Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Motorfocus met servo

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Motorfocus met servo

Heren,

Wederom heb ik een motorfocus in elkaar gezet. Deze keer mbv Conrad electronics voor een servo, een servotester en een reductie knop 1:6.

De servotester was een doe het zelf pakketje. Deze worde gebruikt om servo's mee in te regelen en te testen. Ik had al een keer eerder van iemand op het forum gelezen dat je met 2 servo's aan elkaar je ze elkaar kan laten volgen. Ik direct even het eea nagevraagd bij de modelbouwzaak. Deze wees mij op een servotester. De servo kosste mijn 7,95, de tester 4,25 en de reductieknop 25 euro.

Hieronder zie je het resultaat. In de handcontroller zit de servotester met een 4,5v batterij.

Je moet de grove focus wel even zonder dit apparaatje doen, daarna klik je hem erop en voila: een heerlijke smooth focus-by-wire met 1:6 reductie en zonder trillende kijker!
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Mooi gedaan !

Commentaar

Dank je wel!

De afwerkingvan de servo zelf is nog niet aan de beurt gekomen, maar daar moet ik nog even over nadenken.

Commentaar

Goed idee Patrick.
        Heb je geen last van een onrustige servo (heel klein beetje trillen)?

Ik heb er hier nog een aantal liggen die ik toch niet meer gebruik om dat ze onbetrouwbaar zijn geworden na het neerstorten in mijn vliegtuigen.
        Kijken of ik zoiets op mijn ETX70 kan bouwen want het fijnstellen is bij dit ding ook bagger.

Dus je hebt me een goed idee aan de hand gedaan.

Commentaar

Hij trilt een klein beetje inderdaad, maar de stugheid in de focusser voorkomt dat de focus mee trilt. Ik draai de knop daarna gewoon een ietsie-peitsie klein beetje trug en dan stopt het trillen van de servo.

Commentaar

Werken...
          X