Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Project Lighthurst

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Project Lighthurst

Zet alvast dit topic neer, vanaf maandag (15 oktober) meer nieuws
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Ben benieuwd.. compleet nieuwe buitenbouw?

Commentaar

Yep, streven is om ongeveer op de helft van het huidige ombouwgewicht uit te komen. Ik wilde niet de zaag in de huidige constructie zetten. Dat zal David niet leuk vinden.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Nop... ben jij gebeten door iets ??
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Gaaf. Hofhurst-Lukekoffer-Nobson. Da's wat je noemt multiculti-fusion-hybride.
          Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Sommige mensen zien een dob als een schilder een leeg canvas ziet.
            Ik heb 2 linkerhanden.............dus aan mij is het allemaal niet besteed.
            Een mooi voorbeeld is deze: http://www.scopereviews.com/dobmod.html

KWIJL
            Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
            (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Smaken verschillen Maro ...

Commentaar

Origineel geplaatst door Meiling
                Sommige mensen zien een dob als een schilder een leeg canvas ziet.
                Ik heb 2 linkerhanden.............dus aan mij is het allemaal niet besteed.
                Een mooi voorbeeld is deze: http://www.scopereviews.com/dobmod.html

KWIJL
                Hmm die vent heeft een behoorlijke klap van z'n Dobson gehad als je het mij vraagt, je kan ook te ver doorschieten
                Insulated Coffee Cup With Digitally Regulated Temperature

Commentaar

Ben een knutselaar van niks, maar bestellen kan ik als de beste. Dieter Martini (http://www.dietermartini.de) biedt gefreesde onderdelen aan. Je kunt dus een dobson als bouwpakket bestellen. Wat rest is lijmen, schroeven, lakken en afstellen.
                  Vandaag kwam de eerste zending binnen. Heb meteen wat foto's gemaakt en ben aan de slag gegaan.
                  Hopelijk krijg ik het met hulp (roel? harro? eric?) dit weekend af.

Commentaar

Mjummie, dat ziet er smakelijk uit Nop.

Maar wat is er met je oude ''huls''?
                    Die kan je iig altijd nog verpatsen

Commentaar

De oude huls is een complete electronische dobson. Ik denk dat ik m niet verpats, maar als een soort 'thuissterrenwacht' ga inzetten. Het enige dat ik moet doen is de spiegel verplaatsen!

Commentaar

En die ander zet je dan bij mij in de tuin ofzo?!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                          Hopelijk krijg ik het met hulp (roel? harro? eric?) dit weekend af.
                          Als je zorgt dat je alles gelakt hebt, zetten we het samen wel ff in elkaar! Middagje prutsen en 's avonds Kafoep! Al houtlijm "besteld'?
                          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Yep, alles is gelijmd en gemonteerd. Vandaag geschilderd en nog eens geschilderd. De buitenkant in de beits, de binnenkant in zwarte schoolbordverf. De spiegel past perfect.
                            Totaal moet ik op een gewichtsbesparing van ongeveer 8 kilo uitkomen.

Commentaar

Zal ik m nou in de lukehurst toonstelling doen? Blauw van buiten? Twijfel nog een beetje. Die houtkleur komt anders nooit terug..

Commentaar

Werken...
                              X