Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

motor focus voor 6,95

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

motor focus voor 6,95

Bij het imagen met de webcam vond ik het lastig om scherp te stellen (steeds wachten tot de scoop weer stil staat) totdat ik hier een topic zag over een motor focus gemaakt van kerstverlichting, maar die was helaas niet meer te koop (denk dat het de tijd van het jaar is).

Een gewoon motortje draait veel te snel, dus opzoek naar een vertraging, dacht deze te vinden in een oude videorecorder, maar een goede vertraging zat er dus niet in.
    Bij conrad vond ik tenslotte een variabele transmissie met motor de overbrengingen zijn te veranderen door het veranderen van de (aantal) tandwielen.
    Deze heb ik op een stuk pvc buis gezet die de ronding van mijn scoop had.
    De uitgaande as heb ik voorzien van een riemschijf uit een oude video recorder. De originele focus knop heb ik verwijderd en vervangen door eveneens een riemschijf uit een oude videorecorder, dit vertraagd nog eens een keer of wat. De aansturing geschiedt door een aangepaste oude joystick waarmee ik de motor links en rechts om laat draaien.
    Het geheel werkt 100% en dat voor 6,95 en wat oude rommel.

Tot zo ver mijn eerste bijdrage in "zelfbouw".
    Volgend project is een vaste opstelling, ik ga jullie zeker op de hoogte houden van de vorderingen.
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Dat ziet er zeer goed uit, zeg. En door die riemoverbrenging heb je ook geen "terugslag" of speling. Vernuftig, hoor.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Goed voorbeeld, doet goed volgen......
      Deze is slechts 3 euro duurder. Ik heb er een doosje omheen geknutseld van hout en zwart gelakt.
      Het geheel loopt op 4 oplaadbare batterijen en wordt aangedreven door een getande belt zonder speling op een tandwiel uit een speelgoedauto. Het tandwiel heb ik op de focusseeras gezet ipv het originele wiel. Het wordt door 6 tandwielen vertraagd.
      Loopt als een zonnetje......!
      Bedankt voor het idee.
      Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Werken...
      X