Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

8" Buisringen op Tal-montering?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

8" Buisringen op Tal-montering?

Beste mensen, wie zou mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb de 200 4 GSO overgenomen van Patrick en zou hem graag op mijn Tal-1 montering willen plaatsen, hetgeen qua formaat net moet lukken daar de Tal-montering zeer robuust is.
    De blokjes onderaan de 8" buisringen echter blijken net iets te breed voor de 'buisringvoegen' in de plaat van mijn Tal-montering. Ergo wie zou mij kunnen helpen deze blokjes ietwat te versmallen met serieuze snij- of vijlapparatuur? Want dit is volgens mij de beste oplossing. Andere tips e.d. niettemin welkom, ben zelf overigens erg onhandig.

Groet, Eli

Ik heb dezelfde montering en ik heb er ooit een Synta 150mm op geplaatst (met volgens mij dezelfde buisringen als jouw GSO). Ik kon het oplossen door wat metalen ringen tussen de buisringvoet en de montering te plaatsen. Zo kwam de rand van de ring net iets hoger dan het opstaande randje van de TAL-montering. Als je precies dezelfde montering hebt als ik, begrijp je wel wat ik bedoel, denk ik.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ja, heb ik ook al geprobeerd, hij komt dan wel hoger, maar bedoeling is juist dat hij erin valt, daar de ca. 9 kg OTA in feite anders in zijn geheel gedragen wordt door slechts twee schroeven, in plaats van d-dat het gewicht 'leunt ' tegen de randen van de buisringvoeten.

Commentaar

Werken...
      X