Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Aanpassingen Focusser van de Tal 200k

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Aanpassingen Focusser van de Tal 200k

Vorig jaar had ik de focusser van de Tal 200k al vervangen door een JMI crayford motor focusser. Nu heb ik het helemaal voor elkaar, ik heb aan 1 kant een knopautomaat van Conrad met een vertraging van 6:1. Dus en afstandbediening, en een super licht lopende focusknop.

Dank voor het idee om voor E25 een knopautomaat voor te stellen.

En nu maar hopen op een heldere nacht met een goede seeing.

Bert

N.B. ook te zien, een amici prisma aan de zoeker. Beeld klopt weer en het scheelt nekklachten. Nu nog een red-dot zoeker. Die ga ik halen op de ATT in Essen.
    Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Klasse!

Heb je de conrad knop zelf aan de vertraging gemonteerd?
    Als dat zo is, is er denk ik wel veel belangstelling hier voor is, naar hoe je dat gemaakt hebt.

Groetjes,

Barry
    Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ja, de knopautomaat heb ik op de plaats gezet van de normale knop met een stukje blik ertussen om de as van 4 mm naar 6mm te verdikken.
      De hele as is iets naar links gezet. De linker knop is de 1x knop, met tandwieltje voor de motor aandrijving. Rechts zit nu de zelfde knop, die aan de knopautomaat is gezet. De grote knop rechts is nu 6x vertraagd.
      Aan de onderkant van de focusser zit de draaiknop die het motortje aan het bovenvermelde tandwiel zet. Dan is gelijk de focusser geblokkeerd voor astrofotografie.
      Wat ook wel prettig is is dat ik de telescoop van binnen kan besturen qua richting en op afstand kan scherpstellen dmv verlengsnoeren. Kan ik binnen in alle rust (EN WARMTE!!) de webcam activeren en aansturen.
      Heerlijk zo op z'n tijd, als je voeten koud worden.
      Als het niet zo koud is prefereer ik echter een laptopje.

Bert
      Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Werken...
      X