Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

zuil

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

zuil

Hallo,

Ik ben op het moment bezig met maken van een vaste opstelling (zuil)
    voor m'n vixen SP.
    Ik vond het wel een leuk idee om jullie middels dit forum op de hoogte te houden van de vorderingen, het eerste onderdeel is inmiddels klaar.
    Het "voetstuk" waar de montering straks in komt te staan is gemaakt van RVS 316 en weegt ong 4,5 kg.
    De rest van de delen zullen ook allemaal in RVS worden uitgevoerd, maar moeten eerst nog bijelkaar worden gescharreld.
    Als er nieuwe delen klaar zijn zal ik ze middels dit topic laten zien, ik hoop dat ik het geheel voor de zomer klaar heb en in het beton in de tuin staat.
    Als er mensen zijn die nog ideeen hebben hoor ik ze graag.
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Dat ziet er solide uit.Zelf gedraaid?
    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Ziet er zeer fraai uit .

Commentaar

Ziet idd mooi uit. Waar haal je het RVS vandaan?
        Dit is geen undersign.

Commentaar

Waar haal je het RVS vandaan?
          Het RVS haal ik uit de afvalbak.

Dat ziet er solide uit.Zelf gedraaid?
          de firma waar ik werk heeft zeer goede draaiers in dienst, die het erg leuk vinden een collega te helpen met zulk soort projectjes
          "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Andre: kan je niet voor mij aan een plakje RVS van ongeveer 150mm x 100mm x 8mm komen? Zou je mij een groot plezier mee doen. (Serieus dit trouwens)
            Dit is geen undersign.

Commentaar

In een topic van een aantal maanden geleden had ik mijn diensten mbt het maken van zuilen en andere soorten constructie/laswerk al eens aangeboden.
              Binnen de kortste keren was mijn bericht incl het topic verwijderd, blijkbaar ligt dit dus een beetje gevoelig.
              Zonder toestemming van de beheerders wil ik me hier liever niet aan wagen, ook omdat ik niet precies weet wat de reden is dat mijn bericht toen is gewist en of het met een reden is gebeurd.
              Dus wil ik het hier eerst even bij laten, sorry........

Commentaar

wtf, zo'n stuk staf van 316L in de afvalbak?! kan je toch een aardig flensje uit draaien lijkt mij :P

Beter dat je er wat nuttigs voor hebt gevonden
                --
                Meade ETX70
                Bresser 10x50

Commentaar

Je zit aardig in de richting het is het binnenste gedeelte van een flens (het gat) en die was dus voor bassie

Commentaar

de firma waar ik werk heeft zeer goede draaiers in dienst, die het erg leuk vinden een collega te helpen met zulk soort projectjes
                    Die moet je hebben ,dat is altijd leuk voor 't knutselen.
                    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Ik ben weer een stapje verder de buis die de basis van de zuil gaat vormen is inmiddels gearesteerd (D=140 L=2500 en wanddikte 4).

Tevens heb ik een plaat laten draaien die de verbinding gaat vormen tussen de buis en het voetstuk dat al klaar was.

Ook heb ik het draaiwerk gepolijst tegen weersinvloeden, niet dat rvs gaat roesten maar op den duur wordt het wel lelijk en nu niet meer.

Op de tweede foto zijn drie bouten te zien (dit is de onderzijde van foto een) deze geven mij de mogelijkheid de montering mbv vulplaatjes 100% waterpas te stellen.

Commentaar

Eventjes een update zoals beloofd.

Na een kleine periode waarin ik weinig aan de zuil heb kunnen werken (ik heb eeb kippenhok gebouwd) heb ik er weer wat tijd aan besteed.

Het gat heb ik gisteren gegraven de maten zijn in het bovenste gedeelte 1,2 m in doorsnede en 0,5 m diep, het centrale gedeelte is 0,4 m in doorsnede en 0,7 m dieper dus in totoaal 1,2 m diep.
                        De buis is in het centrale gat geplaatst en waterpas gesteld.
                        waarna het gat is gevuld met 650 kg beton

Nu maar afwachten tot het beton hard is, dan kunnen de stenen er weer in en kan het feest beginnen.

Commentaar

Zo jij gaat niet over een nacht ijs zo te zien, dat ziet er zeer degelijk uit (en mooi waterpas ook ).

Commentaar

Andre dat ziet er zeer goed uit! Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat!
                            Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Damn, dat ziet er zeker niet verkeerd uit.. Ben inderdaad ook heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat..
                              "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Werken...
                              X