Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Grote spiegel slijpen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door carl
    UK is een optie, maar wel erg duur.
    Als je de prijzen vergelijkt...Oldham verkoopt een 18" (1/10 lambda op golffront) voor 2100, ofwel 3025. En als je zegt dat je de secundaire niet hoeft gaat er nog wat af.

Laten verschepen, dat zou ik niet doen - maak er een weekendje Yorkshire van.

De Franse sites die je aangaf zijn 50% en 100% duurder...

Zelfs een Hilux coating (met TiO2-SiO2 overcoat) van een 18" bij Orion Optics kost 182, dus 263. We zijn ver van de 700.
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

I stand corrected. Zoals gebruikelijk zijn de belgen beter geinformeerd (niet sarcastisch bedoeld, belgie heeft volgens mij ATMers met meer ervaring). Mijn bronnen voor wat betreft het aluminiseren hebben betrekking op de mogelijkheden in Nederland. Er is bij ons een schaarste aan vacuumklokken die meer dan 40 cm aankunnen en voor amateurs toegankelijk zijn. Dank aan sixela en houdini voor de tips, dat scheelt mij weer euro's wanneer ik mijn spiegel ga laten opdampen.

Heb je overigens al aan Swayze in Amerika gedacht, omgerekend 1730 euro voor een 18 inch, dat laat heel wat centjes over voor transport en eventuele belastingen. Misschien dat Sixela en houdini wat weten over de betrouwbaarheid en kwaliteit van deze firma.

groeten,

Carl
      20cm f4 newton, Bino 28x110, 45 cm f4.6 newton, 45 cm f4.6 binoscope
      And the universe said unto the telescope, "be fruitful and multiply"

Commentaar

Een naam die ik nog niet gehoord heb is Lichtenknecker Optics
        Op hun site zal je niet veel vinden over hun spiegels , beter gezegd niets eigenlijk .
        Maar ik weet dat ze spiegels van 150mm tot 600mm maken .

Commentaar

Zelf nog geen ervaring met deze firma, maar hun prijzen zijn in ieder geval zeer goed. http://www.galvoptics.fsnet.co.uk/telescope5.htm 18 inch voor 2000 euro omgerekend zonder verzending, zitten in de UK dus. Werken wel alleen met credit cards. Ik kwam op hun site terecht omdat ik eens online keek naar het veraluminiseren van spiegels. Hun prijzen zijn wat dat betreft ongekend. Een 60 cm spiegel voor 100 pond veraluminiseerd terwijl je bij sommige andere firma's meer dan 500 euro hiervoor betaalt, en voor andere onderdelen ook zeker interessant. Ze werken met UPS, maar de uiteindelijke vervoersprijzen staan er niet bij, maar dit kan niet in de honderden euro's lopen.

Commentaar

Werken...
          X