Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

waarnemingsstoel?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

waarnemingsstoel?

Heb een Orion XT10 en ben op zoek naar een waarnemingsstoel.

- Vind een strijkstoel niet handig genoeg.
    - De 'denver chair' betrouw ik niet.
    - En bestellen in Amerika is te duur.

Er blijft dus maar n optie over: zelf maken. Ik ben echter geen schrijnwerker!

De StarStep lijkt me wel min of meer na te bootsen. Andere ideen?
    Why is 6 afraid of 7? Because 7 8 9.

ehm... zo'n ronddraai krukje en daar maak je dan aan de onderkant een balkje aan met gaten waar je al je oculairen in kunt doen.. ?
    Zoiets als: Lange link
    maar dan iets beter/mooier

EDIT Demelza:
    Linkje ingekort ivm lay-out
    * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
    * 10x50 Bresser bino
    * TouCam II Pro
    * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

Niet slecht. Maar ik vrees dat ik dat niet meer in m'n auto kwijtraak wanneer ik 'op locatie' ga waarnemen.

Commentaar

Wat is er eigenlijk mis met de denver chair?
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
          Wat is er eigenlijk mis met de denver chair?
          Heb verhalen gelezen op CN van mensen die 'met hun klikken en klakken' plots op de grond zaten. Bij anderen scheurt dan weer de velcro. Dat 'zitje' lijkt me ook niet z eenvoudig te maken. Die Denver heeft wel een enorm pluspunt: heel fijne hoogte instelling. De StarStep valt mij op omdat die zo extreem simpel te maken lijkt. Maar ik sta open voor andere meningen/ervaringen/ideen, vandaar mijn vraag.

ps: het eenvoudigste is een strijkstoel aanschaffen, maar ik weet uit ondervinding dat hoe minder je met vijzen of bouten moet jongleren in de donkere polders, hoe beter. In de lokale Carrefour probeerde ik er eentje uit. Maar ik kreeg niet eens de poten uit elkaar. Twee bijgeroepen winkelbedienden geraakten er ook niet uit.

Je ziet, ik ben maar een simpel atoom :-)

Commentaar

Gaat niks boven de strijkzithulp van de lidl. In het donker goed te doen. 1 klemmetje doet alles.
            Ik denk dat je bij de Carrefour een strijkzithulp voor Roemeense jongleurs te pakken had.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

En ik die gezworen had nooit ofte nimmer een LIDL te betreden. Ik ga toch eens op verkenning. En klemmetje dat alles doet... daar gaan we voor!

Commentaar

Het is dat je uit Belgie komt, anders kom gerust eens proefzitten.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nog niet in de LIDL geraakt, wel in de Brico. Na enkele uurtjes knutselen is dit het resultaat. Ben er heel tevreden mee.

Commentaar

Werken...
                  X