Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Babyblauw, wie verzint dat nou?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Babyblauw, wie verzint dat nou?

Skywatcher maakt zijn Newtons tegenwoordig blauw.

Lichtblauw, da's voor washandjes en kinderkamers. Niet voor een telescoop.
    Een zwart stickervel van de plaatselijke drukker bood uitkomst.
    Veel mooier, toch? Het resultaat beviel me zo goed dat ik zijn grote witte broer ook maar even onder handen genomen heb.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Iedereen aan de zwartheid haha. Ja het blijft toch raar om er aandacht aan te besteden, maar het is ook leuk om te doen. En wit kan toch storend zijn bij het kijken.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
      En wit kan toch storend zijn bij het kijken.
      Klopt, en ik heb ooit ergens gelezen dat een donkere buis zich sneller aan de omgevingstemperatuur aanpast (?)

Commentaar

Zo'n kleur blauw zou ik mn kind zelfs niet aandoen. Hij is er een stuk mooier op geworden Roel

Commentaar

Ik heb laatst navraag gedaan naar de Synta 180 mm Mak, bij TS… Ze waren weinig verbaasd dat ik per se de Orion versie wilde, i.p.v. de SkyWatcher.

Vanwege de kleur. :P

,xtG
          .tsooJ
          Ich bin ein Kollaser.
          http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Wat is er mis met babyblauw ????

Dit topic kwam bij mij gevoelig aan.
            Iedereen is het blijkbaar met Roel eens, dus ik voel mij genoodzaakt hier een weerwoord tegenover te stellen.

Mijn eerste autootje, Brikkie, is zo babyblauw als maar zijn kan.
            Op bijgevoegde foto staat het schatje te pronken vlak onder het Pic du Midi observatorium. Die ouwe brik heeft ons daar toen gebracht čn weer terug...
            En daarna nog eens 180.000 genoegelijke kilometers erbovenop.
            Helaas is Brikkie's koets inmiddels dermate ver doorgerot dat doorrijden onmogelijk is. Ze is nu in restauratie...

Maar Roel: ik moet je toch bedanken. Want al drie jaar zit ik te peinzen welke kleur ik mijn Dobson ga geven. Al die tijd wist ik het niet en was het houtwerk nog steeds ongelakt. Maar nu ben ik er uit: Volkswagen-kleurcode L50B-Diamantblau
            Net als Brikkie.
            De meest uncoole kleur die d'r bestaat.
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Ik vind em helemaal wauw Roel! Black is beautiful!

Jammer alleen dat het zo verschrikkelijk vloekt met je montering!

Groetjes,

Bandit (die ook wel een zwarte dob wil)
              Achromatologisch

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
                Wat is er mis met babyblauw ????

Dit topic kwam bij mij gevoelig aan.
                Iedereen is het blijkbaar met Roel eens, dus ik voel mij genoodzaakt hier een weerwoord tegenover te stellen.

Mijn eerste autootje, Brikkie, is zo babyblauw als maar zijn kan.
                Op bijgevoegde foto staat het schatje te pronken vlak onder het Pic du Midi observatorium. Die ouwe brik heeft ons daar toen gebracht čn weer terug...
                En daarna nog eens 180.000 genoegelijke kilometers erbovenop.
                Helaas is Brikkie's koets inmiddels dermate ver doorgerot dat doorrijden onmogelijk is. Ze is nu in restauratie...

Maar Roel: ik moet je toch bedanken. Want al drie jaar zit ik te peinzen welke kleur ik mijn Dobson ga geven. Al die tijd wist ik het niet en was het houtwerk nog steeds ongelakt. Maar nu ben ik er uit: Volkswagen-kleurcode L50B-Diamantblau
                Net als Brikkie.
                De meest uncoole kleur die d'r bestaat.
                Da's heel wat anders. Een telescoop is geen auto.

Persoonlijk is mijn favoriete VW kleur trouwens "Taiga Grün", de kleur van de Westfalia Helsinki van mijn grootouders waarmee we vroeger naar hun huis in Spanje reden.

,xtG
                .tsooJ
                Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Ha ha ha Alien: Taiga Grün nog wel: een van de meest "vieze" kleuren die VW ooit heeft gemaakt.
                  Dan is deze site voor jou verplichte kost. http://www.smulders.demon.nl/

Oke, nou weer on topic:
                  Roel: Ik had mijn complimenten nog niet uitgesproken: je hebt je kijker toch wel op een erg nette manier zwart gekregen..
                  Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
                    Dus die moet je niet hebben?

Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Goed opgedoken die foto Sixela:
                      Dat is pas echt een enge kleur lichtblauw.
                      Zie je wel Roel: Lichtblauw RULES !!! (roels?)

Commentaar

Origineel geplaatst door Harro
                        Ha ha ha Alien: Taiga Grün nog wel: een van de meest "vieze" kleuren die VW ooit heeft gemaakt.
                        Dan is deze site voor jou verplichte kost. http://www.smulders.demon.nl/
                        Staat al in m'n bookmark folder.
                        Origineel geplaatst door sixela
                        Origineel geplaatst door Alien
                        Dus die moet je niet hebben?

Nee, maar da's om andere reden. En als ik 'm toch in m'n bezit zou krijgen, zou een likje verf hoog op de to-do lijst staan.

,xtG
                        .tsooJ
                        Ich bin ein Kollaser.

Commentaar

Is dat niet Steve Coe, met die giga kijker?
                          Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
                          Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
                          Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Ja - meer dan een tijdje geleden, aan de haarkleur te zien.

Sindsdien heeft-ie 'm omgeruild voor iets compacters - en zwart met oranje letters .
                            Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Jammer dat ze bij de drukker geen taiga-groene vellen hadden...

@Harro: leve de roestige brikken!

Commentaar

Werken...
                              X