Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Teflon draaiplateau

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Teflon draaiplateau

Heb een tuinzuil, waar prima mijn kofferdobje op kan. Heel handig, heb er net naar gekeken. Nog beter is als er op de tuinzuil wat teflon oppervlak zou komen (in de vorm van onderzettertjes oid) met een centrale pen. Dan kan ik de kofferdob zo uit de schuur op de zuil zetten. Very handy en instant waarnemen.
    Nu de hamvraag: waar haal ik het juiste teflon vandaan? De onderkant van de dob is formica.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

http://www.teleskop-service.de/Selbstba ... htm#Teflon

http://www.spheretec.de/teflon.htm

In de doe het zelf heb je ook van die patches die je onder kasten kan kleven , leuk om die kast door de living te duwen .

Commentaar

Hier!
      Even met een ijzerzaagje of figuurzaag op de gewenste maat zagen.

Kun je trouwens niet de complete kofferdob (inclusief z'n eigen draaiplateau) op de zuil monteren. Nog handiger! monteer een stuk schroefdraad in het midden van de onderkant van de rockerbox en je monteert hem op de dezelfde manier als je EQ montering.

Als je het zelf niet aandurft wil ik je wel helpen.
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
        In de doe het zelf heb je ook van die patches die je onder kasten kan kleven , leuk om die kast door de living te duwen .
        Maar dat zijn toch van die vilt-schijfjes? Teflon heb ik nog nooit in een bouwmarkt kunnen vinden. Of kijk ik niet goed...?
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ah, bedankt!
          De onderkant van de rockerbox is al voorzien van een gaatje. Ik heb echt alleen dat teflon nodig en een paar boutjes en klaar is klara.
          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Re: Teflon draaiplateau

Origineel geplaatst door Nop
            Nu de hamvraag: waar haal ik het juiste teflon vandaan? De onderkant van de dob is formica.
            goeie vraag: ik heb destijds stad en land afgezocht naar teflon.
            Ik heb ook een prettig antwoord voor je:
            er ligt bij mij thuis nog een hele lap van dat spul, dus als je wat wilt hebben: laat maar weten.
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
              Maar dat zijn toch van die vilt-schijfjes? Teflon heb ik nog nooit in een bouwmarkt kunnen vinden. Of kijk ik niet goed...?
              Met teflon heb je die ook hoor .
              Die zien er gewoonlijk blauwgrijs uit .

Commentaar

Re: Teflon draaiplateau

Origineel geplaatst door Harro
                Er ligt bij mij thuis nog een hele lap van dat spul, dus als je wat wilt hebben: laat maar weten.
                *laat weten*

Commentaar

Die zien er gewoonlijk blauwgrijs uit .
                  Niet dezelfde kwaliteit als "virgin teflon" - en ook geen zuivere teflon (teflon is namelijk wit).
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Werken...
                  X