Aankondiging

Samenvouwen

Voor dit subforum gelden additionele forumregels.

In de subfora van Markt gelden extra forumregels. Je kunt in dut forum spullen verkopen, zoeken, ruilen of je diensten aanbieden. Het spreekt voor zich dat dit alleen spullen en diensten mogen zijn die met onze hobby te maken hebben. Lees voor je een bericht plaatst eerst goed de regels door.

Advertenties en reacties die niet aan onderstaande punten voldoen, zullen zonder verder bericht verwijderd worden.

Voor Te koop, Gezocht, Ruilen en Diensten geldt de volgende regel:
  • Alleen bezoekers die minimaal 30 dagen gebruiker zijn van het Astroforum en 10 posts elders op het astroforum hebben mogen hier een te koop, gezocht, ruilen of diensten-advertentie plaatsen. Op de 31ste dag mag de 11e post dus een advertentie zijn. Dit om misbruik zoveel mogelijk tegen te gaan.
  • Een bericht in een van de marktfora met als doel om je waar te taxeren wordt niet toegestaan

Te koop
  • Vermeld altijd een vraagprijs.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te koop aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je verkocht wat je te koop aanbiedt, dan kun je de moderators dat laten weten door op het -icoontje te drukken. Een moderator zal dan je advertentie verwijderen. Dit houdt het subforum en jouw inbox schoon.
  • Na 2 maanden wordt het topic automatisch verwijderd.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds verkoopt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te koop aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Gezocht
  • Iedereen is vrij een advertentie te plaatsen waarin hij/zij iets zoekt. Dit moet uiteraard wel met astronomie te maken hebben.
  • Heb je gevonden wat je zocht, dan kun je een moderator even een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen mails mails meer ontvangt van mensen die hebben wat je zoekt.
  • Als je na 2 weken nog niet gevonden hebt wat je zoekt, dan kun je je advertentie "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst staat en men weet dat je de spullen nog steeds zoekt.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden producten te zoeken en dan weer via andere media door te verkopen. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop of verkoop van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Ruilen
  • Vermeld altijd wat je voor je aangeboden spullen wilt ontvangen.
  • Geef een duidelijke omschrijving van je product(en). Een afbeelding zegt meer dan 1000 woorden, een foto toevoegen aan je advertentie kan je verkoop een stuk gemakkelijker maken.
  • Biedt je meerdere spullen te ruil aan, plaats ze dan zoveel mogelijk in 1 advertentie.
  • Zet geen telefoonnummers of andere persoonlijke gegevens in je advertentie. GeÔnteresseerden kunnen je nummer opvragen via mail of pm als je ze dat wilt geven.
  • Het plaatsen van reacties is niet mogelijk, heb je vragen of interesse dan kan je een pm sturen.
  • Heb je geruild wat je aanbiedt, dan kun je een moderator een berichtje sturen zodat wij het kunnen verwijderen. Dit houdt het subforum schoon en zorgt ervoor dat je geen berichten meer ontvangt van mensen die willen ruilen.
  • Mocht je na een paar weken je spullen nog niet gevonden of verkocht hebben, dan kun je je topic "bumpen" zodat het weer bovenaan de lijst komt te staan en men weet dat je de spullen nog steeds wilt ruilen.
  • Uiteraard is het niet toegestaan om voor commerciŽle doeleinden je producten te ruilen aan te bieden. Ook particuliere handel is niet toegestaan.
  • Je mag geen producten aanbieden die je nieuw goedkoper kunt krijgen, dit is misleiding van een onwetende collega hobbyist die ook op het forum actief is.
  • Het spreekt voor zich dat je alleen advertenties mag plaatsen die met onze hobby te maken hebben.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Diensten
  • Heb je twee rechter handen of ben je handig met het patchen van een Autostar handcomputer en je wilt andere astroforum leden helpen. Meld het met een berichtje hier in het forum Diensten.
  • Wil je de Dienst niet meer aanbieden, laat het even weten aan een moderator, dan kunnen die de advertentie verwijderen.
  • Wij bieden dit gedeelte aan als extraatje. Astroforum en haar medewerkers kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor als er wat mis gaat bij de koop, verkoop of ruil van een product. Dit is je eigen verantwoordelijkheid.

Discussie
  • Heb je een goede (of minder goede) advertentie gezien op bijvoorbeeld Marktplaats? Biedt de Lidl weer haar beroemde telescopen aan? Laat het iedereen weten door een topic te starten. Vermeld hierin de link naar de advertentie, vat hem kort samen (i.v.m. het verwijderen van advertenties via andere websites) en geef aan waarom je dit een goede of juist slechte advertentie vindt.
  • Ook dit gedeelte is niet bedoeld voor commerciŽle of particuliere handel.
  • Het is niet toegestaan om een eigen advertentie onder de aandacht te brengen, daarvoor is te koop/gezocht of een sponsor mogelijkheid
Toon meer
Toon minder items

Waarschuwing: Bijna getild door oproep op te-les-koop.

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarschuwing: Bijna getild door oproep op te-les-koop.

Ik heb een advertentie geplaatst met een oproep voor een XW of Nagler.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: image_100917.png views: 1062 grootte: 67,2 KB id: 1408167
    Vervolgens kreeg ik een mail met een rare tekst van ene 'sound device'
    Click image for larger version  Name:	2 mail 1.png Views:	6 Size:	33.1 KB ID:	1408169
    Voelde niet goed, maar reageerde toch, want benieuwd.
    Click image for larger version  Name:	3 mail 2.png Views:	6 Size:	415.3 KB ID:	1408171

Mooie foto's. Dus even door Google gehaald. Tadaa! De afbeeldingen zijn van een Canadese verkoper (astromart). Da's dus niet mijn Spaanse vriend.

Click image for larger version  Name:	4 reverse.png Views:	5 Size:	749.7 KB ID:	1408174

Ik stuur m mijn 'thuisadres'. Want ik wil dat paypal-account wel zien, kan ik het aangeven..

Click image for larger version  Name:	5 bod en adres.png Views:	6 Size:	92.9 KB ID:	1408175

Click image for larger version  Name:	6 paypal.png Views:	7 Size:	75.0 KB ID:	1408176
    Hebbes. Even doorgoogelen en ik kom op een Indonesische website van haarstukjes uit.
    Da's toch heel anders dan Canada of Spanje. De mails zijn ook ineens in het Engels.

Click image for larger version  Name:	7 haarwinkel.png Views:	5 Size:	454.3 KB ID:	1408177

Inmiddels ben ik even van huis en mijnheer voert de druk op.

Click image for larger version  Name:	8 druk.png Views:	6 Size:	57.2 KB ID:	1408179
    Dan toch maar even een collegiale vraag: waarom verkoop je het oculair eigenlijk?

Click image for larger version  Name:	Screenshot 2019-02-12 at 18.02.24.png Views:	6 Size:	48.8 KB ID:	1408181

Wel een hilarische reactie. XW 5 can not cook.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Screenshot 2019-02-12 at 18.47.05.png views: 973 grootte: 53,8 KB id: 1408184

Hier hou ik op. Ook lukt het me niet het paypal-gmail adres te rapporteren. Paypal wil dat er eerst een transactie is, daarna kun je pas fraude melden Belachelijk
    Ondanks de niche zijn er dus oplichters actief Let dus vreselijk goed op en doe alleen op gevoel en medehobbyisme zaken!!
    Voeg bestanden toe
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Dit soort mails krijg ik ook. Ze kunnen alles leveren tegen de gevraagde prijs.
    Goed voor in de spambox.
    Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Bijna getild? Geloof ik niks van. Bij "Hallo vriend" en "dit artikel" was ik al afgehaakt. En jij volgens mij ook. Wel leuk om eens te zien wat er gebeurt als je mee speelt. Helemaal dol maken dat tuig: altijd mooi.
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Rare kerel want hij kookt met een Pentax :-)
        http://www.vvscapella.be/hubert-hautecler/

Commentaar

Huubke Ik lees dat meer dat zogenaamd "het artikel" plaats neemt in zijn woonkamer waar zijn vrouw het dan zogenaamd niet mee eens is. En aangezien zijn vrouw wel voor hem kookt en "het artikel" niet, moet het gaan.

Maar goed het is allemaal verwerpelijk natuurlijk en duidelijk een scam poging.

Bedankt voor de melding Nop . Hoop dat er lering van getrokken wordt.
          Skywatcher 130/650 PDS newton, 90/1250 maksutov, AZ-4 montering, Star Adventurer montering, Bresser Condor 10x50 bino, Nikon D5300 DSLR.

Commentaar

Hier een soortgelijke ervaring tijdens de zoektocht naar filter.
            Oppassen dus!!!! Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 0F59EE4E-6491-43CA-9B7B-F90D508619AE.jpeg views: 930 grootte: 116,0 KB id: 1408200

Commentaar

RoelPietBerger inderdaad. De alarmbellen gingen meteen af. Ben wel blij dat het oculair 220V aankan en niet begrensd is. Wat bijna zeker weet Piet, is dat sales device en sound device hetzelfde zijn, lijkt identiek. Gmail adresje aanmaken, slechte vertaling en lurken op te-les-koop. Kijken of we m weg kunnen jagen.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Hello friend, where you been so long?
                Time goes by, so easy it sleeps away
                Just like a shadow at the end of the day

Hello friend, how are things for you these days?
                Some guy from way-back-when, he mentioned your name
                Did he ever get back to you?
                Ah, you know I told him to

Sometimes I turn and I swear I hear you call
                And I often wonder how we lost what we knew
                Seems it gone in the wind, washed away in the rain
                And the years go by and by

The bridges you burned, long since turned into ashes
                When there were no reasons, now the river runs dry
                Seems it gone in the wind, washed away in the rain
                And the years go by and by
                Where you been so long

Commentaar

Mooie foto's. Dus even door Google gehaald.
                  Hoe doe je dat, foto's googlen?
                  Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Commentaar

Eelco Mooi begin van de dag, Eelco. Dank je voor het delen. Wie heeft dit gedicht?

Edit: ik zie het al: Chris Rea.
                    Meade 8" SCT l TS 150/750 I Robtics 80/560 apo I SkyWatcher Mak 127/1500 I Canon EOS 1000d gemod l Canon EOS 350d gedebayerd I Fujinon 10x70 FMT-SX I Tento 20x60

Commentaar

Origineel geplaatst door EdwardB Bekijk bericht
                      Hoe doe je dat, foto's googlen?
                      Reverse image search! https://images.google.com/ en dan op het cameraatje klikken.
                      Spuit 9 op zijn minst...
                      16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Commentaar

Origineel geplaatst door Genie Hendriks Bekijk bericht
                        Eelco Mooi begin van de dag, Eelco. Dank je voor het delen. Wie heeft dit gedicht?

Edit: ik zie het al: Chris Rea.
                        Ik kan de muziek van die man niet pruimen, maar vond de tekst wel toepasselijk voor dit bericht :-)

Commentaar

Origineel geplaatst door oetie Bekijk bericht

Reverse image search! https://images.google.com/ en dan op het cameraatje klikken.
                          Bedankt. Het cameraatje kon ik niet vinden, maar ik las net ergens dat het helaas niet werkt op een telefoon.
                          Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Commentaar

Ik zou hem de 12v dc versie vragen, veel veiliger en jij zal er zeker ook eentje hebben.
                            Avalon Linear - CFF Newton 200 F5 - Esprit 100

Commentaar

Nop, als paypal een transactie wil, dan maak je toch 0,01 euro over naar die gast.
                              The Big Bang is fun

Commentaar

Werken...
                              X