Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Storend beeld Toucam pro 3 als LX kanaal niet is aangesloten

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Storend beeld Toucam pro 3 als LX kanaal niet is aangesloten

Ik heb net de mod van mijn SPC900NC afgerond. Mod die ik heb gebruikt staat op http://www.home.zonnet.nl/m.m.j.meij...Y/spc900nc.htm .

Toen ik probeerde of hij het nog wel deed kreeg ik een storend beeld en ik dacht eerst aan een soort draadbreuk of slecht gesoldeerde connectie.

Na veel zoeken en rotzooien met de draadjes kwam ik er achter dat als ik de LX draad vastpakte de storing eigenlijk ophield. Als ik de schakelaar tussen pin en pad 10 zo zette dat er een connectie was zag ik ook geen storing.

Ik neem aan dat als pin/pad 10 gesloten is de webcam op 'normale' modus staat. Als de schakelaar de verbinding verbreekt staat hij op lange sluitertijd modus. Zo begreep ik het uit de text.

Klopt het dat het beeld dus stoort als de cam op 'lange sluitertijd' modus staat en het LX kanaal niet is aangesloten?
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Na hoop getest leek het er op dat als de schakelaar open stond en ik 1 van de draadjes naar die schakelaar aanraakte (of heel dicht naderde) dat dan de camera weer naar de 'normaal' toestand switchte. Beeld ging van overbelicht (LX modus) naar normaal maar wel met een hoop storing.

Weet niet weat dit nu precies veroorzaakte maar werd erger als mijn laptop voeding ongeaard gebruikt werd. Als ik stekker met aarde gebruikte, op batterij werkte of de LX kabel aanraakte werd het minder leek wel.

Heb nu de kabeltjes naar de schakelaar vervangen door afgeschermde kabeltjes en scherm aan aarde aangesloten.

Verder bleek dat er maar 2 van de 3 zwarte draaden met aarde verbonden waren en dat ik in begin natuurlijk net die ongeaarde gebruikte. Na dit te hebben veranderd was het probleem niet weg trouwens.

Met afgeschermde draden is het probleem ook niet helemaal weg maar wel voor 95% verminderd. Er is alleen storing als ik echt de draaden ga vastpakken. Met mijn nieuwe behuizing zal dat helmaal niet meer kunnen. Ik ga hier nog een mooiere topic over maken als ik echt klaar ben.

Lijkt net of ik tegen mezelf praat maar wie weet heeft iemand hier iets aan.
    Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Werken...
    X