Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

oculairkoffertje in mekaar geknutseld

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

oculairkoffertje in mekaar geknutseld

nou hier de foto's van mijn zelf in elkaar gemaakte oculairkoffertje dit was de bezigheidstherapie voor vandaag.. een leuke moet ik zeggen..

nu ff kijken of ik nog weet hoe die foto's werken...

hier zie je de koffer zoanls ie nu is, alles is er mooi ingeknipt op een mooie manier.. de smalle dingetjes aan de onderkant, zijn mijn filters tot nu toe, maar omdat ik denk dat het daar de rest van mijn leven niet bij blijft heb ik het er recht in geknipt zodat er nog veel naastkan..

hier zie je hetzelfde nog een keer, maar nu met 2 oculairen en een barlow van mijn oude telescoop erbij. ik weet nog niet of die een vast plekje in de koffer krijgen dus daarom heb ik ze er nog niet uitgeknipt.. (uit het schuim), ik wil ze namelijk eerst is goed laten testen door iemand met veel verstand ervan, omdat ik denk dat ze niet zo'n beste kwaliteit hebben. en als ik er dus eignelijk niks aan heb dan wil ik ze er niet in hebben...
    vooral die barlow, die had ik pas op mijn nieuwe scoop gezet, en ik zag echt helemaal niks meer! geen 1 ster! en dat kan aan mij liggen, maar ook aan die barlow, dus ik moet dat ff laten testen, als het wel goed ding is en het lag aan mij dan krijgt ie alsnog een plekje in de koffer zo ook voor de 2 oculairen, en anders dan hou ik ze apart dus vandaar dat ze er hier bovenop liggen..

en hier nog een mooi plaatje van bovenaf...

en om het verhaaltje compleet te krijgen. nog eentje als ie dicht is. zo gaat ie dus mee overal naartoe...

en jullie snappen wel.. niet op de rommel letten eromheen...

great job love
    echt ,heb je goed gedaan :applaus:

Commentaar

haha thanx!

Commentaar

het kan natuurlijk wel zijn dat je vroeg of laat die foam gaat moeten vervangen(je hebt in mijn fotoos mijn oculairkoffer gezien? wel die is te klein geworden)
        maar die foam is redelijk gemakkelijk te vinden

Commentaar

ik heb die bekleding allemaal zelf gedaan het was een lege koffer. en ik heb nog spul over dus idd, als ik een andere indeling moet hebben dan maak ik de bovenlaag waar in geknipt is enzo gewoon opnieuw... ook de bovenkant was nog gewoon kaal. dus heb alles zelf gedaan hij was leeg toen ik hem vanmiddag bij de ***** (reclame kocht...

Commentaar

Ik zie Miranda al met die koffer lopen, ketting om haar pols en om het handvat. (wo)men in black! 8) Ziet er professioneel uit zo! Toch wel gemeen van jullie, ik bedoel het begint steeds meer te kriebelen om een telescoop te kopen.... maar ja... kost veel geld he . Aan de andere kant, elke hobby kost geld!

Commentaar

precies paul!!! gewoon gaan sparen!! is echt geweldig om af en toe is te kunnen kijken.. en bovendien willen er duidelijk een paar van het forum een kijkavond organiseren, is toch leuk als je dan zelf ok wat mee kan slepen tenminste dat heb ik heel erg..
              maar thanx heb er erg mijn best op gedaan.. ene ja pas maar op met women in black, neem ook mijn zweepjes wel mee! :lol: :lol: :lol: :lol: mwwhahahahahah klinkt wel heeeeel fout he!!

Commentaar

Mja nee echt handig zo'n telescoop, als ik die verhalen van jou lees dat je hem onder een hoek van 45 graden in je auto moet smijten om hem mee te krijgen! Zweepjes lijken me niet echt nuttig als je door een telescoop gaat kijken, misschien wel om de muggen op afstand te houden

Commentaar

nee daarvoor neem ik mijn citroenkaars wel mee

Commentaar

Ik ben jaloers op je filters!

Ik ga volgend jaar ook maar wat filters kopen. Ze zeggen dat het dan lijkt alsof je een nieuwe telescoop hebt.

Commentaar

Leuk Miranda! voorpret & knutselen is 50% van mijn hobby!
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Ziet er goed hoor!!! :buiging: :buiging:

Maar dat van die barlow is volgens mij wel logisch.
                        Is volgens mij een warenhuis telescoop barlow, als ik jou was zou ik ff een goede barlow aanschaffen.

Dus maak er geen ruimte voor!!
                        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

nee precies. ik laat hem ff goed nakijken en volgens mij is ie idd niet goed, pas keek ik erdoor en ik zag gewoon helemaal niks!:S.. nieteens 1 ster! helemaal niks. dus ja hij kan ook vuil zijn. dus ik laat er nog ff naar kijken maar volgen smij kan ik hem weggooien haha..

en dat geld ook voro die ander 2 oculairen, weetik ook nog niet

Commentaar

Werken...
                          X