Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zeg Dauwkapje, waar ga je heene?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zeg Dauwkapje, waar ga je heene?

Naar de zoeker!

Het enige deel van mijn telescoop dat nog steeds iedere besloeg. Nu dus niet meer. Ook zo'n handig Celestroel (c) dauwkapje? Vraag vrijblijvend naar de voordelige tarieven.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Ik wil er een!!!

Zo'n red dot beslaat altijd erg gauw. MAar dat is niet zo problematisch: het rode puntje is ook op het beslagen glas zichtbaar dus de telescoop kan `nog redelijk goed worden gericht.
    Toch ga ik vanavond een klein dauwkapje om mijn finders maken. Gewoon leuk!
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Goed gedaan Roel!

Zeg, hoeveel heb je betaald voor die zoeker, op Marktplaats staat er eentje voor 30 euro. De moeite waard?

Commentaar

Mooi roel! Van een pijpje gemaakt zo te zien? Ik ga er ook eens een in elkaar knutselen voor vanavond!

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
          Goed gedaan Roel!

Zeg, hoeveel heb je betaald voor die zoeker, op Marktplaats staat er eentje voor 30 euro. De moeite waard?
          Van Maayke gekregen! Bij de Koepel voor ong. 45 euro dacht ik.
          Ik zweer bij rooie puntjes, ik wil nooit meer terug naar een "normale zoeker".

Een PVC buisje van 32mm past na de benodigde inkeping zeer strak om mijn finder.

Commentaar

@Harro en Skyguy: Laat eens zien, die creaties van jullie!

Commentaar

Werken...
            X