Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Voorstellen en spiegels "repareren"

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Voorstellen en spiegels "repareren"

Hallo allemaal!

Ik ben Jörn Krüger, 21 jaar en heb een zelfgemaakte spiegeltelescoop in handen gekregen (lang en verdrietig verhaal).
    Nu heb ik alleen 1 probleem, de telescoop verkeerd in een slechte staat. In princiepe kan ik hem helemaal zelf opknappen, op 1 klein probleempje na:

Heeft iemand suggesties/adresjes noem maar op? Ik heb al een bedrijf benadert, maar die kan hem alleen van de achterkant verzilveren, en dat is geen optie.
    Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

Groeten Jörn

Ps. Heeeeeeel erg sorry van de te grote foto, maar ik ben nogal radeloos op het moment.

EDIT: foto formaat gefixed . Moderator Skywatcher .
    "Neat nature facts: imagine you took all the elephants in the world and put them end to end into space. Did you know all the elephants would die?"

Heb je de plaatselijke sterrenwachten al eens geprobeerd ?
    Sommige sterrenwacht zijn voorzien om coatings te verwijderen en opnieuw op te dampen .

Commentaar

Sterrenwacht Almere kan spiegels opnieuw opdampen, dan heb je hem weer als nieuw. Heb alleen geen idee wat het kost.
      *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

De Koepel (in Utrecht) doet dat ook: http://www.dekoepel.nl
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ik heb even bij de koepel gekeken, en dat ziet er goed uit! Rond de €55,- exclusief verzending, maar dat is het me wel waard. Morgen even bij de sterrenwacht in almere neuzen!

Harstikke bedankt voor de tips!
          "Neat nature facts: imagine you took all the elephants in the world and put them end to end into space. Did you know all the elephants would die?"

Commentaar

Ik zou hem zowiezo even laten testen of hij het wel waard is om opnieuw te veralumaniseren.

Beide kan je bij sterrenwacht almere laten doen.

Commentaar

Werken...
            X