Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn selbouw projekt sweere Montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Mijn selbouw projekt sweere Montering

Het montering is mijn 2.te selbsbouw, deeze werd met GOTO een Autoguider anslot gebouwt.

Hier de eerste Bilder

Montering op Polbock

Polbock

DEC-Axis niet fertig

eerste antrieb, niet meer aktuell

RA-slak

RA-Slak met slak wiel

Koppelings wiel van Dec te RA-axis

Dec-axis met slak (180 tanden van een LOMO montering)

het detail van de slak van de Dec axis
    Robert

HoO Germany
    Heinsberg
    near Roermond

Dus dit is de montering waar je het over had . Wat een monster! Ik ben benieuwd naar de capaciteit, en gezien de gigantische afmetingen zal het heel wat zijn.

Prachtig gemaakt Robert! Houd ons op de hoogte he

Commentaar

Wat een dijk van een montering!

Jammergenoeg is niet alles goed te volgen, misschien dan toch in het Engels?

Commentaar

damn, ziet er goed uit joh, succes met bouwen
        Orion Intelliscope XT10i
        Meade ETX125-PE mak
        Coronado PST
        Nikon D40

Commentaar

Even formaat gewijzigd van de foto's in verband met forumlayout .

Commentaar

Tsjongejonge, dat ziet er massief en degelijk uit! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Hopelijk laat dat niet lang op zich wachten.
            Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
            Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
            Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

bedankt all voor de replays.

@ SkyGuy
              ja dit is de montering waar je heb gezien.

@ geert
              merci voor de suc6

@skywatcher
              merci voor die berichtigung 8)

@ hyperion
              ik weerd van het eindresultaat berichten.
              Robert

HoO Germany
              Heinsberg
              near Roermond

Commentaar

Geen probleem Robert .

Commentaar

is inderdaad een dijk van een montering ben idd ook benieuwd naar zn prestaties

Commentaar

idd een flinke montering, hoop alleen niet op te veel onregelmatige fouten. Op je wormwiel zag ik nog een flinke hoeveelheid bramen (eng. burrs) als ik me me niet vergis.
                    Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
                      Robert: je Nederlandse taalfouten zijn hoogst amusant, waarschijnlijk onbedoeld. Ik bied je bij dezen aan om, als je nog een keer technische woorden wil gebruiken, ze via een PBtje naar mij te sturen, ik wil ze wel voor je vertalen. Een studie werktuigbouwkunde doet wonderen Een slak-wiel is een wormwiel, een slak is een worm. Overigens, idd een flinke montering, hoop alleen niet op te veel onregelmatige fouten. Op je wormwiel zag ik nog een flinke hoeveelheid bramen (eng. burrs) als ik me me niet vergis.
                      Merci voor dit angebood maar de amusante nederlandse moet sijn

It will be better in future to ask you before I want to write, why you´re right there I wanted to describe a worm wheel and not a slak
                      But I hope for the most readers were my intentions understandable.
                      Robert

HoO Germany
                      Heinsberg
                      near Roermond

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
                        Robert: je Nederlandse taalfouten zijn hoogst amusant, waarschijnlijk onbedoeld. Smile Ik bied je bij dezen aan om, als je nog een keer technische woorden wil gebruiken, ze via een PBtje naar mij te sturen, ik wil ze wel voor je vertalen.

Zullen we dit voortaan ook maar even in een PB'tje aanbieden? Ik vind het niet erg netjes om iemand in het openbaar uit te lachen om zijn of haar taalfouten.

Robert, wat mij betreft kun je gewoon in het Nederlands door blijven schrijven, hoor! Dat is voor meer mensen te begrijpen dan je Engels. Bovendien is de voertaal van dit forum Nederlands.

En nu maar snel weer on-topic
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik denk niet dat je het zo zwaar moet opvatten... voor Robert zou het net zo lollig zijn, als wij gebrekkig duits proberen.

Commentaar

Roel: mijn Duits is beroerd. Helaas kom ik om die reden niet op astronomie.de. ik erken eerlijk dat mijn hoogste cijfer Duits dat ik ooit heb gehaald op een raport een 6 is, dus mijn Duits is beroerd. Desondanks is dit niet uitlachen, eerder toelachen. Bovendien spreek ik mijn openlijke waardering voor Robert uit dat hij iig probeert zijn klanten in het Nederlands te helpen. Mag ik hem dan niet proberen te verbeteren? Ik denk dat menig klant raar staat te kijken als Robert een advies geeft over en "slakwielaandrijving".
                            Dit is geen undersign.

Commentaar

Laten we ontopic blijven.
                              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X