Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Lukehurst gepimpt/gelukehurst

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Lukehurst gepimpt/gelukehurst

Zoals enkelen van jullie weten heb ik de dobson van Nightsky overgenomen, en dit weekend heb ik er flink aan gewerkt.
    - Gestript (ontdaan van alles, incl electronica en spiegels)
    - Nieuwe kleur (originele kleur van de dob) geverfd.
    - 12v aansluiting aan de buitenkant aangebracht, drukknop en spanningsmeter.
    - Accublok IN de rockerbox geplaatst incl oplaadaansluiting en zekeringen.
    - Kabelgootjes aangelegd.
    - Ventilatoren van binnen naar buiten verplaatst, om te zorgen dat de vangspiegelkooi weer in de dob past.
    - Aluminium bescherm/sierstrips aangebracht.
    - Teflon vervangen waar nodig

Wat ik nog moet doen is:

Ventilatoren aansluiten
    Potmeters tbv ventilatoren
    Wheely Bars (wieltjes liggen hier al)
    Oculairrekje

Zie foto's. Ben er blij mee
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Kijk hem nou! Meneer "ik ben niet handig"!
    Goed gedaan, man. Vooral het feit dat de vangspiegelbak weer in de rockerbox past maakt hem direct een stuk transportabeler! Scheelt ontzettend veel ruimte in je auto.

Heb je nog balansproblemen ivm het verwijderen van dingetjes?

Trouwens: leuk he, dat klussen aan kijkers!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Cool. Plaats een keer een foto met jezelf ook op de foto. Voor het perspectief za'k maar zeggen.
      Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Ben benieuwd hoe je balans nu is. de zoeker plus 2 zwaar metalen afstandhouders waren zeker een kilo of 3/4 samen

Commentaar

Lekker bezig Nop, staat die arme C11 van je nu stof te vangen, ik hoor er niks meer over.

Commentaar

Balans gaat nog steeds, ik heb de 2 contragewichtjes boven en samen met een zoeker en een RDF is de balans prima. Het is en blijft een loodzwaar gevaarte. Moet nog een soort dobbydriver ala japie maken.
            Klussen is heerlijk. De C11 ga ik gebruiken voor fotografische projectjes, webcammen en komt op de vaste zuil in de tuin. Met de grote dob ga ik dan waarnemen buiten de randstad.
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

waar staat die C11 op ? Qua montering dan dus.

ps. Toch maar eens serieus hier gaan praten over een permanentere stek voor oa Nop/Carlo/Edjuh ?
              Container oid ten zuiden van Zandvoort/Haarlem lijkt mij toch wel een werkbaar idee. Zeker als er eens serieus foto's moeten worden gemaakt.
              EQ6, C8, 100mm/F5, russenton, en wat verrekijkers

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                Met de grote dob ga ik dan waarnemen buiten de randstad.
                Extragratis stalling in Roels schuurtje. Aardig toch?
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                X