering kan in de sigarettenaansteker zitten maar ook in het doosje zelf (bij mij in de aansteker), als je een voeding 12V/3A heb dan zorg je dat de zekering kleiner is dan dit zodat je eerder de zekering opoffert dan de voeding mocht er ergens sluiting zijn. omdat ik er ongeveer 7W aan heb hangen volstaat een 1A zekering alhoewel de electrotechnici op het forum je natuurlijk veel beter kunnen informeren dan ik.

Zorg ook nog even voor een fatsoenlijke trekontlasting van het snoer wat je doosje ingaat, ikzelf doe dat door 2 tie-raps aan de buitenkant van het doosje om het snoer te doen en 2 aan de binnenkant.

Ralph
                          Skywatcher Star Adventurer - WO Star 71 - Canon 6D - http://www.flickr.com/photos/67152293@N02/

Commentaar

Origineel geplaatst door joewy Bekijk bericht
                            er stan nu an ongeeer $3,00...

klik
                            Verzending naar BelgiŽ doen ze niet
                            12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , SPC900NC en ....

Commentaar

Heb er net drie gekocht op Ebay... en deze verzenden wel naar BelgiŽ

http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=led+Regulator+

Kan ook dienen om het rode licht van de Led-strips te dimmen . Ik heb deze strips hier gekocht ( hier bestel ik mijn modelvliegtuig toebehoren ook, o.a.Brushless elektromotors , lipo accu's brushless regelaars enzovoorts yesyes: )

http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...RED_1mtr_.html
                              Last bewerkt door knife; 23-12-11, 23:58.
                              12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , SPC900NC en ....

Commentaar

De regelaartjes/dimmers zijn aangekomen...

Eťntje is nog niet aangekomen
                                Voeg bestanden toe
                                Last bewerkt door knife; 10-01-12, 00:26.

Commentaar

Werken...
                                X