Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

wil vorkmontering Cassegrain 10cm maken....hoe?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

wil vorkmontering Cassegrain 10cm maken....hoe?

Heeft iemand ideeen of voorbeelden hoe zelf een vorkmontering te maken voor een Cassegrain 10cm?
    Dank alvast,
    Marc
    Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Wat wil je dat hij kan doen: alleen volgen of ook goto? wat heb je ter beschikking etc? Leg even uit wat je plannen zijn ajb.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

In ieder geval wil ik een vorkmontering maken, bv mbv beugels. Als het mogelijk is wil ik ook een motordrive maken, bv RA/DEC. In het laatste geval (als het mogelijk is om te maken) wil ik zeker denken over een GOTO.
      Het geheel is wel tamelijk low budget voor nu (3e telescoop). Een paar honderd euro is wel het maximum.
      Celestron 9.25 CPC / wedge | Canon EOS 1000D Modded | Telelens 500mm F/8 | SPC900NC LX | ToUcam Pro

Commentaar

Voor 10cm zou ik gewoon een u profiel in elkaar lassen en dat mooi nabewerken. Stijfheid niet tot nauwelijks een issue.
        Dit is geen undersign.

Commentaar

Mbv 2 L-beugels bijvoorbeeld?

Commentaar

Zou je kunnen doen, is al goed genoeg. Echter, zou 'm wel hol proberen te maken en proberen met wormwielen een mooie aandrijving te maken.
            Dit is geen undersign.

Commentaar

Nergens een soort plan beschikbaar? In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Commentaar

Mogelijk vanavond een plan voor je maar dat hangt af of ik het linkje terug kan vinden op mijn thuiscomputer. Weet niet zeker of ik die kan terugvinden omdat ik onlangs van computer ben gewisseld en vanavond de data ga omzetten.
                Dit is geen undersign.

Commentaar

Wel, succes en ik stel het op prijs dat je de moeite doet....
                  Marc

Commentaar

Helaas, kan het niet vinden. Maar doe jezelf eens een plezier en ga gewoon wat uittekenen en post dat hier op het forum. Evt. geef ik zo nu en dan een kritische visie erop.
                    Dit is geen undersign.

Commentaar

Werken...
                    X